• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Snart läggdags. Hemma från 3-dagars jobbresa. Använde 1 av 3 medtagna ur. Inte svårt att förstå varför. 🤩 💪🏻

353284CF-ED19-4022-BFAA-55731A6387B6.jpeg
Jag saknar min gamla YM 🙃

Det är en fin klocka du har och den fungerar till de mesta man har på sig och de flesta tillställningar. Har din klocka den ”grova” eller ”fina” tavlan? Ser inte ordentligt på fotografiet.
 

sebbru

Cartier
Jag saknar min gamla YM 🙃

Det är en fin klocka du har och den fungerar till de mesta man har på sig och de flesta tillställningar. Har din klocka den ”grova” eller ”fina” tavlan? Ser inte ordentligt på fotografiet.

Tack! Ja den är fantastisk. Du får gå på jakt igen!

Grova I believe. 💪🏻 Den glittrar väldigt fint 🤩 Ny bild om än i gatlampeljus:

A30FC268-B8DA-43D6-8F3D-441AEF1E803A.jpeg
 

Zac B

Breitling
Mumma.

En fråga till er som använder Oysterflex: hur skön är den jämfört med en vanlig Oysterlänk? Är såklart mest tycke och smak, men några objektiva pros and cons vore trevligt för oss som inte har en Oysterflex 😊
För mig iaf är det vikt vikt vikt! Och ren flexibilitet, kan gör allt i den, springa, lyfta sova todo.
 
Tjena. Någon här som har en Yacht Master ref 168622 (platinum urtavla 35mm) liggandes som ni kan tänka er att skiljas ifrån. Är i så fall mycket intresserad. Bara att dra ett meddelande till mej så snacka vi.

Har dreglat länge nog över YM tråden så nu är det dags att slå till!
 

Timer

Panerai
För mig iaf är det vikt vikt vikt! Och ren flexibilitet, kan gör allt i den, springa, lyfta sova todo.
Tack för svar! Vikt är ju också en smaksak, inte min prio men kan förstå att man vänjer sig positivt vid lägre vikt. Det jag gillar mest med länk är att den är så följsam. Gummiband är mjuka och lätta men följer inte inte handleden på samma sätt när man rör mycket på armen. Har dock läst att Oysterflex ska vara något extra. Jag måste hitta ett sätt att testa helt enkelt.
 

Timer

Panerai
Tjena. Någon här som har en Yacht Master ref 168622 (platinum urtavla 35mm) liggandes som ni kan tänka er att skiljas ifrån. Är i så fall mycket intresserad. Bara att dra ett meddelande till mej så snacka vi.

Har dreglat länge nog över YM tråden så nu är det dags att slå till!
Kul, lycka till i jakten! Hittar du inget bra beg ex kan jag rekommendera att testa 268622 (37 mm). Då får du även modernt urverk med kisel och länk med easylink.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Mumma.

En fråga till er som använder Oysterflex: hur skön är den jämfört med en vanlig Oysterlänk? Är såklart mest tycke och smak, men några objektiva pros and cons vore trevligt för oss som inte har en Oysterflex 😊
Oysterflex med glidelock är bland det bekvämaste jag haft.
 
Kul, lycka till i jakten! Hittar du inget bra beg ex kan jag rekommendera att testa 268622 (37 mm). Då får du även modernt urverk med kisel och länk med easylink.
268622 är min absoluta gral klocka. Älskar verkligen den grå tavlan med de blå detaljerna. Är inne och provar den varje gång jag besöker en butik som har Rolex. Dock är den dubbelt så dyr (ungefär) som 168622 så det kommer dröja ett par år.
 

Timer

Panerai
268622 är min absoluta gral klocka. Älskar verkligen den grå tavlan med de blå detaljerna. Är inne och provar den varje gång jag besöker en butik som har Rolex. Dock är den dubbelt så dyr (ungefär) som 168622 så det kommer dröja ett par år.
Kul, ge inte upp! Jag sparade rätt länge, och nu sedan två år är det i princip one and done.
 
Blev en tidig semester i år. Herregud va skönt det ska bli att uppleva sommaren med denna skönhet. Överväger nästan att överge min värdelösa Motorola och köpa ny lur bara för att få en kamera som inte suger. Hur annars ska jag göra denna pjäs rättvisa?
IMG_20240620_174040659.jpg
 
Topp