• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Fick onda tankar om en Everorose/steel på svart gummi. Någon som sett det eller har bild?
m268621-0004.png
Jag har en 116621 på G i nästa vecka och har tänkt samma tanke. Letade igenom Instagram-flödet med flera hundra bilder och hittade en kille som körde den combon. Kan bifoga bilden senare när jag hittar den.

Personligen tycker jag att brunt Rubber B vore bättre än svart. Jag kan posta bilder på min kombo sen när den landat.

Hur brukar tillgången hos AD på 116622 se ut? Är de lika sällsynta som allt annat man vill ha?

Hur brukar tillgången hos AD på 116622 se ut? Är de lika sällsynta som allt annat man vill ha?
Tror det är en av Rolex sportmodeller som det förmodligen är lättast att få tag på. Köpte själv en från Nymans i Sthlm i november och då fanns det ytterligare ett par i lager nämnde säljaren. Jag provade en inne på Krons strax före det med.

Tror det är en av Rolex sportmodeller som det förmodligen är lättast att få tag på. Köpte själv en från Nymans i Sthlm i november och då fanns det ytterligare ett par i lager nämnde säljaren. Jag provade en inne på Krons strax före det med.
Låter som ett dåligt försäljningsknep, öppet mål för en prisförhandling :)

Jag har en 116621 på G i nästa vecka och har tänkt samma tanke. Letade igenom Instagram-flödet med flera hundra bilder och hittade en kille som körde den combon. Kan bifoga bilden senare när jag hittar den.

Personligen tycker jag att brunt Rubber B vore bättre än svart. Jag kan posta bilder på min kombo sen när den landat.
Har klockan kommit?

ahhh, fan vad tradigt..bara att börja leta igen då?
Ingen skugga över säljaren men det blev ett sjukt antiklimax. Hade fixat en affär där min kompis som bor i Sthlm skulle köpa den av honom åt mig, de hade utbytt kontaktinformation och bestämt tid för möte.

Jag såg faktiskt fram emot den grymt mkt, har inte känt det suget på länge och då har jag avverkat en del klockor sista året.

Jaja, får leta vidare.

Någon som har en aning om vad ett paket med Urtavla + visare kan vara värt?
Det är orignaltavlan i Platina, med tillhörande visare som jag funderar på att sälja

Bytte till blå tavla och är så nöjd med det att jag aldrig kommer låta byta tillbaka!
Nypris vet jag är omkring 14000kr, men vad kan man begära i mycket bra begagnat skick?

Tavlan och visare är bytta hos AD, och nu sitter tavlan monterad i någon form av "plasthölje"

Tacksam för råd :)

Någon som har en aning om vad ett paket med Urtavla + visare kan vara värt?
Det är orignaltavlan i Platina, med tillhörande visare som jag funderar på att sälja

Bytte till blå tavla och är så nöjd med det att jag aldrig kommer låta byta tillbaka!
Nypris vet jag är omkring 14000kr, men vad kan man begära i mycket bra begagnat skick?

Tavlan och visare är bytta hos AD, och nu sitter tavlan monterad i någon form av "plasthölje"

Tacksam för råd :)

Detta har varit på tapeten förut, man ta hälften av nypriset då, vad skulle du själv betala?! Känner ju personligen att jag knappast skulle betala 14k för en ny YM platina tavla, än mindre 10k för en beggad. Tror du ska vara glad om du får hälften av nypriset som sagt, lycka till i vilket fall som helst!

Detta har varit på tapeten förut, man ta hälften av nypriset då, vad skulle du själv betala?! Känner ju personligen att jag knappast skulle betala 14k för en ny YM platina tavla, än mindre 10k för en beggad. Tror du ska vara glad om du får hälften av nypriset som sagt, lycka till i vilket fall som helst!

Jag tänkte mig omkring 6500kr, vilket då är strax under halva nypriset!

Jag stör mig på de långa ändbitarna på länken som sticker ut från boetten på en 16622. Tycker att klockan sitter så mycket bättre på en oysterlänk från en sexsiffrig ref (116710blnr i mitt fall).

13C50FD1-A557-4A62-B1F2-C179D4F10886.jpeg

1A2B3ED9-A960-43A4-800C-52B1E9307E90.jpeg

Senast ändrad:
Tycker detta är en av dom snyggaste klockorna någonsin, vet inte riktigt varför men där finns något med den som gör att ögonen dras till den.
Tyvärr alldeles för dyr för mig att kunna köpa, så det blir att drömma om den istället. :p

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp