• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Har nu klämt lite på den och fattar inte hur man ska justera spännet. Får inte på mig klockan:D

Här jämte biffen
20160611_205810.jpg
20160611_205801.jpg
Man får liksom vika ut bandet från metallbitarna som håller fast det vid spännet. Sen kan man ändra storleken som man vill. Dålig förklaring kanske, läs tråden från början om du vill läsa råden som givits tidigare ;)

Har nu klämt lite på den och fattar inte hur man ska justera spännet. Får inte på mig klockan:D

Här jämte biffen
20160611_205810.jpg
20160611_205801.jpg

Försök att både dra lite lätt i ena sidan samtidgt som du putter på från andra, ungefär lika dålig förklaring som ovan men ta det bara systematiskt så får du nog snart ordning på den. De där j*vla spännet, är det inte ett problem är det ett annat :)

Senast ändrad:
Sista kvällen med Tanken och dags att sammanfatta. Har trivts bra med den. Som jag skrivit tidigare är viklåset inte optimalt. Lite svårt att få bandet att sitta helt bra men det blev ändå ok efter ett visst justerande i båda ändarna. I övrigt hittar jag inget att klaga på. Har lite svårt för romerska siffror på urtavlor men på Tanken är det bara skitsnyggt! Den blå stenen på kronan och de blånerade visarna sticker ut lite men gör det väldigt diskret. Den är mycket elegant. Rena linjer och perfekt balanserad i formen. Tunn vilket gör den smidig och den glider lätt in under vilken manschett som helst. Så lätt att det inte känns att det sitter en klocka på handleden. Är det en klocka jag skulle vilja äga? Ja, absolut! Även om jag föredrar lite mer sportiga klockor och länk skulle den definitivt användas.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hur går det med Cartiern @Jolly? Hur gillar du den jämfört med din lite större reverso? Du får uppdatera med någon bild nu så vi vet att du inte gjort sönder den, eller tappat bort den under veckan ;)

Hur går det med Cartiern @Jolly? Hur gillar du den jämfört med din lite större reverso? Du får uppdatera med någon bild nu så vi vet att du inte gjort sönder den, eller tappat bort den under veckan ;)

Hehe har testat den mest bara för att jämföra med reverson och efter jag har känt hur liten den var så har den faktiskt legat i lådan. Istället har jag njutit av nätter med 4 timmars sömn och en unge som går och lägger sig samtidigt som folket i Barcelona. Den ska vidare till näste man för rakning :)

Yes, har precis varit å hämtat den. Dock grymt mycket på jobbet just nu så ska tillbaka dit nu, kommer lite bilder senare i kväll (natt).

Sådär, äntligen hemma från jobbet, så nu kan jag öppna paketet ordentligt.
Ni får ursäkta de ganska kassa bilderna, natten är inte direkt bästa tiden att ta bilder :)

öppning.JPG

Innehåll.JPG

klocklåda.JPG

Mitt första intryck är som många andra att den är ganska liten, får hoppas att jag vänjer mig. Har haft den på mig i en 20 minuter nu och måste säga att den sitter väldigt bra, hade inte heller några problem med viklåset eller bandinställningen.

Jämförelse mot min Speedy.
jämförelse.JPG

image.jpeg
Väntan är över :)
Äntligen har den landat, och den är perfekt !
Många klagade på låset men har inte haft några problem med det än. Förmodligen inkört nu och alltså enklare :)

Storleken är perfekt för en sån här klocka, jag använder allt mellan 34mm till 44mm och tycker den här är klockren ! :) Jämförelsebild med en gammal Certina 34mm ;)
image.jpeg

Lite mer bilder och funderingar ikväll, för nu ska jag till jobb. Såg dock redan nu att denna har fått sig en repa uppe i högra hörnet tyvärr... Men men vad ska förvänta sig när den skickas runt till 15 pers haha !
Här kommer en bild.(nej det är inte hår)
image.jpeg

Senast ändrad:
Väntan är över :)
image.jpeg

Äntligen har den landat, och den är perfekt !
Lite mer bilder och funderingar ikväll, för nu ska jag till jobb. Såg dock redan nu att denna har fått sig en repa uppe i högra hörnet tyvärr... Men men vad ska förvänta sig när den skickas runt till 15 pers haha !
Här kommer en bild.(nej det är inte hår)
image.jpeg
Trist men det är väl snudd på oundvikligt med så många led.

Tillbaka
Topp