• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Funderar på att sälja den blåa lagunen, innan jag dunkar ut den på köp och sälj så vill jag höra med er om nån av er rentutav är sugna. Om ingen är sugen, vad tycker ni är ett rimligt pris?
Är full sett, och kan tänka mig skicka med ett eller flera gummin.
IMG-20210730-WA0048.jpg
 

Checkmate3

Omega
2-Faktor
Kära forumkamrater, behöver eran hjälp. Har en sbda001 (Samurai Titanium 1 gen) där länken släppt/lossnat lite, se bilder. Troligtvis har länksprinten böjts. Som ni ser så kan jag inte byta ut den eftersom den sitter på en länkbit som inte går att ta av. Har kollat runt hos olika urmakare men tydligen går den inte att laga eftersom det är en titanium länk och eftersom klockmodellen har utgått så är det svårt att få tag på en ny.

Nu till min fråga. Vet ni om det finns en aftermarket länk som passar denna Samurai modell? Alternativt om ni vet en bra urmakare som kan laga den? Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 76B3091C-98D0-46E6-886A-D15EFDFCC9DB.jpeg
    76B3091C-98D0-46E6-886A-D15EFDFCC9DB.jpeg
    538.9 KB · Visningar: 16
  • 1BEC6424-9B0B-4AFC-A0FA-7E02C4156769.jpeg
    1BEC6424-9B0B-4AFC-A0FA-7E02C4156769.jpeg
    323.9 KB · Visningar: 14
  • E8B567D5-C054-442F-A4B5-F5AA19EE16B9.jpeg
    E8B567D5-C054-442F-A4B5-F5AA19EE16B9.jpeg
    448.4 KB · Visningar: 18

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Kära forumkamrater, behöver eran hjälp. Har en sbda001 (Samurai Titanium 1 gen) där länken släppt/lossnat lite, se bilder. Troligtvis har länksprinten böjts. Som ni ser så kan jag inte byta ut den eftersom den sitter på en länkbit som inte går att ta av. Har kollat runt hos olika urmakare men tydligen går den inte att laga eftersom det är en titanium länk och eftersom klockmodellen har utgått så är det svårt att få tag på en ny.

Nu till min fråga. Vet ni om det finns en aftermarket länk som passar denna Samurai modell? Alternativt om ni vet en bra urmakare som kan laga den? Tack på förhand.
Tråkigt :eek: Har du pratat med KM Globen?

Min titanare säger hej ;)
1C681BAD-D8C2-4494-85AF-D50628B65E52.jpeg
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Kära forumkamrater, behöver eran hjälp. Har en sbda001 (Samurai Titanium 1 gen) där länken släppt/lossnat lite, se bilder. Troligtvis har länksprinten böjts. Som ni ser så kan jag inte byta ut den eftersom den sitter på en länkbit som inte går att ta av. Har kollat runt hos olika urmakare men tydligen går den inte att laga eftersom det är en titanium länk och eftersom klockmodellen har utgått så är det svårt att få tag på en ny.

Nu till min fråga. Vet ni om det finns en aftermarket länk som passar denna Samurai modell? Alternativt om ni vet en bra urmakare som kan laga den? Tack på förhand.

Jag skulle rekommendera dig att prata med KM-Globen om du inte redan gjort det.

Gällande AM-länk så vet jag att watchgecko har några fräcka länkar med mycket brs kaviltet, enligt mig bättre än US och SC.
Dock vet jag inte hur bra din titanboett kommer göra sig mot deras 316L stål.
 

Checkmate3

Omega
2-Faktor
Jag skulle rekommendera dig att prata med KM-Globen om du inte redan gjort det.

Gällande AM-länk så vet jag att watchgecko har några fräcka länkar med mycket brs kaviltet, enligt mig bättre än US och SC.
Dock vet jag inte hur bra din titanboett kommer göra sig mot deras 316L stål.
KM-Globen kunde tyvärr inte göra något.

Har kollat på en massa AM länkar från både Watchgecko och Uncle Seiko. Men som du säger så är det svårt att veta om de kommer att passa titanboetten både utseende mässigt och själva passformen. De är anpassade för dom nya Samurai modellerna.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
KM-Globen kunde tyvärr inte göra något.

Har kollat på en massa AM länkar från både Watchgecko och Uncle Seiko. Men som du säger så är det svårt att veta om de kommer att passa titanboetten både utseende mässigt och själva passformen. De är anpassade för dom nya Samurai modellerna.
Jag tänkte flika in med mina tankar. Jag tror inte på en länk i stål till en titanboett. Då tappar du ju liksom vitsen med en lätt klocka. Personligen skulle jag köpa nåt snyggt gummi till den och göra kväller! 🙂
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte flika in med mina tankar. Jag tror inte på en länk i stål till en titanboett. Då tappar du ju liksom vitsen med en lätt klocka. Personligen skulle jag köpa nåt snyggt gummi till den och göra kväller! 🙂
KM-Globen kunde tyvärr inte göra något.

Har kollat på en massa AM länkar från både Watchgecko och Uncle Seiko. Men som du säger så är det svårt att veta om de kommer att passa titanboetten både utseende mässigt och själva passformen. De är anpassade för dom nya Samurai modellerna.

Håller med Mikko helt.
US waffle är nice samt deras choklad-band.
 
Topp