• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Dr Hochblume

Panerai
Så, nu är det dax och se om jag kan skaffa ett nytt syskon till Samuraierna.
16114031959923951804513650169949.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Riktigt snygg låda med riktiga godbitar!
Om du tycker att den gröna Sumon är i vägen? Då kan jag hjälpa dig;)
Nä skämt och sido, om du tänker avyttra den någon gång så är jag intresserad.
Vissa av dem kan jag nog tänka mig att sälja men den sumon är en av de som förhoppningsvis aldrig ska säljas. Vill ha en sumo i samlingen och denna får stanna! 🙂
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Fortsätter ni så här måste snart jag oxå köpa din Sumo, så passa dig:hilarious:
Ha ha, många "enablers" i de här trådarna. Ska man ha en sumo som är sjukt prisvärd så ska man gå på den förra generationen. Den nya med safirglas och något förbättrat urverk är dyr, litet FÖR dyr egentligen! Såvida man inte köper den i andra hand förstås... 🙂 Fast gnomon watches har rätt schyssta priser på båda. Kan vara värt att kolla in!
 

Dr Hochblume

Panerai
Sumon är bra! Bara att konstatera. Angående samurajen så har jag flera gånger velat mellan den och turtlen men valet har alltid fallit på den senare. Men jag fortsätter att snegla på samuraj, ha ha!
Samuraien är ju ganska speciell och det är nog lätt att uppfatta den som stor och klumpig. Själv trodde jag att jag skulle bli en Turtle-kille och köpte en SRP775; som jag tyckte var den snyggaste. Men tyvärr så har jag och turtlarna börjat röra oss åt olika håll och jag kör nästan bara med Sumo, Samurai och SKX:er.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Samuraien är ju ganska speciell och det är nog lätt att uppfatta den som stor och klumpig. Själv trodde jag att jag skulle bli en Turtle-kille och köpte en SRP775; som jag tyckte var den snyggaste. Men tyvärr så har jag och turtlarna börjat röra oss åt olika håll och jag kör nästan bara med Sumo, Samurai och SKX:er.
Tycker du inte att samurajen är klumpig då?
 
Topp