• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Hejsan alla Yacht-Master ägare! Mycket fina bilder här i tråden! Sitter och funderar på att införskaffa en YM 126622 framåt sommaren. Vet inte vad jag känner färgmässigt, vet att blå är en klassiker så lutar starkt åt rhodium varianten :) Vad tycker ni som har respektive? Vet någon om det går att köpa till och byta urtavla framöver ifall man så önskar??

Får nöja mig med all ögongodis i tråden så länge :angel:

Hejsan alla Yacht-Master ägare! Mycket fina bilder här i tråden! Sitter och funderar på att införskaffa en YM 126622 framåt sommaren. Vet inte vad jag känner färgmässigt, vet att blå är en klassiker så lutar starkt åt rhodium varianten :) Vad tycker ni som har respektive? Vet någon om det går att köpa till och byta urtavla framöver ifall man så önskar??

Får nöja mig med all ögongodis i tråden så länge :angel:
Jag köpte den grå. Kändes mer maskulin och lyxig. Den blå är fin med men gav inte samma känsla. Den blir väldigt mörk också i vissa lägen, nästan svart. Den kanske är roligare på sommaren. Vet inte om det går att byta urtavla men det borde väl funka då det är samma referens.

Jag köpte den grå. Kändes mer maskulin och lyxig. Den blå är fin med men gav inte samma känsla. Den blir väldigt mörk också i vissa lägen, nästan svart. Den kanske är roligare på sommaren. Vet inte om det går att byta urtavla men det borde väl funka då det är samma referens.
Ja det lutar onekligen mot den! Tycker passformen är bättre än motsvarande submariner samt att den inte är lika iögonfallande ;). Gillar skarpt att den skiftar så pass mycket som du beskriver! Tror inte att man får ett infall att byta när man väl har den i handen, får spana runt lite på forumet och se vad som dyker upp, eller så får man försöka ta sig till närmsta AD och kolla läget :cigar:

Ja det lutar onekligen mot den! Tycker passformen är bättre än motsvarande submariner samt att den inte är lika iögonfallande ;). Gillar skarpt att den skiftar så pass mycket som du beskriver! Tror inte att man får ett infall att byta när man väl har den i handen, får spana runt lite på forumet och se vad som dyker upp, eller så får man försöka ta sig till närmsta AD och kolla läget :cigar:
Den är alla ggr mycket mer iögonfallande än en sub...

Ah, postar i denna tråd också. YM oavsett metall är finingar.
FCE907E0-B1FB-4EDE-82B4-1097A35E3D6A.jpeg

Hej alla Yacht Master-diggare!
Sanningen är den att jag har drabbats av guldfeber, och då speciellt i formen av Yacht Master TT.
Jag har tittat runt en hel del, och fastnat för gulguld/stål i kombination med vit eller Champagne-färgad tavla.
"Problemet" är att min tänkta budget tillåter Yacht Master i 35mm, men knappast 40mm.
Frågan är nu om "midsize" Yacht Master kommer kännas för liten?
Vanligtvis är mina klockor mellan 38-44mm, så 35mm känns lite läskigt litet. Eller?
Förutom att vit/Champagne tavla är snyggast (enligt mig) så borde det kanske också hjälpa upp synintrycket storleksmässigt?
Vad har ni för erfarenheter?

• Like
Reactions: PJZ
Hej alla Yacht Master-diggare!
Sanningen är den att jag har drabbats av guldfeber, och då speciellt i formen av Yacht Master TT.
Jag har tittat runt en hel del, och fastnat för gulguld/stål i kombination med vit eller Champagne-färgad tavla.
"Problemet" är att min tänkta budget tillåter Yacht Master i 35mm, men knappast 40mm.
Frågan är nu om "midsize" Yacht Master kommer kännas för liten?
Vanligtvis är mina klockor mellan 38-44mm, så 35mm känns lite läskigt litet. Eller?
Förutom att vit/Champagne tavla är snyggast (enligt mig) så borde det kanske också hjälpa upp synintrycket storleksmässigt?
Vad har ni för erfarenheter?

Hade en 40mm och tyckte om den jättemycket. Den nya 37mm varianten är också helt OK som unisex tycker jag.
Den gamla 35mm varianten dock... en vän äger en sån, ser lite out of proportion i min åsikt. Lite dwarf-ish.

Tja, Riktigt grym tråd ni startat här. Och bra bilder !
Har varit jäkligt sugen på att köpa en YM 41 T/T Rosé-Choko. Tycker den är outstanding men sen hamnar man i den här tråden och helt plötsligt känns Rhodium som en klocka med mer muskler. Men även en T/T med vit eller blå tavla lockar en. Men är trots det väldigt intresserad av en YM Rosé 41.

Vill gärna ha lite tips på vad man ska titta på när man kollar efter en bra YM.
Har inte bråttom heller att köpa en, men skulle vara kul och nörda ner sig lite kring denna klocka.

MVH

Tillbaka
Topp