• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Girard-Perregaux tråden

Timer

Panerai
Är det någon som vet om det finns en Laureato 38 mm att prova på armen någonstans i Stockholm? Sverige?
 
  • Like
Reactions: PJZ

linus84

Omega
Ring Fredmans ur o kolla. Skriv gärna om den fanns inne - jag vill oxå testa den !
Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/
Ja det är inte bästa andrahandsvärde på GP...du får leta en beg i EU.....Ebay och Chrono24....var noga med att hitta en bra säljare!
 

Timer

Panerai
Fredmans har ingen. Dessutom reade dom ut en som funnits där i 2år utan att säljas för 76k NY! Det är det som jag tycker är tråkigt med dessa. Vet inte hur ni andra är men även om man älskar sin klocka just i detta nu så kommer det oftast en tid då det är dags att byta och där ligger GP ordentligt i lä tyvärr :/
Jag håller med. Det är lite märkligt - det finns nästan inga beg Laureato till salu ens på en global marknad som Chrono24.

Hur länge kan de bara stå i skyltfönstret/webben innan de rear dem? 76K var väl ingen extremt stor rea ändå, går väl för 80-85 ny på list, eller?

Det svåra är att det finns inte mkt till prissättning på andrahandsmarknaden eftersom få eller inga kommer ut.
 

linus84

Omega
Jag håller med. Det är lite märkligt - det finns nästan inga beg Laureato till salu ens på en global marknad som Chrono24.
126k nypris på nymans

priserna i usa är ex moms 25% typ
Hur länge kan de bara stå i skyltfönstret/webben innan de rear dem? 76K var väl ingen extremt stor rea ändå, går väl för 80-85 ny på list, eller?

Det svåra är att det finns inte mkt till prissättning på andrahandsmarknaden eftersom få eller inga kommer ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lånade en fin kronograf, så lägger upp lite bilder här.
D29BBC10-AA2E-403A-A1F1-0A7C53A18FA4.jpeg
C64F4C3B-1892-4F4E-A2F0-DF2C4C18EE06.jpeg
3D46D100-EC94-4E4E-9877-94CD39E56A17.jpeg
DA38F0DC-A1C5-4B82-94C2-E5B809166DEF.jpeg
5D552253-8A76-4EE1-95AE-F41CDF2BEE33.jpeg
 

olofspaak

Breitling
Hade en traveller ii som jag blev lite sugen på att skriva om, köpte den här på forumet. Lyckas inte gräva fram ngn bild så tar en från nätet :)

Älskade verkligen hur den här klockan såg ut (de röda stjärnorna!) och att den hade ett mekaniskt alarm. Men med GMT och datum så blev klockan 14mm och satt inte helt klockrent på handleden. Det var ett in house GP Caliber 2291 verk i det.

Tyvärr kändes det som att verket inte var 100%. Svårt att ställa om alarmet och behövde servas både en och två gånger... När jag äntligen fått rätt på allt och fick den tillbaka så hade jag tröttnat på den och lät den vandra vidare...

Men finns även med ovanlig grön tavla och om en sån dyker upp kanske jag slår till igen ;)
 

Bilagor

  • 2023DD97-75AB-43EE-9041-5B4BD9CA2418.jpeg
    2023DD97-75AB-43EE-9041-5B4BD9CA2418.jpeg
    370 KB · Visningar: 24

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Laureaton är magisk! Grattis till nyförvärvet!
Min havshök fick ett nytt vattentätt läder istället:)
0CB4A021-F711-4745-9110-0A2A363B236B.jpeg
Tack!

Än så länge känns det som en fullträff bortsett från en liten detalj – spännet är ganska långt och ser kantigt ut på undersidan av handleden. Jag valde 38mm-versionen för att det passar min lite mindre handled, då är det lite märkligt att man inte gjort en nättare lösning.

IMG_20200713_184935.jpg
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Tack!

Än så länge känns det som en fullträff bortsett från en liten detalj – spännet är ganska långt och ser kantigt ut på undersidan av handleden. Jag valde 38mm-versionen för att det passar min lite mindre handled, då är det lite märkligt att man inte gjort en nättare lösning.

IMG_20200713_184935.jpg
Kan hålla med. Spännet borde ha varit kortare.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Jag är mitt inne i en jakt på något mer dressat i ädelmetall. Det spretar åt alla håll, bland annat åt GP. Jag är helt okunnig när det kommer till märket. Hittade denna på chrono24:


Känns prisvärt i alla fall vs nyare DD på läder, och den är verkligen fruktansvärt snygg. Förstår att det bara finns en AD i Sverige? Hur är servicepriser och intervaller, 10k 5-6år?
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag är mitt inne i en jakt på något mer dressat i ädelmetall. Det spretar åt alla håll, bland annat åt GP. Jag är helt okunnig när det kommer till märket. Hittade denna på chrono24:


Känns prisvärt i alla fall vs nyare DD på läder, och den är verkligen fruktansvärt snygg. Förstår att det bara finns en AD i Sverige? Hur är servicepriser och intervaller, 10k 5-6år?
Jag vet inte serviceintervallet, men du å nog mycket nära sanningen.
 
Topp