• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Då var det dags att ge sig ut på vägarna för färd till släkt och vänner till midsommar.

Tanken hänger såklart med.
IMG_20160623_184738.jpg

Nu under ledigheten har man burit ledigare klädsel än vad jag normalt har på kontoret så kan jag konstatera att tanken även gör sig mycket bra i kortärmat.

IMG_20160625_190510.jpg

Var ju, som många andra, lite orolig över storleken i början men kan säga nu att jag inte har kännt av att den skulle vara för liten.

IMG_20160625_190536.jpg

På utflykt med släkt, här ett besök vid Varnhems klosterkyrka.
IMG_20160625_190313.jpg

Överlämning till nästa person börjar närma sig och jag måste säga att tanken har växt mycket på mig och jag kommer sakna den.

Mycket möjligt att jag köper någon variant av den i framtiden. Om jag inte vinner den såklart :)

Godkväll!

Efter att jag och @thompson lyckats timea in Örebro samma helg så fick jag Tanken efter ett personligt möte igår på kvällen. Jag börjar med att "säga";
IMG_2314.jpg
IMG_2316.jpg
IMG_2318.jpg
IMG_2320.jpg
IMG_2323.jpg

Sliter upp direkt och knäpper ett par snabba allaroundbilden, konstaterar direkt att jag vill ha den. Så skön. Sitter perfekt på min arm efter att jag justerat in bandet, älskar spännet och allt.

Konstaterar att den fungerar perfekt till ledig bakisklädsel tillsammans med chips, dipp, godis, loka och film.
IMG_2322.jpg
IMG_2324.jpg

Kära 16570 får känna sig lite övergiven i en vecka är en sak som konstateras relativt snabbt.
IMG_2325.jpg

Min flickvän konstaterar att om jag vinner den så kommer den vara min, fast hon kommer att låna den några gånger, om hon får och om hon vågar. Vågar? frågar jag försynt. "Ja, men du är ju så rädd om dem, om jag går med armband på samma arm som min klocka så blir du ju arg och säger att det blir repor". Jag valde att vara tyst.
IMG_2317.jpg

Hur klarar den sig till bilåkning på kvällen? -Utmärkt, sa direkttörn'.
IMG_2327.jpg
IMG_2326.jpg

Tanken får vila på nattduksbordet och det blir måndag, se så, ut i solen med dig för f**!
IMG_2329.jpg

"Kom lilla gubben, vi åker till nya kontoret och tar en kaffe och tittar lite hur det ser ut". Han skötte sig.
IMG_2330.jpg

Jag tog även med honom på en uppkörning, jag skulle grejja att köra upp från A2 till A. Han förde tur med sig, jag tror och hoppas att turen inte kommer skilja oss åt inför lottningen!
IMG_2332.jpg
IMG_2333.jpg

(Han ser ut att sitta lite tight, men det är bara idioten som bär den som vrider sin hand helt fel. Här sitter vi och väntar på skjuts efter att vi har lämnat in motorcykeln på helservice, ventiljustering och att strypbrickorna ska flyga iväg.)
Bonusbild:
IMG_1813.jpg

I helgen passar det så väl, jag ska på bröllop förstår ni. Då ska vi få känna på kostym och högtidligheter, tror Tanken duger till det också. "Never outshine the bride" är något jag totalt kommer att förbise på lördagsaftonen. Återkommer med mer bilder vad det lider!

+Utseendet
+Lätt
+Tunn
+Storleken (faktiskt)
+Spännet (sett att några haft lite problem, tyckte det var klockrent)
+Bandjusteringen
+Bandet är skönt

Om jag ska säga något negativt så är det att jag kan uppleva den livlös ibland, inte på taveldesign eller så, men däremot att den inte har någon sekundvisare. Oroar mig då och då att den har stannat för att ingenting rör sig men inser lika snabbt att den går rätt och kommer då på att den saknar sekundvisare.

Tycker den kompletterar min 16570 bra och känner inte att "den är för liten" oavsett att jag är van vid större.

Älskar den.

Bilagor

• IMG_2317.jpg
    IMG_2317.jpg
    92 KB · Visningar: 28
Då har cartier tank #2 nått näst sista man, dvs mig. Äntligen! Det har ju tagit jättelång tid! :)
Mötte upp @Fanboy lite snabbt på emporia, glass till dottern och snabbt hem. Trevlig möte och tack för överlämningen!
Men nu klockan... Öppnade lådan lite snabbt och möttes av en klocka i barnstorlek! Men va fan! Är den såååå liten.... Ja ja, får hem och prova i lugn och ro.... Så öppnar lådan som känns lite halvtaskig med satininnehåll och tar loss damuret... Jag vet... jag låter jävligt negativ, vilket jag lite är också. Lite besviken. Men va 17 på med klockan. Likt fler i tråden så är det ju faktiskt så att den växer. Ja inte i storlek om du trodde det men i tanken och tankarna om den. ;)Efter en timme tycker jag t o m att den är ok!
Nu efter tre timmar så gillar jag den! Som det kan bli! Kommer bli kul att ha den denna vecka så får vi se om jag kommer omfamna den av hela mitt hjärta?!? Eller också inte omfamna den av hela mitt hjärta. Vem vet... Vi får se
Lite pics
IMG_20160629_203030-01.jpeg
IMG_20160629_201643-01.jpeg
IMG_20160629_191319-01.jpeg

Funkar skitbra till birkenstock och camoshorts!
IMG_20160629_203051-01.jpeg

Ber om ursäkt för dålig uppdatering men det har varit en hektisk vecka för mig med flytt då jag inte ens använt klockan vid tillfälle pga reprisken! Imorgon ska jag på bröllop så kommer nog vara dåligt då också så ni vet.

Slänger med senaste handledsskottet från bilen påväg till annan ort för just bröllopet!

image.jpeg

Ber om ursäkt för dålig uppdatering men det har varit en hektisk vecka för mig med flytt då jag inte ens använt klockan vid tillfälle pga reprisken! Imorgon ska jag på bröllop så kommer nog vara dåligt då också så ni vet.

Slänger med senaste handledsskottet från bilen påväg till annan ort för just bröllopet!

image.jpeg
Vadå, imorgon finns där väl en professionell fotograf och allt?? Ös på med bilder!!!

Då har cartier tank #2 nått näst sista man, dvs mig. Äntligen! Det har ju tagit jättelång tid! :)
Mötte upp @Fanboy lite snabbt på emporia, glass till dottern och snabbt hem. Trevlig möte och tack för överlämningen!
Men nu klockan... Öppnade lådan lite snabbt och möttes av en klocka i barnstorlek! Men va fan! Är den såååå liten.... Ja ja, får hem och prova i lugn och ro.... Så öppnar lådan som känns lite halvtaskig med satininnehåll och tar loss damuret... Jag vet... jag låter jävligt negativ, vilket jag lite är också. Lite besviken. Men va 17 på med klockan. Likt fler i tråden så är det ju faktiskt så att den växer. Ja inte i storlek om du trodde det men i tanken och tankarna om den. ;)Efter en timme tycker jag t o m att den är ok!
Nu efter tre timmar så gillar jag den! Som det kan bli! Kommer bli kul att ha den denna vecka så får vi se om jag kommer omfamna den av hela mitt hjärta?!? Eller också inte omfamna den av hela mitt hjärta. Vem vet... Vi får se
Lite pics
IMG_20160629_203030-01.jpeg
IMG_20160629_201643-01.jpeg
IMG_20160629_191319-01.jpeg

Funkar skitbra till birkenstock och camoshorts!
IMG_20160629_203051-01.jpeg

Skoj att den växer på dig @Johnne! Var det framförallt storleken som du inte gillade först?..och vad var det sen som du började gilla med den?

Spännande att denna passaround snart är färdig och det blir utlottning!

Skoj att den växer på dig @Johnne! Var det framförallt storleken som du inte gillade först?..och vad var det sen som du började gilla med den?

Spännande att denna passaround snart är färdig och det blir utlottning!
Stämmer, jag visste den skulle vara liten men när jag öppnade lådan var den ännu mindre! Lite som du vet att dum dummare 2 är kass, men inte så kass! ;)
Skämt o sido när jag burit den ett tag så är jag inte lika kritisk. Gillar romerska siffrorna, fyrkantiga estetiken och svart croco. De blånerade visar att och den blå stenen är ju bara pricken över iet. Den är bra, men personligen tycker jag bättre om Santos eller jlc reverso. Kul att prova denna men hade aldrig köpt den. Skulle varit lite större och med datum

Bröllop på annan ort, som gjort för att glömma något. Denna gången slipsen.. Har 2 st i fodralet till kostymen men tveksam på hur bra dem blir. Funkar någon av dessa?
image.jpeg

Vet ju att den mönstrade kanske inte är optimal, men klädkoden är inte kavaj eller liknande. Konstigt bröllop måste jag säga men "tidlöst, smakfullt & bekvämt är våra nyckelord". Samt "era finaste festblåsor". Så den borde ju funka iom det

Då har Tanken äntligen nått Sthlm och undertecknad :) Tack @Roffe för ett välinslaget paket. Detta är min första passaround och när jag förstod att det skulle bli en Tank tvekade jag inte på att hänga med. Gillar verkligen elegansen i Cartier som varumärke med allt vad det innebär! Jag klär mig dessutom ganska dressat dagligen så den borde ju passa perfekt för det.

Mitt första intryck är kluvet. Så sjukt snygg på kudden i lådan, men vääääldigt liten på armen. Bredden är ok men den hade gärna fått vara ett par mm längre. Vanesak? Får väl se. Bjuder på några inledande handledsskott, mer kommer!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Då har Tanken äntligen nått Sthlm och undertecknad :) Tack @Roffe för ett välinslaget paket. Detta är min första passaround och när jag förstod att det skulle bli en Tank tvekade jag inte på att hänga med. Gillar verkligen elegansen i Cartier som varumärke med allt vad det innebär! Jag klär mig dessutom ganska dressat dagligen så den borde ju passa perfekt för det.

Mitt första intryck är kluvet. Så sjukt snygg på kudden i lådan, men vääääldigt liten på armen. Bredden är ok men den hade gärna fått vara ett par mm längre. Vanesak? Får väl se. Bjuder på några inledande handledsskott, mer kommer!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ser bra ut till vit skjorta :)

Nu har den suttit några timmar på armen. Gillar tavlan med dess index, visarna och inte minst kronan. Tillsammans med krokoarmbandet blir det väldigt snyggt. Men som sagt, lite för liten för mig även om en dressare "ska" vara liten.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tycker den satt snyggt på din arm. Vi har vant oss vid stort.

Skulle jag vinna den så är jag nog i Jablas läge - den är dömd att vara och bli en tjejklocka. Isf hänger hustrun in Hermesen i skåpet och låter denna bli beatern.

Tillbaka
Topp