• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Girard-Perregaux tråden

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Försökt mig på lite fotografering igen. Den är såklart totalt utanför sina naturliga element här, men det blir ändå ganska vackert.
_DSC2675.JPG
_DSC2680.JPG
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Kapar och återuppväcker för en liten fråga. Funderar på en Sea Hawk Ref. 7100, och har hittat ett objekt med märkningen B-20 på baklocket istället för en individuell numrering likt alla andra klockor jag tittat på. Vet någon vad som är skillnaden och vad denna märkning står för?
 

linus84

Omega
En fråga till er GP fans. Lite sugen på att slå till på en laureato men osäker på storleken. Jag sj tkr denna ser alldeles för står ut på mig, vad tycker ni? Hur upplevs 38mm jämfört med denna?
 

Bilagor

  • 5D5160C2-E2A3-4A02-83FE-7D57852DECBB.png
    5D5160C2-E2A3-4A02-83FE-7D57852DECBB.png
    300.1 KB · Visningar: 37

Flerro

Omega
2-Faktor
Kollade upp siffran. Den är drygt 55 mm mellan ändlänkarna så jag förstår om du får hjärnspöken.
 

linus84

Omega
Vad snygg den var med vit tavla. Jag tyckte den såg ut att sitta bra på första bilden. På andra såg den stor ut. Jag tror det beror på att allt blir större ju närmare det kommer med mobilens vidvinkelobjektiv. Gissar att den inte ser så stor ut i verkligheten.
Så kan det absolut vara. Köpte nyligen en Datejust 36mm och den sitter perfekt. Låter ju sjukt liten men om man jämför så ser det ut som en perfect match i jämförelse. Därav att jag nog ska testa 38mm GP först o se.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så kan det absolut vara. Köpte nyligen en Datejust 36mm och den sitter perfekt. Låter ju sjukt liten men om man jämför så ser det ut som en perfect match i jämförelse. Därav att jag nog ska testa 38mm GP först o se.
Tavlan är liten. Boetten stor. Det gör att en datejust 36 mm ser större ut än den är. Jag sålde min för jag tyckte den var svår att se tiden på. Visarna med lumen ger sämre kontrast än de som är helt i vitguld, men tavlan spelar ju in också. Jag hade en svart och en blå. Tyckte det var lika illa. Annars är de fina. Har varit sugen på en utan vitguldsringen med vit tavla. Då får man vidare utan lumen. Jag ska nog själv prova en GP. Jag tyckte den var snygg, den som du provade.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Ibland tänker jag att jag ska sälja stora delar av samlingen och köpa en Laureato. Den är verkligen skitsnygg.
 
Topp