• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Norp

Rolex
2-Faktor
Oavsett klockor i boxen återkommer jag alltid till denna. Kommer sannolikt vara den sista klockan kvar till slut.
A9363AF3-7EED-4C80-ADA4-FEF83E225457.JPG

Trodde inte någon hade den där skönheten här. Kul :D lägg gärna upp lite bilder!
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Den har hängt med länge. Har bara dessa i mobilen men kan ta ett par till från lite olika vinklar vid tillfälle. Hade en period då jag i stort sett bara hade samuraier i klocklådan.

CE7A34B5-7851-4F9A-9F70-9A6BE6574773.jpeg
D488B325-D3F7-4471-985E-C95AF7EF8E32.jpeg

Instämmer med @Norpanjr, jag trodde inte heller att vi hade någon blå titan samurai här på KS. TREVLIGT @KureKureMartin!
Visst är det något speciellt med linjerna och formen på Samuraien. Jag älskar det korta lug till lugg avståndet, som gör att även vi med klena handleder kan njuta av en 42mm dykare :cool:
IMG_9305.jpg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Dock är jag inget fan av länken, tycker den precis som titan Shogun är obekväm med dykarförlängningen som skaver :(
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Den har hängt med länge. Har bara dessa i mobilen men kan ta ett par till från lite olika vinklar vid tillfälle. Hade en period då jag i stort sett bara hade samuraier i klocklådan.

CE7A34B5-7851-4F9A-9F70-9A6BE6574773.jpeg
D488B325-D3F7-4471-985E-C95AF7EF8E32.jpeg

Instämmer med @Norpanjr, jag trodde inte heller att vi hade någon blå titan samurai här på KS. TREVLIGT @KureKureMartin!
Visst är det något speciellt med linjerna och formen på Samuraien. Jag älskar det korta lug till lugg avståndet, som gör att även vi med klena handleder kan njuta av en 42mm dykare :cool:
IMG_9305.jpg

Det känns tryggt att hela familjen är samlad här på KS :heart:.
IMG_20200302_115529-01.jpeg
 
Känslan är att Samurajerna var väldigt kalla när jag började samla på dom, inte ens de limiterade (300 och 500 ex) kostade några större summor. Jag upplever att modellen inte riktigt fått det breda gillandet genom åren men det kanske är en missuppfattning. Personligen älskar jag linjerna och tycker att den sitter perfekt storleksmässigt på armen. Passar till det mesta också.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Någon här som provat rucka sin Gen1 med 7S35 verk hos urmakare eller själv? Börjar ge upp hoppet då urmakaren inte får till det :(
Så får nog sälja den som rep objekt eller om någon har tips på någon som kan stoppa i något annat verk :) alla tips är välkomna!

Edit: Urmakaren lyckades få ordning på den.
 
Senast ändrad:

Ekberget

Cartier
Någon här som provat rucka sin Gen1 med 7S35 verk hos urmakare eller själv? Börjar ge upp hoppet då urmakaren inte får till det :(
Så får nog sälja den som rep objekt eller om någon har tips på någon som kan stoppa i något annat verk :) alla tips är välkomna!
https://www.ebay.com/itm/253511776509
Inte läst in mig på säljare eller något men snabbgooglade lite.
Går det inte stoppa i ett nh35? Någon duktig moddare borde väl fixa det?
 

Norp

Rolex
2-Faktor
https://www.ebay.com/itm/253511776509
Inte läst in mig på säljare eller något men snabbgooglade lite.
Går det inte stoppa i ett nh35? Någon duktig moddare borde väl fixa det?
Tack! Hittade också den där och sen byta till den befintliga svarta dagskivan i sånt fall. NH35 hade varit fint men vet ingen som vill hjälpa mig med det tyvärr. Kanske finns någon här? Tror det är lite saker som skiljer sig åt också?
 
Senast ändrad:

Ekberget

Cartier
Tack! Hittade också den där och sen byta till den befintliga svarta dagskivan i sånt fall. NH35 hade varit fint men vet ingen som vill hjälpa mig med det tyvärr. Kanske finns någon här? Tror det är lite saker som skiljer sig åt också?
Vågar jag inte svara på. Tänkte att nh36 passar ju i 7s26 så då kanske nh35 funkar på 7s35... Kanske blir problem med originalkronan. Möjligt att den inte går att skruva loss. Du får höra dig för i seikomod-tråden.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Vågar jag inte svara på. Tänkte att nh36 passar ju i 7s26 så då kanske nh35 funkar på 7s35... Kanske blir problem med originalkronan. Möjligt att den inte går att skruva loss. Du får höra dig för i seikomod-tråden.
Okej, jag tror det var något med kronan jag läste om nu när du säger det. Tack, ska kolla där :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Idag fick jag hem denna igen efter lite kärlek hos urmakare. Men tror nog tyvärr att den kommer få gå vidare då jag behöver rensa lite.
PM vid intresse!
20200416_130752.jpg


20200416_130738.jpg


20200416_144510.jpg
 
Senast ändrad:
Topp