• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

jabla

Sarlacc
Platinatavlan gör sig väldigt bra i solsken. :)

WP_20170311_09_25_39_Rich (2).jpg
 

najkksorn

Cartier
Har en Explorer II idag, men har sneglat lite åt YM - båtmänniska som jag är :)

Funderar på en med blå tavla, även om platina-modellen är riktigt snygg den också!

Mitt pris-tak är omkring 50k, och ja det är en 40mm jag söker (alltså inte de större/nyare)

Skulle isf lägga ut min Explorer II illa kvickt såklart..

Gärna YM på länk, och finns det tillbehör som gummi eller liknande så är det ett plus i kanten såklart!

Någon som har känningar? Tar hellre via forumet än tex blocket av förklarliga skäl :)
 

Ruben

Rolex
Har en Explorer II idag, men har sneglat lite åt YM - båtmänniska som jag är :)

Funderar på en med blå tavla, även om platina-modellen är riktigt snygg den också!

Mitt pris-tak är omkring 50k, och ja det är en 40mm jag söker (alltså inte de större/nyare)

Skulle isf lägga ut min Explorer II illa kvickt såklart..

Gärna YM på länk, och finns det tillbehör som gummi eller liknande så är det ett plus i kanten såklart!

Någon som har känningar? Tar hellre via forumet än tex blocket av förklarliga skäl :)
Ska väl vara hyfsat lätt att byta tavla hos AD.
Angående gummi så går det att köpa ett rubber B :)
 

najkksorn

Cartier
Ska väl vara hyfsat lätt att byta tavla hos AD.
Angående gummi så går det att köpa ett rubber B :)
jo jag vet.. har kollat rubber B, riktigt snygga och dyra :)

har hittat en här på forumet, nyservad med blå urtavla, blästrad och lätt polerad
med box, äkthetsintyg samt värderingstyg från AD i Malmö tror jag det var (dock inget cert)

vad är prisbilden på en sådan Y-serie från 2000-någonting?
 

Ruben

Rolex
jo jag vet.. har kollat rubber B, riktigt snygga och dyra :)

har hittat en här på forumet, nyservad med blå urtavla, blästrad och lätt polerad
med box, äkthetsintyg samt värderingstyg från AD i Malmö tror jag det var (dock inget cert)

vad är prisbilden på en sådan Y-serie från 2000-någonting?
Cert spelar inte så stor roll om värdering och äkthetsintyg finns enligt mig.
Hade mycket hellre köpt en med känd service historik här på KS än att köpa via c24 för att spara ett par tusenlappar.
 

najkksorn

Cartier
Cert spelar inte så stor roll om värdering och äkthetsintyg finns enligt mig.
Hade mycket hellre köpt en med känd service historik här på KS än att köpa via c24 för att spara ett par tusenlappar.
Tänker i samma banor! Hellre KS än blocket/chrono24.. även om cert kanske saknas!

Bergströms i Malmö, är väl en AD? Har så dålig koll på butikerna söderut..
 

najkksorn

Cartier
vad är rimligt pris att ge?

har ett köptak på max 50k, och gärna en bit därunder..

har sett dem gå för allt från 40 - 50k här på KS om jag kollar bakåt några år..
 

Tapiren

Cartier
vad är rimligt pris att ge?

har ett köptak på max 50k, och gärna en bit därunder..

har sett dem gå för allt från 40 - 50k här på KS om jag kollar bakåt några år..
Jag vågar inte svära på exakt vad man får ge idag, men de priser på begagnade Rolex som gällde för ett par år sedan är nu i princip enbart en fingervisning kring vad de inte kostar längre, kostade en Rolex 40' då är den garanterat dyrare nu.
 

najkksorn

Cartier
Jag vågar inte svära på exakt vad man får ge idag, men de priser på begagnade Rolex som gällde för ett par år sedan är nu i princip enbart en fingervisning kring vad de inte kostar längre, kostade en Rolex 40' då är den garanterat dyrare nu.
tänkte inte så långt, inflationen kan ju ha en viss påverkan då!
nåja, skall fortsätta söka lite.. och måste ju lägga upp min explorer 2 till försäljning med :)
 

Ruben

Rolex
tänkte inte så långt, inflationen kan ju ha en viss påverkan då!
nåja, skall fortsätta söka lite.. och måste ju lägga upp min explorer 2 till försäljning med :)
Rolex höjer priserna och då brukar begagnad marknaden också följa med upp i prishöjningen.
Tror du får räkna med att minst lägga 50k
 

najkksorn

Cartier
hur är det med YM (40mm) kontra Explorer 2?
känns som att YM känns lite häftigare, och kanske bärs större trots att det är samma storlek?

är inte helt överrens med den vita urtavlan på explorern, och funderar på en YM med sunbursted blå tavla!
 
Topp