När plockade du ut din då?
Runt 20e November, så du var väldigt tätt inpå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När plockade du ut din då?
Nu blir jag helt snurrig.Jag köpte min också på Nymans, men jag hade stått i kö sedan den lanserades på Basel i mars. Att @DukeNukem lyckas plocka hem en bara sådär får vi nog kalla för gammal klassisk rövtur![]()
Nu blir jag helt snurrig.
Nylanserades Rhodium 40mm på Basel 2019?
Det missade jag helt i så fall. Trodde den bara fanns i 37 sedan drygt 2 år.
Nu blir jag helt snurrig.
Nylanserades Rhodium 40mm på Basel 2019?
Det missade jag helt i så fall. Trodde den bara fanns i 37 sedan drygt 2 år.
Ah, det förklarar saken. Tack för info.Nytt urverk och ny boett, eller boetten uppfattar folk iaf som uppdaterad, vet dock inte om det har bekräftats eller inte ännu.
Jag köpte den grå. Kändes mer maskulin och lyxig. Den blå är fin med men gav inte samma känsla. Den blir väldigt mörk också i vissa lägen, nästan svart. Den kanske är roligare på sommaren. Vet inte om det går att byta urtavla men det borde väl funka då det är samma referens.Hejsan alla Yacht-Master ägare! Mycket fina bilder här i tråden! Sitter och funderar på att införskaffa en YM 126622 framåt sommaren. Vet inte vad jag känner färgmässigt, vet att blå är en klassiker så lutar starkt åt rhodium variantenVad tycker ni som har respektive? Vet någon om det går att köpa till och byta urtavla framöver ifall man så önskar??
Får nöja mig med all ögongodis i tråden så länge![]()
Ja det lutar onekligen mot den! Tycker passformen är bättre än motsvarande submariner samt att den inte är lika iögonfallandeJag köpte den grå. Kändes mer maskulin och lyxig. Den blå är fin med men gav inte samma känsla. Den blir väldigt mörk också i vissa lägen, nästan svart. Den kanske är roligare på sommaren. Vet inte om det går att byta urtavla men det borde väl funka då det är samma referens.
Den är alla ggr mycket mer iögonfallande än en sub...Ja det lutar onekligen mot den! Tycker passformen är bättre än motsvarande submariner samt att den inte är lika iögonfallande. Gillar skarpt att den skiftar så pass mycket som du beskriver! Tror inte att man får ett infall att byta när man väl har den i handen, får spana runt lite på forumet och se vad som dyker upp, eller så får man försöka ta sig till närmsta AD och kolla läget
![]()
Ja den är inte lika vanlig som en sub, menade att de som kanske inte är så insatta i klockbranschen kanske inte vet just vilken modell det ärDen är alla ggr mycket mer iögonfallande än en sub...
Kan bara hålla med! Vacker pjäs!Ah, postar i denna tråd också. YM oavsett metall är finingar.
![]()
Supersnygg!Älskar lumen på den här!
![]()
Tack!Supersnygg!
Lumen är så magisk med den tavlan.... Dock älskar jag min blåa mer heheÄlskar lumen på den här!
![]()
Hej alla Yacht Master-diggare!
Sanningen är den att jag har drabbats av guldfeber, och då speciellt i formen av Yacht Master TT.
Jag har tittat runt en hel del, och fastnat för gulguld/stål i kombination med vit eller Champagne-färgad tavla.
"Problemet" är att min tänkta budget tillåter Yacht Master i 35mm, men knappast 40mm.
Frågan är nu om "midsize" Yacht Master kommer kännas för liten?
Vanligtvis är mina klockor mellan 38-44mm, så 35mm känns lite läskigt litet. Eller?
Förutom att vit/Champagne tavla är snyggast (enligt mig) så borde det kanske också hjälpa upp synintrycket storleksmässigt?
Vad har ni för erfarenheter?
Lumen är så magisk med den tavlan.... Dock älskar jag min blåa mer hehe![]()
Då får jag äntligen posta en egen bild härGalet nöjd.
![]()
![]()
Härlig klocka!Då kan jag också äntligen posta i denna tråden!