Svårt att sätta fingret på...
Det är ett första intryck, som sagt, och gudarna ska veta att jag hade högt ställda förväntningar! Jag gillar verkligen Cartier, och har seriöst funderat på att köpa just denna. Av den anledningen så hoppade jag snabbt på denna möjligheten!
Men... Lite (första) plus och minus:
+ Fantastisk tavla, visare och krona. Verkligen!
+ Smidig boett överlag. Perfekt till skjortan!
+ Väger INGENTING. Verkligen ingenting!
- Den väger INGENTING. Jo jag vet... En blessing och en curse. I detta fallet innebär det att kvalitetskänslan inte riktigt infinner sig.
- Kvalitetskänslan igen... Denna gång på bandet. Här trodde faktiskt att C skulle hålla fanan högt, som den mode-/lyxtillverkare de är. Men nja... Mitt Certinaband (se nedan) känns bra mycket gediget. Och då kostar det kanske en tredjedel av Cartierbandet.
- Spännet. Dels tycker jag inte att det är särskilt snyggt - men det blir ju högst subjektivt. Framför allt så tycker jag att det är riktigt tråkigt i sin funktion - känns absolut inte premium.
Men som sagt...
Allt detta är första intryck - baserat på kanske två timmar runt armen.
Med lite lägre ställda förhoppningar så hade allt säkert känts helt annorlunda!
Tack @Totte, förresten, för mötet tidigare idag. Trevligt!
Det är ett första intryck, som sagt, och gudarna ska veta att jag hade högt ställda förväntningar! Jag gillar verkligen Cartier, och har seriöst funderat på att köpa just denna. Av den anledningen så hoppade jag snabbt på denna möjligheten!
Men... Lite (första) plus och minus:
+ Fantastisk tavla, visare och krona. Verkligen!
+ Smidig boett överlag. Perfekt till skjortan!
+ Väger INGENTING. Verkligen ingenting!
- Den väger INGENTING. Jo jag vet... En blessing och en curse. I detta fallet innebär det att kvalitetskänslan inte riktigt infinner sig.
- Kvalitetskänslan igen... Denna gång på bandet. Här trodde faktiskt att C skulle hålla fanan högt, som den mode-/lyxtillverkare de är. Men nja... Mitt Certinaband (se nedan) känns bra mycket gediget. Och då kostar det kanske en tredjedel av Cartierbandet.
- Spännet. Dels tycker jag inte att det är särskilt snyggt - men det blir ju högst subjektivt. Framför allt så tycker jag att det är riktigt tråkigt i sin funktion - känns absolut inte premium.
Men som sagt...
Allt detta är första intryck - baserat på kanske två timmar runt armen.
Med lite lägre ställda förhoppningar så hade allt säkert känts helt annorlunda!
Tack @Totte, förresten, för mötet tidigare idag. Trevligt!