• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

matalm

Cartier
Ska köpa "paraplyvagn", tror jag det heter. Erfarenheter?
Jag hatar tester på näter och Familjeliv.
Vi körde en yoyo babyzen från sex månader för vi skulle flyga på semestern. Den viks ihop o tas med in på planet om man vill. Smidigt om man inte vill checka in bagage. Den ligger annars ofta i bilen o är skön att ta till när man inte orkar släpa med och montera ihop o isär buggaboo donkeyn...
 

matalm

Cartier
Vi körde en yoyo babyzen från sex månader för vi skulle flyga på semestern. Den viks ihop o tas med in på planet om man vill. Smidigt om man inte vill checka in bagage. Den ligger annars ofta i bilen o är skön att ta till när man inte orkar släpa med och montera ihop o isär buggaboo donkeyn...
Edit: tvåa på bollen
 

Sandmark

Omega
Ska köpa "paraplyvagn", tror jag det heter. Erfarenheter?
Jag hatar tester på näter och Familjeliv.

E det en sulky du menar? :) isf har vi en maclaren techno xt, har använt vår en hel del och är nöjda överlag, smågrejer man gärna önska var annorlunda som tex att axelskydden som sitter på bältet trillar av lätt osv men i det stora hela en bra vagn till hyfsat pris :)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Annars är väl den billigare chicco liteway vanlig
Vi har kört två stycken chicco Lite way, köpte en ny till barn nr två. Lätta men hållbara, blir dock långsmal och inte lika smidig som de dyrare varianterna som blir mer som en väska. Sonen har nog åkt i sin sen 1,5. Ligger alltid i bilen och har kastats runt på diverse resor. Man blir lätt trött att lyfta i och ur den stora vagnen varje dag ur bilen.

Ang flygning så har vi alltid fått checka in både barnvagn och barnstol utan nåt extra och lånevagnar finns på alla flygplatser.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Köpte barnstol i går, och de hade en så'n här "nordic moon" (låter som en vargtröja) på extrapris. Såg stabil ut, input?
IMG_7143.JPG
IMG_7144.JPG
 

differo

Cartier
inte direkt paraplyvagn utan något de kallar för lättviktsvagn. Bästa investerade 4k senaste par år. Fälls ihop busenkelt och tar ganska lite plats. Fröjd att köra. Skulle rekommendera att du provar den, är den inte för stor, köp, tacka mig senare:)

Ps vi har även en liten sulky men används typ aldrig.
 

MrPlow

Rolex
IMG_7639.PNG


@Strindberg jag har alltid en sån här i bilen. Sjukt smidigt när man åker och handlar osv. Tar väldigt lite plats och väger bara 6 kg. Fälls ut på någon sekund. Bara snärta till den. Barnvagnarnas stilettkniv!

Googla "babyzen yoyo plus".

Pushat för den tidigare i tråden men tål att upprepas då det är en superrek! Den har varit väldigt smidig på resor då den går som handbagage i ett slimmat case. Rekommenderas tills barnet väger 18kg men jag kommer nog maxa den några kg extra.
What he said.

Vi har kört Yoyo sen vår lilla var 9 månader. Slår alla paraplyvagnar på fingrarna.
 

zeke_varg

Omega
Vi har haft 6-7vagnar..

Bugaboo donkey är kingvagn om man har två barn inom 2 års ålder. Nästa kingvagn, o den enda vi har kvar, yoyo.

Ett stort problem när man ska nånstans med bil är jävulens barnvagnar. Tar upp hela bilen. Nu när yngsta är 4 är vi fria från skiten..
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Vi har haft 6-7vagnar..

Bugaboo donkey är kingvagn om man har två barn inom 2 års ålder. Nästa kingvagn, o den enda vi har kvar, yoyo.

Ett stort problem när man ska nånstans med bil är jävulens barnvagnar. Tar upp hela bilen. Nu när yngsta är 4 är vi fria från skiten..
Perfekt får bli en sådan. Får andra i oktober. Lär gå in i bakluckan på en XC60 va?

På tal om plats i bilen. Är det acceptabelt att köra äldsta i framsätet (21 mån) och nya tillskottet i bak? Tänkte man får koppla ur airbagen höger fram och köra så. Blir ju djävulskt trångt för frun i baksätet mellan två bilbarnstolar annars.
 

zeke_varg

Omega
Perfekt får bli en sådan. Får andra i oktober. Lär gå in i bakluckan på en XC60 va?

På tal om plats i bilen. Är det acceptabelt att köra äldsta i framsätet (21 mån) och nya tillskottet i bak? Tänkte man får koppla ur airbagen höger fram och köra så. Blir ju djävulskt trångt för frun i baksätet mellan två bilbarnstolar annars.

Yo-Yo går in i en bakficka.

Vi körde passagerarsätet fram för yngsta (åker man själv med yngsta är det skönt o ha det nära.. men är det 1,5år el äldre borde det lira) O sen bakåtvänd för äldsta. Sen ledsnade vi på att inte sitta bredvid varandra när yngsta var två. Då köpte vi v60 (V70 o nån enstaka till funkar... xc60 i guess?) för att passageraren fram inte ska behöva ha näsan och knäna i framrutan.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Yo-Yo går in i en bakficka.

Vi körde passagerarsätet fram för yngsta (åker man själv med yngsta är det skönt o ha det nära.. men är det 1,5år el äldre borde det lira) O sen bakåtvänd för äldsta. Sen ledsnade vi på att inte sitta bredvid varandra när yngsta var två. Då köpte vi v60 (V70 o nån enstaka till funkar... xc60 i guess?) för att passageraren fram inte ska behöva ha näsan och knäna i framrutan.
Har en yoyo tänkte på donkey buggisen!
 
Topp