• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Det är lömskt med priser på fiskeprylar idag. Är det inte unika prylar så finns de ofta på rea hos webbutikerna. Handlat säsongens varor med upp till 60 procents rabatt bla en Cardinal som normalt kostar 3495 kr för 1495. Såg ut att vara ett riktigt trevligt spö!
Det är en tuff marknad för små aktörer, alltså lokala sportfiskebutiker som inte har möjligheten att matcha "jättarnas" prissättning. Dogger, Sportfiskeprylar (Söders) mm. Har helt andra förutsättningar...

Edit: Å andra sidan gäller väl det alla former av handel idag:D

Längtar tills man kan komma ut och jaga lite randiga riddare!:woot:

F86646A1-AE67-4725-BFE3-16DEBE094637.jpeg

Hittade tråden idag och blev sugen att börja fiska igen,
Inget jag gjort i vuxen ålder men älskade det som barn
En fråga ang alla bilder på gäddor som hålls upp, är de klubbade och döda? De borde väl sprattla som tokar annars?

Hittade tråden idag och blev sugen att börja fiska igen,
Inget jag gjort i vuxen ålder men älskade det som barn
En fråga ang alla bilder på gäddor som hålls upp, är de klubbade och döda? De borde väl sprattla som tokar annars?
Catch and release som gäller, så dem är vid liv på mina bilder!

Är ni sugna på Abborrefiske så går premiären av Perch Fight imorgon på Freewater Pictures Youtube-sida, nytt avsnitt varje tisdag 20:00

Någon här som kanske är sugen på en Minnkota Traxxis 45lb? Har en ståendes som jag doppat i sjön två gånger, sedan blev jag pappa och köpte hus.....
:(

Långskott!
Är det möjligen någon som har en Shimano Stradic CI4+ 2500HGFB över som man kan få köpa?

Med risk för att bli utskrattad i den här tråden, så tänkte jag fråga om lite köpråd. Tänkte köpa mig ett svenssonfiske-kit, typ haspelset för att försöka dra upp någon gädda eller abborre under semestern. Går under devisen "Buy cheap, buy twice - buy quality, cry once" så tänkte köpa något som är iallafall hyfsat (läs - inte 99 kronor på Jula). Men som inte kostar 10 lax heller.

Kikade lite på det här kitet, vad tror ni om det? Blir väl mest insjöfiske från någon klippa och eventuellt kasta in draget i vassen från en båt någon gång per sommar.
https://www.el-ge.se/abu-garcia-fireflex-allround-combo-8ft-10-35gr

Man kan ju inte få hur mycket allround som helst, men det kändes som bland det närmaste man kan komma?

Med risk för att bli utskrattad i den här tråden, så tänkte jag fråga om lite köpråd. Tänkte köpa mig ett svenssonfiske-kit, typ haspelset för att försöka dra upp någon gädda eller abborre under semestern. Går under devisen "Buy cheap, buy twice - buy quality, cry once" så tänkte köpa något som är iallafall hyfsat (läs - inte 99 kronor på Jula). Men som inte kostar 10 lax heller.

Kikade lite på det här kitet, vad tror ni om det? Blir väl mest insjöfiske från någon klippa och eventuellt kasta in draget i vassen från en båt någon gång per sommar.
https://www.el-ge.se/abu-garcia-fireflex-allround-combo-8ft-10-35gr

Man kan ju inte få hur mycket allround som helst, men det kändes som bland det närmaste man kan komma?
Har du kollat sportfiskeprylar? Dem brukar ha schysta set för alla prisklasser!

Tillbaka
Topp