zeke_varg
Basic
Jag o frugan blixtbetalade samtidigt (utan att veta om varandras godhet) när mejlet kom. Bättre att betala dubbelt än inte alls när någon ger sig ut på hal is. Cred till de tappra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag o frugan blixtbetalade samtidigt (utan att veta om varandras godhet) när mejlet kom. Bättre att betala dubbelt än inte alls när någon ger sig ut på hal is. Cred till de tappra!
Onekligen. Det är lite som att fälla ner huvudet och vänta ut de andra föräldrarna på föräldramötet när frågan om "frivillig" klassförälder kommerJag o frugan blixtbetalade samtidigt (utan att veta om varandras godhet) när mejlet kom. Bättre att betala dubbelt än inte alls när någon ger sig ut på hal is. Cred till de tappra!
Det är ju uppenbarligen barnets föräldrar man är ute efter. Tillbringar 2-3 timmar om dagen på lekplatser här i Malmö och många föräldrar borde få indraget barn-körkort.OK att det kokar i en när sånt här inträffar men detta var en ny nivå
![]()
Samma här. #rutinJag slapp, en annan förälder tog tag i det![]()
Vems föräldrar?Det är ju uppenbarligen barnets föräldrar man är ute efter. Tillbringar 2-3 timmar om dagen på lekplatser här i Malmö och många föräldrar borde få indraget barn-körkort.
Det puttande barnets föräldrar så klart. Kanske satt dem bara kvar och spelade candy-crush eller skrattade bort incidenten. Om deras 5 åring ( som givet normal begåvning förstår mycket) kommer undan med en sån grej kan man bara ana vad nästa sak blir. Kan inte börja uppfostra med vad som är rätt och fel för tidigt.Vems föräldrar?
Jag gissar att det är det anmäldes föräldrar som tagit det till tidningen. Jag gissar att den anmälande föräldern haft annat i tanke än en ”oskyldig” putt. Jag Kan givetvis vara fel ute o då är det bra bajsnödigt att anmäla.
Jag har själv anmält ett barn som kickat min 7åring i ryggen. Det gjorde jag i förebyggande syfte utifall det skulle dyka upp framtida missöden från samma barn. Jag har sett tendenser till återkommande våldsamt beteende och föräldrarna skiter i det. Då är det lättare att få någon action från samhället, om misshandel finns reggat från tidigare händelser, även om det är en tungrodd sak. Mina 10 cent.
En nära vän, angående annat barn, tog den normala linjen att plinga på hemma och att prata med föräldrarna. Det gick jättedåligt.
Aja, tråkigt o jobbigt när barn far illa oavsett. Små kids hamnar ofta i olyckor av olika slag o bra nog att de läker/reser sig upp o går vidare i livet typ jämnt.
Det puttande barnets föräldrar så klart. Kanske satt dem bara kvar och spelade candy-crush eller skrattade bort incidenten. Om deras 5 åring ( som givet normal begåvning förstår mycket) kommer undan med en sån grej kan man bara ana vad nästa sak blir. Kan inte börja uppfostra med vad som är rätt och fel för tidigt.
Det puttande barnets föräldrar så klart. Kanske satt dem bara kvar och spelade candy-crush eller skrattade bort incidenten. Om deras 5 åring ( som givet normal begåvning förstår mycket) kommer undan med en sån grej kan man bara ana vad nästa sak blir. Kan inte börja uppfostra med vad som är rätt och fel för tidigt.
Självklart ska barn inte gå runt och putta andra, och om man som vuxen ser det bör de tillrättavisas. Men nu börjar det dras lite väl stora växlar här: "om de kommer undan med en sådan grej kan man bara ana vad nästa sak blir"? Jag tror att varenda barn kommit undan med en knuff eller fem. Det är nog tur att en del föräldrar aldrig besökt en förskola...Eller så var det en helt normal ”barn-situation” där den ene ville en sak och dem andre gjorde nåt i affekt. Konsekvenstänket är inte utvecklat vid 5 år och impulskontrollen är ju typ nada hos en del.
Hursom, man kan kan dra vilka hypoteser som helst av en artikel. Men det blir lite väl mycket Flashback om man ska hålla på att ponera utifrån saker man inte känner till.
Grattis. 4 - det är respekt. Jag tycker 3 är fullt upp.nummer 4 kom på nationaldagen
något tidig så det blir till att stanna ett par dagar
![]()
Stort grattis! Och...fyra stycken?! Men mest grattisnummer 4 kom på nationaldagen
![]()
Grattis. 4 - det är respekt. Jag tycker 3 är fullt upp.
Stort grattis! Och...fyra stycken?! Men mest grattis![]()
Grattisnummer 4 kom på nationaldagen
![]()
Har en än så länge men minst en till planerad i framtiden. Har sagt att så länge vi får plats i kombi är det lugnt. Drar gränsen vid fullt baksäte! MINIVAN, ÖVER MIN DÖDA KROPPTack, ja nu har man fler knoddar än klockor igenBalansen bör därmed återställas asap. Och visst hade man fullt upp redan med tre. Å andra sidan var det ju fullt upp med två (och en) också. Man får väl klona sig eller nåt. Min största skräck är dock att jag ska behöva införskaffa en Sharan
![]()
Håll ut! Vår första kom på beräknad dag och jäklar vad segt det blev när nummer två då var sex dagar sen...Imorgon är det BF för nummer 2. Fortfarande inga tecken på att leverans kommer ske då...
Fullt baksäte är två barn, fler än så och du får köpa konstiga bilar för att få plats med alla barnstolarHar en än så länge men minst en till planerad i framtiden. Har sagt att så länge vi får plats i kombi är det lugnt. Drar gränsen vid fullt baksäte! MINIVAN, ÖVER MIN DÖDA KROPP
Beror ju på hur tätt ungarna tittar ut. Har två syskon o Vi har aldrig behövt nån ful vanFullt baksäte är två barn, fler än så och du får köpa konstiga bilar för att få plats med alla barnstolar![]()
Det skiljer 2 och 3 år mellan mina tre barn och vi klarat oss med den där konstiga Skoda SuperbFullt baksäte är två barn, fler än så och du får köpa konstiga bilar för att få plats med alla barnstolar![]()
Beror ju på hur tätt ungarna tittar ut. Har två syskon o Vi har aldrig behövt nån ful van![]()
Okej - i vår V90 skulle jag aldrig få plats med tre bilstolar bak, inte de som rekommenderas av Trafiksäkerhetsverket iafDet skiljer 2 och 3 år mellan mina tre barn och vi klarat oss med den där konstiga Skoda SuperbSom värst var det när vi körde kudde fram och kudde-vuxen-stol där bak. Lite skavsår på höften, men det gick. Numera är det kudde-kudde-barn där bak.
Näe, tre stolar fungerar inte. Kudde + stol + ingen kudde fungerar. När jag köpte så var Superben i princip den enda bilen där jag bekvämt fick in babyskydd fram och bakåtvänd stol direkt bakom.Okej - i vår V90 skulle jag aldrig få plats med tre bilstolar bak, inte de som rekommenderas av Trafiksäkerhetsverket iafSen kan man såklart experimentera med barn fram och vuxna bak också...
Vår nr 1 kom två dagar tidigt, nummer 2 kom 14 dagar sent. Det var segt. Särskilt för frun...Imorgon är det BF för nummer 2. Fortfarande inga tecken på att leverans kommer ske då...
Stort grattis!nummer 4 kom på nationaldagen
![]()
Näe såklart. Men snart behöver inte alla stolarOkej - i vår V90 skulle jag aldrig få plats med tre bilstolar bak, inte de som rekommenderas av Trafiksäkerhetsverket iafSen kan man såklart experimentera med barn fram och vuxna bak också...
Grymt, vart köpte du den?Årets köp
![]()
PanduroGrymt, vart köpte du den?