Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin klocka men du borde köpa den mindre tycker jag, såg att du gillar 36mm datejust oxå och 38mm med integrerad länk bär ändå stort! Lycka tillEn närmare bild.
Ring Fredmans ur o kolla. Skriv gärna om den fanns inne - jag vill oxå testa den !Är det någon som vet om det finns en Laureato 38 mm att prova på armen någonstans i Stockholm? Sverige?
Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/Ring Fredmans ur o kolla. Skriv gärna om den fanns inne - jag vill oxå testa den !
Ja det är inte bästa andrahandsvärde på GP...du får leta en beg i EU.....Ebay och Chrono24....var noga med att hitta en bra säljare!Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/
Jag håller med. Det är lite märkligt - det finns nästan inga beg Laureato till salu ens på en global marknad som Chrono24.Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/
Jag håller med. Det är lite märkligt - det finns nästan inga beg Laureato till salu ens på en global marknad som Chrono24.
126k nypris på nymans
priserna i usa är ex moms 25% typ
Hur länge kan de bara stå i skyltfönstret/webben innan de rear dem? 76K var väl ingen extremt stor rea ändå, går väl för 80-85 ny på list, eller?
Det svåra är att det finns inte mkt till prissättning på andrahandsmarknaden eftersom få eller inga kommer ut.
Nymans får väl inte sälja GP? Har de blivit SD till GP nyligen isf?126k nypris på fredmans.
Priserna i usa är ex moms ca 25%
Oj? På Chrono24 hittar jag för 81K, italiensk AD, skyltar iaf att de är officiell återförsäljare. Tyskland 95 iofs. Men inga 126.126k nypris på fredmans.
Priserna i usa är ex moms ca 25%
Den där är ju ruskigt fin !!Lånade en fin kronograf, så lägger upp lite bilder här.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Suveränt elegant, vet du ungefär vilka mått den har?Lånade en fin kronograf, så lägger upp lite bilder här.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
12 mm tjock, 36,1 i diameter och 21 mm brett band.Suveränt elegant, vet du ungefär vilka mått den har?
Grattis - kanonsnygg!Nytt i laguppställningen för dagen
![]()
Tack! Det känns som ett stabilt köpGrattis - kanonsnygg!
Tack!Laureaton är magisk! Grattis till nyförvärvet!
Min havshök fick ett nytt vattentätt läder istället
![]()
Kan hålla med. Spännet borde ha varit kortare.Tack!
Än så länge känns det som en fullträff bortsett från en liten detalj – spännet är ganska långt och ser kantigt ut på undersidan av handleden. Jag valde 38mm-versionen för att det passar min lite mindre handled, då är det lite märkligt att man inte gjort en nättare lösning.
![]()
Jag vet inte serviceintervallet, men du å nog mycket nära sanningen.Jag är mitt inne i en jakt på något mer dressat i ädelmetall. Det spretar åt alla håll, bland annat åt GP. Jag är helt okunnig när det kommer till märket. Hittade denna på chrono24:
![]()
Girard Perregaux Laureato Serial Ref.81005 säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 82 876 kr
Girard Perregaux Laureato Annons: 82 876 kr Girard Perregaux Laureato Serial Ref.81005, Referensnummer 81005-52-432-BB6A; Rödguld; Automatisk; Skick Ny; Klocka med originallåda; Klockwww.chrono24.se
Känns prisvärt i alla fall vs nyare DD på läder, och den är verkligen fruktansvärt snygg. Förstår att det bara finns en AD i Sverige? Hur är servicepriser och intervaller, 10k 5-6år?
Riktigt fin, passar en bad guy.Inte min bild eller klocka, men här är iaf min grail sedan den kom 2018. Just wow.
Men det är den klockan eller en båt att köra runt familjen i (med en klocka vilken som helst på armen).
![]()
Well, jag är mer av en good guy... Så kanske finns en poäng att jag inte har denRiktigt fin, passar en bad guy.