• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blev en gul med gummi!
Över förväntan. Supernöjd. Mycket finare irl än på bild!

Bilagor

• IMG_2890.jpg
    IMG_2890.jpg
    405.9 KB · Visningar: 34
Scurfavänner! Efter några år har batteriet i min D1-300 (ND513) gjort sitt. Eftersom jag faktiskt använder den i plurret vill jag ha den ordentligt trycktestad också.

Ska man skicka den till Scurfa i England eller finns det någon firma i Sverige ni kan rekommendera?

Bilagor

• 04AAA36A-01CF-4517-A0DA-0BA9CA68A2DB.jpeg
    04AAA36A-01CF-4517-A0DA-0BA9CA68A2DB.jpeg
    745.4 KB · Visningar: 30
Scurfavänner! Efter några år har batteriet i min D1-300 (ND513) gjort sitt. Eftersom jag faktiskt använder den i plurret vill jag ha den ordentligt trycktestad också.

Ska man skicka den till Scurfa i England eller finns det någon firma i Sverige ni kan rekommendera?

Det fixar i stort sett alla stjänurmakaren och klockmaster... även en hel del ur och penn tom.

Haft min gula diver one ett halvår nu, och är riktigt nöjd. Klart den klockan jag använder mest. Det är absolut inget fel på länken, men är nyfiken på hur den skulle se ut på ett gult isofrane... Tyvärr verkar de kvalitativa alternativen inte ha gula i 20mm, så får nog bli ett original tillslut. Men, finns det någon sida där man kan beställa inom eu och som inte har orimliga priser?

Synchronwatches lägger på10$ (varför de nu använder dollar...) och 20% skatt trots att det är inom eu, så där kostar ett band 177$ vilket jag inte tycker känns riktigt vettigt.

Haft min gula diver one ett halvår nu, och är riktigt nöjd. Klart den klockan jag använder mest. Det är absolut inget fel på länken, men är nyfiken på hur den skulle se ut på ett gult isofrane... Tyvärr verkar de kvalitativa alternativen inte ha gula i 20mm, så får nog bli ett original tillslut. Men, finns det någon sida där man kan beställa inom eu och som inte har orimliga priser?

Synchronwatches lägger på10$ (varför de nu använder dollar...) och 20% skatt trots att det är inom eu, så där kostar ett band 177$ vilket jag inte tycker känns riktigt vettigt.

Watchgecko tar GBP 135 med fri frakt och du får 10% med koden watchgecko10

Watchgecko tar GBP 135 med fri frakt och du får 10% med koden watchgecko10
Tack för tipset. Gissar att "Ordering from the EU? Don't worry, all orders are delivered duty paid!" betyder att man fortfarande åker på 25% moms? I så fall hamnar man ändå på nästan 2000 kr, ganska saftigt...

Edit: Ska man tro den här hemsidan så betalar de skatten. I så fall betalar man ungefär 1500 sek allt som allt, lite mer humant.

Tack för tipset. Gissar att "Ordering from the EU? Don't worry, all orders are delivered duty paid!" betyder att man fortfarande åker på 25% moms? I så fall hamnar man ändå på nästan 2000 kr, ganska saftigt...

Nej, ingen moms.
WG är momsregade i Sverige så inget tillkommer.
Snabb frakt också med DHL express

Finns det någon här i tråden som har en titanlänk till Diver One och kan hjälpa mig med vad den väger? Jag fick hem en jag beställde idag och jag misstänker att den är helt i rostfritt stål. Jag tycker inte att tonen är så titan heller. Den matchar inte med klockan men det är svårt att vara säker.
13D63AA3-AF9A-4A63-8BA2-3C9C8466768B.jpeg

8E010DD3-F491-40F4-834C-8B03584A05E5.jpeg

Finns det någon här i tråden som har en titanlänk till Diver One och kan hjälpa mig med vad den väger? Jag fick hem en jag beställde idag och jag misstänker att den är helt i rostfritt stål. Jag tycker inte att tonen är så titan heller. Den matchar inte med klockan men det är svårt att vara säker.

Står det ngt inne i spännet? 92g låter högt för en länk i titan.

Spännet säger rostfritt stål men de hävdar att det är det på båda varianterna. Jag håller på och mailar fram och tillbaka med dem men de köper inte att den inte är i TI. Det börjar bli lite löjligt för det finns en video där en kille väger en komplett TI… 111g.
668CCCBB-B3D4-4929-80B1-447FE484A946.jpeg

Klickade hem en titanlänk nyligen. Inte hunnit få på den på min ms21. 60g…
63DD3540-FF18-4122-A8E3-49008F8E5BA5.jpeg

Brorsan och jag beställde varsin Treasure Seeker igår. En mörkblå till mig och en gul till honom.

Ska bli spännande. Verkar vara väldigt mycket klocka för pengarna så att säga.

Tillbaka
Topp