• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Första intrycket. Tavlan är helt genialisk! Viklåset supersmidigt. Bandet lite styvt. Ehh, lite mindre massa än mina andra klockor...
image.jpg

Tihi... Som (tillfällig) Cartier-bärare betackar jag mig för ordvitsar om könsdelarna, it's below me. Vänta så ska jag hämta en Seiko eller Rolex så hänger jag på.

;)

Nej, men tavlan är ju ett perfekt exempel på less is more. Fast undrar om den klarar att skalas upp till större storlek?

Det känns som automaten med datumkomplikation blir för stor. Tycker att den här storleken var lite smått genialisk och bars perfekt. Kommer mer bilder under veckan när jag får lite tid att skriva en ordentlig avrapportering.

Det känns som automaten med datumkomplikation blir för stor. Tycker att den här storleken var lite smått genialisk och bars perfekt. Kommer mer bilder under veckan när jag får lite tid att skriva en ordentlig avrapportering.
Ja, du kanske har rätt där? Fem millimeter extra över handleden är ju en hel del trots allt. MÅSTE prova en automatare!

Fick lite panik när jag skulle öppna värdepostkuvertet förresten. Tyckte att ena sidans tejp såg lite tillknycklad ut, så valde att öppna kuvertet där. Plockar ut lådan, känner efter i botten och hittar en avklippt remsa av tejp och kuvert. Någon har klippt upp försändelsen och sedan taffligt vikt ihop den igen och förstärkt med genomskinlig packtejp. Jag gissar att det är en avvikelse i värdepost-rutinen? Hann inte åka tillbaka innan stängning, och imorgon börjar jobba innan de öppnar och slutar efter. Kanske ska ringa och skälla?

Fick lite panik när jag skulle öppna värdepostkuvertet förresten. Tyckte att ena sidans tejp såg lite tillknycklad ut, så valde att öppna kuvertet där. Plockar ut lådan, känner efter i botten och hittar en avklippt remsa av tejp och kuvert. Någon har klippt upp försändelsen och sedan taffligt vikt ihop den igen och förstärkt med genomskinlig packtejp. Jag gissar att det är en avvikelse i värdepost-rutinen? Hann inte åka tillbaka innan stängning, och imorgon börjar jobba innan de öppnar och slutar efter. Kanske ska ringa och skälla?
Haha! Det är min! Återanvände kuvertet! Tänkte inte på att jag la den där. Sorry för skrämselhickan.

Nu har vi sett över finanserna lite, jag och Cartier. Det öppnades tyvärr inga ekonomiska möjligheter för några dressade excesser, så jag får väl se till att vinna utlottningen helt enkelt.
image.jpg

Sådär nu har jag hämtat ut klockan ! Kan börja med å säga att jag har varit nyfiken på å se om jag kan bära en såpass liten klocka som den ändå är . Och visst var jag skeptisk till en början när jag plocka fram den ur boxen men nu efter ett par timmar på armen så är den inte så tokig ändå trots att jag är van med min hydroconquest . Den har redan hunnit med till frisören och är även med å pluggar till mc kortet . Den klarar sig bra i båda miljöerna ;) Återkommer under veckans gång med mer intryck och bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Man känner den på armen. Om man känner efter. Hade klockan i min klockhållare på jobbet vilket gjorde att bandet formades om för att passa min plattare handled bättre.

Imorse tog jag på Tanken, borstade tänderna på barnen och när jag sen, lite uppe i varv, passerade mitt "klockbord" sträckte jag fram handen för att välja ut ett ur för dagen... Man får känna efter som sagt! o_O

Jobbar borta idag, förud mot moibiltele och foton, så det blir inga bilder förrän till kvällen. Tänkte att ni ville veta!?!:)

Nu har jag haft Tanken tillsammans med kortärmad tröja. Kändes lite naket att gå på stan, men samtidigt rätt coolt.

Tillbaka
Topp