• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Watchie

Patek
2-Faktor
Glad Pask !
6F3C8046-38AF-42D1-89E3-B0C77EC35B8F.jpeg
 

flafons

Omega
Tror vi på några nya YM-släpp på WaW nu på onsdag? Vitguldarn hade behövt ett syskon i 42mm-serien.

Jag kommer dock hålla kvar vid min 40mm oavsett :happyhappy:

035A747D-F476-457B-A7F8-EA16BB0EE0D5.jpeg
Har burit 116610 och 116500, men drömmer på nåt sätt fortfarande om en 116655, glömmer aldrig hur skönt den satt på armen. Och hur mycket tyngre den är än jag hade förväntat mig.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Äntligen kan jag bidra i denna tråd. Gillar hur den på avstånd ger lite bling, men på nära håll kan man uppskatta tavlans skiftande grå toner och de ljusblå detaljerna. Enda jag har svårt att komma överens med är datumbubblan. Såhär i efterhand glad att jag valde vanlig Sub över Sub date när jag stod i det valet.
IMG_20210715_095411.jpg
 
En smal tråd ska inte uppdateras så ofta ;). Bild för relevans:
DDD2EEE3-DECC-4471-8BD1-5103CD7F5132.jpeg


Vilken YM är du sugen på?
En YM i sitt sätta element! Stiligt! Är sugen på en 126622, Rhodium dial. Precis en sådan som Hungalabungala i inlägget över! Och jag gillar datumbubblan. Har en klocka med "bubblan" och blir alltid lite störd när jag ska kolla på klockan för att se vilket datum det är och inser att jag har en annan klocka på mig, som inte har något datum.

Vad är det för båt förresten?
 
Äntligen kan jag bidra i denna tråd. Gillar hur den på avstånd ger lite bling, men på nära håll kan man uppskatta tavlans skiftande grå toner och de ljusblå detaljerna. Enda jag har svårt att komma överens med är datumbubblan. Såhär i efterhand glad att jag valde vanlig Sub över Sub date när jag stod i det valet.
IMG_20210715_095411.jpg
Den klockan är grym! Men allra bäst är gatstenen, vittnar om en sann Göteborgare :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
En YM i sitt sätta element! Stiligt! Är sugen på en 126622, Rhodium dial. Precis en sådan som Hungalabungala i inlägget över! Och jag gillar datumbubblan. Har en klocka med "bubblan" och blir alltid lite störd när jag ska kolla på klockan för att se vilket datum det är och inser att jag har en annan klocka på mig, som inte har något datum.

Vad är det för båt förresten?
Utan bubbla, ingen YM!

Båten är svärfars Aquador 25 DC. Har en bit kvar i livet till att köpa en ordentligt yacht (50+ fot?) :rolleyes::D
 

Olpes

Cartier
Tråkig fråga som är svår att besvara, jag vet.
Någon som har ett bra hum om hur länge en ev. väntetid är för en blå 126622 hos AD? Bor i Stockholm så kan ju knacka på de gänget som finns här i stan'.

Är väldigt sugen på att uppgradera subben och hade väldigt gärna haft mitt egen namn på certet denna gång.
 

Oktogon

Panerai
Tråkig fråga som är svår att besvara, jag vet.
Någon som har ett bra hum om hur länge en ev. väntetid är för en blå 126622 hos AD? Bor i Stockholm så kan ju knacka på de gänget som finns här i stan'.

Är väldigt sugen på att uppgradera subben och hade väldigt gärna haft mitt egen namn på certet denna gång.
Väntetid är ju beroende på din relation med ADn i fråga. Det är ju dock inte daytona-hype på en sån så borde rimligen gå att beställa. Dock kan du glömma namn på cert då nya certen inte har det.
 
Topp