Dr Hochblume
Silver
Så, nu är det dax och se om jag kan skaffa ett nytt syskon till Samuraierna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är du ute och shoppar?Så, nu är det dax och se om jag kan skaffa ett nytt syskon till Samuraierna.
Japp, det blev en tripp till andra sidan älven och ett köp av @SpejsMan. Det var mycket trevligt och nu har jag utökat med en SRPC43K1, också känd som rädda sjön.Är du ute och shoppar?
Nu förstår jag vad du menade med att du snöat in på Seiko.Och en bild på Seikofamiljen
Det är klart seikotungt! Här är min seikolåda. Ingen samuraj dock.Och en bild på Seikofamiljen
Riktigt snygg låda med riktiga godbitar!Det är klart seikotungt! Här är min seikolåda. Ingen samaraj dock.
Vissa av dem kan jag nog tänka mig att sälja men den sumon är en av de som förhoppningsvis aldrig ska säljas. Vill ha en sumo i samlingen och denna får stanna!Riktigt snygg låda med riktiga godbitar!
Om du tycker att den gröna Sumon är i vägen? Då kan jag hjälpa dig
Nä skämt och sido, om du tänker avyttra den någon gång så är jag intresserad.
Jag skulle nog säga det samma om min svarta Sumo. Den konkurrerade ut min TudorBB så att jag sålde den tillslut, så den blir kvarVissa av dem kan jag nog tänka mig att sälja men den sumon är en av de som förhoppningsvis aldrig ska säljas. Vill ha en sumo i samlingen och denna får stanna!
Sumon är bra! Bara att konstatera. Angående samurajen så har jag flera gånger velat mellan den och turtlen men valet har alltid fallit på den senare. Men jag fortsätter att snegla på samuraj, ha ha!Jag skulle nog säga det samma om min svarta Sumo. Den konkurrerade ut min TudorBB så att jag sålde den tillslut, så den blir kvar
Fortsätter ni så här måste snart jag oxå köpa din Sumo, så passa digSumon är bra! Bara att konstatera. Angående samurajen så har jag flera gånger velat mellan den och turtlen men valet har alltid fallit på den senare. Men jag fortsätter att snegla på samuraj, ha ha!
Ha ha, många "enablers" i de här trådarna. Ska man ha en sumo som är sjukt prisvärd så ska man gå på den förra generationen. Den nya med safirglas och något förbättrat urverk är dyr, litet FÖR dyr egentligen! Såvida man inte köper den i andra hand förstås... Fast gnomon watches har rätt schyssta priser på båda. Kan vara värt att kolla in!Fortsätter ni så här måste snart jag oxå köpa din Sumo, så passa dig
Samuraien är ju ganska speciell och det är nog lätt att uppfatta den som stor och klumpig. Själv trodde jag att jag skulle bli en Turtle-kille och köpte en SRP775; som jag tyckte var den snyggaste. Men tyvärr så har jag och turtlarna börjat röra oss åt olika håll och jag kör nästan bara med Sumo, Samurai och SKX:er.Sumon är bra! Bara att konstatera. Angående samurajen så har jag flera gånger velat mellan den och turtlen men valet har alltid fallit på den senare. Men jag fortsätter att snegla på samuraj, ha ha!
Tycker du inte att samurajen är klumpig då?Samuraien är ju ganska speciell och det är nog lätt att uppfatta den som stor och klumpig. Själv trodde jag att jag skulle bli en Turtle-kille och köpte en SRP775; som jag tyckte var den snyggaste. Men tyvärr så har jag och turtlarna börjat röra oss åt olika håll och jag kör nästan bara med Sumo, Samurai och SKX:er.
Nej, på mina 19,5 cm handleder sitter den perfekt. Men skulle jag gå runt med manschetter och kavaj på jobbet hade den nog blivit för stor; den glider ju inte direkt in under skjorärmen.Tycker du inte att samurajen är klumpig då?
Säg till när den är till salu
Hoppas du inte har nått emot att väntaSäg till när den är till salu
Klart finaste sammyn imo. Värd att vänta påHoppas du inte har nått emot att vänta
Ja, av alla de nya är det den jag alltid gillat bäst. Tog ett tag att få fatt i en till vettigt pris medKlart finaste sammyn imo. Värd att vänta på
Ja de brukar kosta en del. Missade en här på ks för något halvår sen. Var det den du knep?Ja, av alla de nya är det den jag alltid gillat bäst. Tog ett tag att få fatt i en till vettigt pris med
Uncle seiko har väl en razorwire med va??Blev med King Samurai idag men den behöver en annan länk. Vad finns det mer än Strapcodes? Geckota jubilee och Uncle Seiko BOR vet jag om. Finns det fler alternativ?
Just ja, det visste jag ju också men tycker den ser lite tråkig ut.Uncle seiko har väl en razorwire med va??
Sorry för sent svar, men nej denna hittade jag faktiskt på blocket. Såg den på forumet, men för mig den va utsatt till lite högt pris.Ja de brukar kosta en del. Missade en här på ks för något halvår sen. Var det den du knep?