• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Svårt att sätta fingret på...
Det är ett första intryck, som sagt, och gudarna ska veta att jag hade högt ställda förväntningar! Jag gillar verkligen Cartier, och har seriöst funderat på att köpa just denna. Av den anledningen så hoppade jag snabbt på denna möjligheten!
Men... Lite (första) plus och minus:

+ Fantastisk tavla, visare och krona. Verkligen!
+ Smidig boett överlag. Perfekt till skjortan!
+ Väger INGENTING. Verkligen ingenting!

- Den väger INGENTING. Jo jag vet... En blessing och en curse. I detta fallet innebär det att kvalitetskänslan inte riktigt infinner sig.
- Kvalitetskänslan igen... Denna gång på bandet. Här trodde faktiskt att C skulle hålla fanan högt, som den mode-/lyxtillverkare de är. Men nja... Mitt Certinaband (se nedan) känns bra mycket gediget. Och då kostar det kanske en tredjedel av Cartierbandet.
- Spännet. Dels tycker jag inte att det är särskilt snyggt - men det blir ju högst subjektivt. Framför allt så tycker jag att det är riktigt tråkigt i sin funktion - känns absolut inte premium.

Men som sagt...
Allt detta är första intryck - baserat på kanske två timmar runt armen.
Med lite lägre ställda förhoppningar så hade allt säkert känts helt annorlunda!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Tack @Totte, förresten, för mötet tidigare idag. Trevligt!
 

Camo00

Patek
Svårt att sätta fingret på...
Det är ett första intryck, som sagt, och gudarna ska veta att jag hade högt ställda förväntningar! Jag gillar verkligen Cartier, och har seriöst funderat på att köpa just denna. Av den anledningen så hoppade jag snabbt på denna möjligheten!
Men... Lite (första) plus och minus:

+ Fantastisk tavla, visare och krona. Verkligen!
+ Smidig boett överlag. Perfekt till skjortan!
+ Väger INGENTING. Verkligen ingenting!

- Den väger INGENTING. Jo jag vet... En blessing och en curse. I detta fallet innebär det att kvalitetskänslan inte riktigt infinner sig.
- Kvalitetskänslan igen... Denna gång på bandet. Här trodde faktiskt att C skulle hålla fanan högt, som den mode-/lyxtillverkare de är. Men nja... Mitt Certinaband (se nedan) känns bra mycket gediget. Och då kostar det kanske en tredjedel av Cartierbandet.
- Spännet. Dels tycker jag inte att det är särskilt snyggt - men det blir ju högst subjektivt. Framför allt så tycker jag att det är riktigt tråkigt i sin funktion - känns absolut inte premium.

Men som sagt...
Allt detta är första intryck - baserat på kanske två timmar runt armen.
Med lite lägre ställda förhoppningar så hade allt säkert känts helt annorlunda!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Tack @Totte, förresten, för mötet tidigare idag. Trevligt!
Perfekt, för nu drog Du ju ner mina förväntningar... :)
 

Totte

Panerai
Goodmorning watchlovers!
Vill börja med att be om ursäkt för min tråd-frånvaro. Får skylla på att det varit storhelg och allt. Men om sanningen skall från så är det nog så att den lilla pansarvagnen från Paris inte gjort så mycket väsen av sig.
Jag har burit den i stort sätt varje dag sen @JaTack överlämnade den och under denna korta tid har jag faktiskt saknat mina egna klockor! Jag vet, sjukt…

Klockor som jag haft i åratal genererar ständigt ett begär att titta ner på handleden. Inte för att se tiden. Enbart för att njuta. Detta skedde betydligt mer sällan med Tank’en runt vänstran’. Tyvärr.

Slutsats: En supersober klassiker som trivs bäst i mörka kostymers sällskap, till hälften skyld bakom en välpressade manschett.

IMG_6425.jpg
 

ozzyozzy

Cartier
image.jpeg


Sista dagen! Ikväll möts jag och @TiE och utbyter cartierlåda på en McDonalds ngnstans mitt i Sverige.

Intrycken kvarstår:
* väldigt lätt, i början kollade jag om den satt kvar på armen flera ggr om dagen
* perfekt storlek för en tank imo!
* inget höjdarspänne även om man får in snitsen
* den flyger under radarn på gott och ont, hade passat min personliga stil bättre med brunt läder
* den polerade ovandelen av boetten är en fingeravtryckmagnet och man får torka av den med jämna mellanrum
* snygg finish på tavlan, men kunde "hänt" lite mer
* blånerade visare är sjukt snyggt!
 

Camo00

Patek
Ett spontant möte i en korsning, och vips är en av Tankarna hos mig i Malmö. Nu ska vi se hur den tål livet på gatan...
DSC_0597.JPG


Några timmar senare, när barn sover, frun kollar Suits, såsen upptorkad från golvet och spelkulorna utsorterade från Elsa och Annas kroppsdelar och återvunna äggkartonger. Dags för paketöppning. Mycket spännande eftersom jag inte ägt någon Cartier förut...
DSC_0602.JPG
DSC_0604.JPG


Mycket skön känsla i låda och presentation, känns exklusivt fast det egentligen inte är det, om Ni förstår mig rätt?! Lådan är inte i elfenben direkt, men duger...

DSC_0608.JPG


Såå jobbigt var inte det berömda låset, men det kanske har mjukats upp lite under några veckor.
Bandet är spontant skönt och påkostat...

DSC_0609.JPG


Första intrycket då?
+ Spännande klocka. Märket och Tankens rika historia. Polerad och dressad till max, känns exklusiv...
- Inget direkt, men den passar verkligen inte till mjukisbyxor med barnmat och vardagssysslor...

Får se hur den klarar sig till skjorta och möten imorgon.
Gonatt sålänge! (Nej, man sover INTE med Tank på...)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu har det minsann knåpats och trixats...
Så här kan vi inte ha det:
image.jpg

Armbandet måste runt lite i spännet..
image.jpg

Och sen när det väl är gjort så undersöker vi detta bångstyriga lås...
Pigg och hål....
image.jpg


Hane och hona....., det naturligaste i världen....man behöver bara vara lite ruff.....stöta lite hårt....
image.jpg


Så blir resultatet bra
image.jpg

Tightare......
image.jpg

Inte så dumt....
image.jpg
 

Camo00

Patek
Dags att säga gonatt till Cartier efter en lång dag. Det har varit väldigt trevligt!
Men, några saker stör lite:
- Den är för lätt. Glömde kolla tiden på den eftersom den inte känns! :)
- Den är för fin. Alldeles för dressad, som @Totte sa är den gjord för svart kostym.
- Den går inte. Eller, man vet inte eftersom det inte finns nån sekundvisare. Måste lära sig att lita på den...

DSC_0612.JPG
 
Topp