• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Fick möjligheten att komma i väg till Norge ändå...
2FF84393-4F05-4583-8568-C158614CE957.jpeg


2C295A7D-043A-4CB2-8826-6A18402E42AC.jpeg

E5906A8D-5A57-418A-A465-61027CC6A1B4.jpeg

Vad är det där för söt fisk?
 

TLalle

Omega
Är det havsöring som nalkas?
Ja det är tyvärr inte bättre än så.. De där jävlarna är som heroin, man glömmer fort att det allt för ofta är piskande vind och boompass. Men också härligt att man kan ta två timmar efter jobbet och se vad som bjuds. Den här våren var överlägset min bästa säsong, nästan hela april var ju grymt väder också. Lite för många halvdagar för att chefen skulle vara nöjd. Precis som det ska vara.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ja det är tyvärr inte bättre än så.. De där jävlarna är som heroin, man glömmer fort att det allt för ofta är piskande vind och boompass. Men också härligt att man kan ta två timmar efter jobbet och se vad som bjuds. Den här våren var överlägset min bästa säsong, nästan hela april var ju grymt väder också. Lite för många halvdagar för att chefen skulle vara nöjd. Precis som det ska vara.
Låter alldeles toppen 👍
Jag måste bli bättre på halvdagar för att fiska.
 

TLalle

Omega
Jag vill fiska så spelar eg ingen roll vem som vill haka på. Dock om det är västkusten får det nog vänta lite R/T pandemin.

Skitfiske på dig
Jag vet inte om svaret var till mig eller @TLalle men själv så bor jag på västkusten så det blir nog tyvärr värre.
Håller också till på våra bohuslänska kobbar, men som det gamla djungelordspråket lyder: ksare är alltid välkomna så länge de har vett nog att vara tysta när kaffepannan står på brasan.
 

TLalle

Omega
Hur är fisket i Bråviken egentligen? Har nyligen flyttat till Östergötland.
Det är ganska bra, finns ett fint bestånd av havsöring, helst en bit ut typ Kolmården. Bodaviken är väl den kändaste platsen med god chans till fisk. Men alla små vikar borde ge chans på fisk, själv har jag bara fiskat området runt Kolmården. Vet att det för några år sen var en ganska kraftig ökning av antalet sälar i viken vilket gör det lite svårare att få fisk men. Viktigt att tänka på när man fiskar är att inlopp till åar är fredade i viken. Vad jag minns iaf.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Åkte på ett rejält provocerande bompass igår. Fiskarna vakade som tusan och jag presenterade fluga efter fluga rakt framför ögonen på dem men de var helt ointresserade. Inte den blekaste vad de åt. Ett hugg på två timmar fick jag men lyckades inte kroka den.
E0FB736D-FE93-401B-84C2-0621C617056D.jpeg
 
Topp