• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Acos

Audemars
Äntligen kommit igång med aborrjiggarna
C85E0EF6-EBBE-4B83-91AE-51615105273B.jpeg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ikväll var jag ute en sväng med en gammal kompis.
Det blev ett 20-tal makrillar, nästa lika många torskar och kanske 15 gyltor (bergs- och blågylta) samt en långa. 3 makrillar behölls och resten är på tillväxt.
Jag hade ett extremt spöböj men det klev av när det var 5 meter kvar tyvärr, kan ju inte varit ett gäng makrillar för jag misstänker att de inte kan synka och kliva av samtidigt....;)
Inga bilder tyvärr, bara på sjöräddningen som tränade.
DSC_0410.JPG
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ny dag och nya möjligheter....
Ikväll var jag ute med en jobbarkompis och hans båt, så denna gång blev det utgång från Hönö.
Relativt trögt men 12 makrillar, ett femtontal fjärsingar och 7-8 torskar.
Polaren skall fiska hummer så makrillarna behölls som bete.
Alltid lite roligare med bilder så här kommer ett par små fjärsingar.
DSC_0416.JPG
 

Bonumm

Panerai
Om 2v ska det kastas pärlor efter svin.

Jag ska vifta flugspö efter lax. Första gången efter lax och har sporadiskt viftat med fluga för 25 år sen. Tydligen är det en sjukt bra spot för lax.

Vad kan gå fel ;) Bilder på spektaklet kommer i tråden.
Om 2v ska det kastas pärlor efter svin.

Jag ska vifta flugspö efter lax. Första gången efter lax och har sporadiskt viftat med fluga för 25 år sen. Tydligen är det en sjukt bra spot för lax.

Vad kan gå fel ;) Bilder på spektaklet kommer i tråden.
Fiska lax om två veckor. De kommer ju vara kolsvarta då. Det blir ingen matfisk för dig då. Själv så släppte jag tillbaks denna på ca 14kg som jag tyckte var för mörk och det var den 4/8. Det är mina fötter i bilden.
20200804_193823.jpg
 

zeke_varg

Omega
Om 2v ska det kastas pärlor efter svin.

Jag ska vifta flugspö efter lax. Första gången efter lax och har sporadiskt viftat med fluga för 25 år sen. Tydligen är det en sjukt bra spot för lax.

Vad kan gå fel ;) Bilder på spektaklet kommer i tråden.
Nybörjarröta!

Gnetade på från 06:05-21:15. Kl 18:30 hade jag drillat en abborre och en id. Tungt men jag vevade vidare. På kvällen hittar jag ca 8 o 10 kg lax. Flax! Helt sjukt vilken tur. Noterbart är Att de var rätt krokade. ;) En rolig grej är att allt vevande, viftande, indragande av Lina resulterade i 34000 ”steg” enligt min garminklocka. Den lilla tailade jag själv. Ingen hov och solo. Tack o lov hjälp med andra.

72001E8D-BFCE-460F-868E-4E8FA1DF1928.jpeg
6C8F1669-D6C8-4E47-A4A6-D8B109F8532F.png
 
Senast ändrad:

snajgel

Panerai
Nybörjarröta!

Gnetade på från 06:05-21:15. Kl 18:30 hade jag drillat en abborre och en id. Tungt men jag vevade vidare. På kvällen hittar jag ca 8 o 10 kg lax. Flax! Helt sjukt vilken tur. Noterbart är Att de var rätt krokade. ;) En rolig grej är att allt vevande, viftande, indragande av Lina resulterade i 34000 ”steg” enligt min garminklocka. Den lilla tailade jag själv. Ingen hov och solo. Tack o lov hjälp med andra.

72001E8D-BFCE-460F-868E-4E8FA1DF1928.jpeg
6C8F1669-D6C8-4E47-A4A6-D8B109F8532F.png
Satan va kul, stort grattis!
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Fan den här tråden har man missat! Blir många bilder här i framtiden. Ber om ursäkt i förväg för att jag inte fiskar i vatten eller efter fiskar som är tillgängliga för gemene svensk!
IMG_20200906_155105.jpg

Edit: En bild på mitt personbästa på Bass bara för att (Tagen för två veckor sen)
 
Senast ändrad:

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Trevligt med en fisketråd här på forumet. Tog upp intresset för fisket igen förra året efter att ha fiskat en hel del när jag var yngre. Köpte en plasteka med polaren som vi har i en insjö nära Göteborg och fiskar mest aborre, gädda och gös. Har tagit pb på både gädda och gös så det har varit en bra fiskesäsong :) Nu har ju hösten kommit med så det lär bli lite mer fokus på gäddfisket.

5,4kg och 87cm
D693E9C2-4756-4177-A72B-D117B708A763.jpeg


6,2kg och 104cm
E406FF4E-E23A-48C7-8195-D4C9E0F7175F.jpeg
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Jag gillar Fränstam men tycker att det blir lite mycket reklam och dylikt från honom nu på sistone så jag får nog säga 13 fishing.
Vad har du själv för favorit?

Jo jag kollar en del på Fränstams Youtubekanal och det har ju blivit väldigt mycket reklam på det senaste som du säger. Det är väl inte så konstigt heller då han har samarbeten med Mercury, Lowrance, ABU osv. Han är en jäkel på att fiska dock. Jag gillar Danne i Westin så jag håller på dom. Synd att Jörgen inte är med denna säsongen, det finns inget bättre än att se honom sitta på sin stol i båten och mumla.
 
Topp