• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Tror/hoppas sonen 9 år får blodad tand. Igår drog han sin första gädda. Vet inte om jag själv fått någon större, den var riktigt tung men hade tyvärr ingen våg.
20210625_210320-01.jpeg

Ett tips är o måtta upp mot spöna när ni fiskat och sen senare (om ni inte markerat upp var 10 cm) mäta hur lång fisken var. Längden kan ge en bra indikation på vikten. El så skiter ni i vikten och går bara på längden. Snällare mot fisken om den får simma vidare.

Kul oavsett att det kommer upp bilder på lite krigarfirrar och KS:are med fiskeambitioner. 👌🏋️‍♀️☀️💪

Jag och tanten skall upp till Hemavan om en dryg vecka, är det någon som har tips på något vatten där? (spinnfiske kommer det att bli)

Något sjukt hände ikväll, tror jag fick på en stor jäkla färna? Jag hoppades på en liten borre men det sa bara smack. Jag får världens adrenalinpåslag när jag inser att det inte är en fisk jag känner igen. Det blev iaf en liten video innan den lyckades komma loss med tafs och popper(ska fukta palomarknuten nästa gång) :/ den satt iaf i läppen så hoppas han/hon klarar sig. Den simmar fortfarande runt någonstans vid Huvudsta antar jag. Svenskt rekord på färna är 3 580 gram.

Video:

Något sjukt hände ikväll, tror jag fick på en stor jäkla färna? Jag hoppades på en liten borre men det sa bara smack. Jag får världens adrenalinpåslag när jag inser att det inte är en fisk jag känner igen. Det blev iaf en liten video innan den lyckades komma loss med tafs och popper(ska fukta palomarknuten nästa gång) :/ den satt iaf i läppen så hoppas han/hon klarar sig. Den simmar fortfarande runt någonstans vid Huvudsta antar jag. Svenskt rekord på färna är 3 580 gram.

Video:

Coolt!

Video:
Ser ut att kunna vara en Asp?
Det är en rovfisk som hugger på drag oxå

Gädda under abborrfisket idag, måste ha varit någon skada på spötoppen då den gick i tre delar.

AC88C0EC-5CE4-4F33-B3A3-33F4AA48C1C4.jpeg

Någon som har tips på ett nytt spö i 2000kr-klassen? :rolleyes:

Tillbaka
Topp