• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Inser att jag missat att länka in lite nya filmer.
Först har vi de fem första avsnitten av Predator Fight 2021







Sedan avrundar vi med första avsnittet av Gäddfemman 2021.

Gösfisket i Predatorfight var ju tyvärr lite av en besvikelse, trisst när hälften av teamen använder Livescope och de andra körde utan. Antingen kör ju alla det eller skippar man det helt för en rättvis fight.

Fick hem en trevlig gäddpåk igår, Beast Pro 8 fots 50-200g.

1DE456C2-1C71-4169-87D6-B241A3B5F6CE.jpeg
 

bob_sthlm

Cartier
Gösfisket i Predatorfight var ju tyvärr lite av en besvikelse, trisst när hälften av teamen använder Livescope och de andra körde utan. Antingen kör ju alla det eller skippar man det helt för en rättvis fight.

Fick hem en trevlig gäddpåk igår, Beast Pro 8 fots 50-200g.

1DE456C2-1C71-4169-87D6-B241A3B5F6CE.jpeg
Håller med ang livescope.
Är det en beast rulle oxå?

Har sneglat lite på det spöt dela gärna din känslan sen.
Jag har ett lite kraftigare spö men använder oftast >90 grams spö tycker oftast det räcker.
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Håller med ang livescope.
Är det en beast rulle oxå?

Har sneglat lite på det spöt dela gärna din känslan sen.
Jag har ett lite kraftigare spö men använder oftast >90 grams spö tycker oftast det räcker.
Ja det är en Beast X rulle sen köpte jag predatorveven för sig. Gillar de runda knopparna mer än de platta.

Jag ska väl försöka ta mig ut snart och testa spöt så återkommer jag med svar gällande känslan. Vad använder du för spö?
 

bob_sthlm

Cartier
Ja det är en Beast X rulle sen köpte jag predatorveven för sig. Gillar de runda knopparna mer än de platta.

Jag ska väl försöka ta mig ut snart och testa spöt så återkommer jag med svar gällande känslan. Vad använder du för spö?
Ett hornet stinger plus

Med revo beast rullen.

Fiskar ffa efter abborre men köpte spöt förra året och då blev gäddfisket lite roligare.

Annars jagar jag ffa abborre
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Ett hornet stinger plus

Med revo beast rullen.

Fiskar ffa efter abborre men köpte spöt förra året och då blev gäddfisket lite roligare.

Annars jagar jag ffa abborre
Det spöt har jag hört gott om, fin kombo med beast rullen. Tycker också abborrefisket är riktigt roligt men tyvärr är gösen överrepresenterad i den sjön jag fiskar i. Jag tror vi fick en på ett halvt kilo som störst förra året så det finns inte många av de större individerna verkar det som.
 

iologen

Omega
Gösfisket i Predatorfight var ju tyvärr lite av en besvikelse, trisst när hälften av teamen använder Livescope och de andra körde utan. Antingen kör ju alla det eller skippar man det helt för en rättvis fight.

Fick hem en trevlig gäddpåk igår, Beast Pro 8 fots 50-200g.

1DE456C2-1C71-4169-87D6-B241A3B5F6CE.jpeg
För mig är det 0% sportfiske när man står och stirrar på en skärm och sen dunsar ner jiggar på fiskens huvud om och om igen... naee fy för sånt
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Kom äntligen ut under Kristi himmelsfärd och fick testa mitt nya Beast Pro spö. Riktigt skön aktion trots 200g kastvikt. Tre gäddor blev det och den största nedan på 90cm.

5F3B586E-BA1B-4A9A-B781-7605846FFDEF.jpeg


Bjuder även på en bild på mitt nya hemmasnickrade ekolod. Smidigt att ha ett portabelt då jag använder olika båtar 😊

22283CA3-4238-41E5-B512-A4D784DA4F28.jpeg
 

zeke_varg

Omega
Sen start på fisket för mig i år men nu så. En smäll på första kastet (en popper). Sen klev det på en riktigt fin borre på spinnare som fick simma tillbaka till friheten. En gädda i samma storlek som fick fortsätta sitt liv som predator.


Hagel, spöregn, sen sol och sen riktigt fint. Då var det värt att knata ner för lite finfiske.
AE4D28A4-2F41-4B43-A1BE-B34281B87934.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Här var det tyvärr länge sedan man skrev något....
Det har blivit ett antal rundor på havet nu.
En hel del fisk, torsk och sej, men man behöver ju i princip ha förstoringsglas....
Men det har blivit en del gyltor också, här kommer en bild på en blågylta.
IMG-20210606-WA0000.jpg
 

skyseeker

Rolex
Tänkte ta upp mitt fiskeintresse som legat vilande sista 10 åren! Har en ok utrustning med allt som behövs. Men behöver ju givetvis byta lina på rullarna (haspel). Någon som har förslag på bra lina? (Insjöfiske abborre gädda) Linan som ligger på är en firewire som var påppulärt då!
ideer förslag mottages tacksamt:)
Fiskas ska det givetvis göras med något vattentätt 😇
70563A44-503C-40A6-9FEA-8CF9666E6C43.jpeg
 
Senast ändrad:

bob_sthlm

Cartier
Tänkte ta upp mitt fiskeintresse som legat vilande sista 10 åren! Har en ok utrustning med allt som behövs. Men behöver ju givetvis byta lina på rullarna (haspel). Någon som har förslag på bra lina? (Insjöfiske abborre gädda) Linan som ligger på är en firewire som var påppulärt då!
ideer förslag mottages tacksamt:)
Fiskas ska det givetvis göras med något vattentätt 😇
70563A44-503C-40A6-9FEA-8CF9666E6C43.jpeg
Firewire funkar väl.
Jag brukar försöka köra 8trådiga flätlinor då dom blir rundare och fungerar bättre vid kast.

Kör själv med färg som syns bra då jag ofta kör med jigg och då vill jag kunna se när jiggen slår i botten. Hi-vis gul eller röd tycker jag funkar fint.

För allround abborre fiske brukar jag köra 0.12 mm och sen tafs med Flourocarbon eller titanium då det finns mkt gäddor i sjöarna här omkring
 
Topp