• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Glömde beställa tårta. Tycker jag löste det bra ändå :)

536D991F-7EC2-4E53-8339-CADFCE181C84.jpeg

Vid vilken ålder introducerade ni TV-spel? Jag högg ett Nintendo switch till min 4-åring i julklapp men undrar om det ska få vila ett år :D

Vid vilken ålder introducerade ni TV-spel? Jag högg ett Nintendo switch till min 4-åring i julklapp men undrar om det ska få vila ett år :D
Min son började nog innan 4 år precis. Nu är han 5 och vi spelar några gånger i veckan tillsammans. Blir inga långa sittningar då han tröttnar ganska fort.
Edit: det är just switch vi kör, mario, Pokémon, paw patrol, olika Lego spel

Jag har ett NES mini och ett Snes mini som jag och min 4 åriga dotter kör kanske en gång i veckan...
Hon har testat spela lite på min PS4:a men det blir lite svårt men funkar med enklare spel.. bara kör...

Senast ändrad:
Min grabb har för långa ben.. Han behöver storlek 146 i jeans, men midjan är för smal. I kalsonger kör han typ 134/140, vilket betyder att byxor i 146 trillar av honom.

Har ni tips på märken som har längre ben + smalare midja? H&Ms skinny har vi provat men de är inte tillräckligt smala.

Min grabb har för långa ben.. Han behöver storlek 146 i jeans, men midjan är för smal. I kalsonger kör han typ 134/140, vilket betyder att byxor i 146 trillar av honom.

Har ni tips på märken som har längre ben + smalare midja? H&Ms skinny har vi provat men de är inte tillräckligt smala.
Har samma problem med min 4-åring. Det finns byxor med resårband som man drar åt och spänner upp med knappar.

Jag har kunnat jobba hemifrån en del och samtidigt haft barn hemma som är friska enligt vanlig bedömning men som i nuläget inte får/bör vara på förskola pga rinnig näsa efter 1 h utomhus i kyla. Men jobbigt...

Riktlinjerna säger ju symptom. Märkligt att skicka hem ungar medans pedagogerna går o drar in det lilla de själva får i näsan.

Nu bor jag i Skåne men här är alla ungarna snoriga som alla barn brukar vara och det är inga konstigheter alls...
Va fan...barn snorar, om något så borde det vara personalen som är smittspridare om det nu är det de är rädda för, de är ju utsatta för kidsen hela dagarna.

Nu bor jag i Skåne men här är alla ungarna snoriga som alla barn brukar vara och det är inga konstigheter alls...
Va fan...barn snorar, om något så borde det vara personalen som är smittspridare om det nu är det de är rädda för, de är ju utsatta för kidsen hela dagarna.
Också Skåne - Malmö
På vår förskola så verkar det vara rätt lugnt med vanligt vår-snor nu i allafall, värre för 2 veckor sedan då dem demonstrativt sa " vi ses efter helgen pga snoret " när jag hämtade en onsdag haha.
Det är deras arbetsplats så jag förstår dem, men just nu är barnskaran ändå halverad,

Också Skåne - Malmö
På vår förskola så verkar det vara rätt lugnt med vanligt vår-snor nu i allafall, värre för 2 veckor sedan då dem demonstrativt sa " vi ses efter helgen pga snoret " när jag hämtade en onsdag haha.
Det är deras arbetsplats så jag förstår dem, men just nu är barnskaran ändå halverad,
Precis, ett tag var det lite mer Koas, de bad föräldrar som kunde ha sina barn hemma... vem kan egentligen det när man jobbar?
Ett tag ville dem att de som var föräldralediga med ett barn att ha de andra barnen som går på dagis hemma också...
Nu verkar de inte bry sig längre...

Tillbaka
Topp