Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fina kort på en grym klocka!Försökt mig på lite fotografering igen. Den är såklart totalt utanför sina naturliga element här, men det blir ändå ganska vackert.
![]()
![]()
Tycker den du provar ser ut att sitta bra på dig!En fråga till er GP fans. Lite sugen på att slå till på en laureato men osäker på storleken. Jag sj tkr denna ser alldeles för står ut på mig, vad tycker ni? Hur upplevs 38mm jämfört med denna?
En fråga till er GP fans. Lite sugen på att slå till på en laureato men osäker på storleken. Jag sj tkr denna ser alldeles för står ut på mig, vad tycker ni? Hur upplevs 38mm jämfört med denna?
En närmare bild.
Precis, tkr den ser jvligt ”blaffig” ut i vissa vinklar. Ogillar skarpt klockor som ser ut som ”titta på mig jag har köpt en dyr stor klocka”Kollade upp siffran. Den är drygt 55 mm mellan ändlänkarna så jag förstår om du får hjärnspöken.
Vad snygg den var med vit tavla. Jag tyckte den såg ut att sitta bra på första bilden. På andra såg den stor ut. Jag tror det beror på att allt blir större ju närmare det kommer med mobilens vidvinkelobjektiv. Gissar att den inte ser så stor ut i verkligheten.En närmare bild.
Så kan det absolut vara. Köpte nyligen en Datejust 36mm och den sitter perfekt. Låter ju sjukt liten men om man jämför så ser det ut som en perfect match i jämförelse. Därav att jag nog ska testa 38mm GP först o se.Vad snygg den var med vit tavla. Jag tyckte den såg ut att sitta bra på första bilden. På andra såg den stor ut. Jag tror det beror på att allt blir större ju närmare det kommer med mobilens vidvinkelobjektiv. Gissar att den inte ser så stor ut i verkligheten.
Tavlan är liten. Boetten stor. Det gör att en datejust 36 mm ser större ut än den är. Jag sålde min för jag tyckte den var svår att se tiden på. Visarna med lumen ger sämre kontrast än de som är helt i vitguld, men tavlan spelar ju in också. Jag hade en svart och en blå. Tyckte det var lika illa. Annars är de fina. Har varit sugen på en utan vitguldsringen med vit tavla. Då får man vidare utan lumen. Jag ska nog själv prova en GP. Jag tyckte den var snygg, den som du provade.Så kan det absolut vara. Köpte nyligen en Datejust 36mm och den sitter perfekt. Låter ju sjukt liten men om man jämför så ser det ut som en perfect match i jämförelse. Därav att jag nog ska testa 38mm GP först o se.
Snygg!Bofogar bild tagen idag på rolexen så kan du se jämförelsen. Tänkt då på att 36mm anser många vara väldigt litet. Tkr den sitter perfekt![]()
För stor.En närmare bild.
Kort, enkelt, rakt. Japp, bestämde mig nu över natten att det blir inte den iaf utan blir det nån laureato så blir det den mindre.För stor.
Ingen här som har laureato 38mm med lite wristshots?Kort, enkelt, rakt. Japp, bestämde mig nu över natten att det blir inte den iaf utan blir det nån laureato så blir det den mindre.
Ser bra ut! Laureaton är grym!Kort, enkelt, rakt. Japp, bestämde mig nu över natten att det blir inte den iaf utan blir det nån laureato så blir det den mindre.
Ja ser inte fel ut, men ska nog ändå kolla på 38mm så att man inte degar ut med 90 papp och ångrar sig. Är ju kanske inte så lätt sålda om man vill byta tänker jag?Ser bra ut! Laureaton är grym!
Tänk på att det är en vanesak också. Beror på vad du har idag som referens.
Her er noen med 38 mm. Synes den passer godt på mine flate håndledd på 16,5 cm. Oppleves ikke som spesielt liten, men bør prøves. Fantstisk klokke da.Ingen här som har laureato 38mm med lite wristshots?
Den där såg riktigt fin utHer er noen med 38 mm. Synes den passer godt på mine flate håndledd på 16,5 cm. Oppleves ikke som spesielt liten, men bør prøves. Fantstisk klokke da.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt, riktigt snygg!Her er noen med 38 mm. Synes den passer godt på mine flate håndledd på 16,5 cm. Oppleves ikke som spesielt liten, men bør prøves. Fantstisk klokke da.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den sitter perfekt.Bofogar bild tagen idag på rolexen så kan du se jämförelsen. Tänkt då på att 36mm anser många vara väldigt litet. Tkr den sitter perfekt![]()
TackarDen sitter perfekt.
Skitsnygg och kvalitet/finish av dess like!Ibland tänker jag att jag ska sälja stora delar av samlingen och köpa en Laureato. Den är verkligen skitsnygg.