• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Frukoströj i soffan.
IMG_20190708_092053_924.jpg
IMG_20190708_092053_961.jpg
IMG_20190708_092053_923.jpg
MVIMG_20190708_090808.jpg
 
Var och hämtade nya familjemedlemmen igår, Ragnar:
20190705_144347.jpg

Var lite oroliga då vi skulle åka bil med honom i 5 timmar, men efter 5 minuters pip så kom han till ro och efter 20 minuter sov han så här:
20190707_171015.jpg

Helt klart en trygg vovve! Som dessutom tycke att Aquaracer smakar mumma och gärna vill gnaga på klockan..
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
5 st 8-veckors Springer Spanielvalpar. Man blir inte ett dugg sugen ... :)
Springervalpar 2019-07-10.jpg
Nu passar vi en Springer Spaniel som är 8 år. Jag visste att hunden var snudd på hyperaktiv och var lite skeptisk till en början men efter ett par dagar så måste jag säga att den är riktigt mysig. Dock är denna hund skitjobbig att ha och göra med när man ska sätta sig ner i naturen för att koppla av eftersom han hela tiden ska apportera pinne. Inte en lugn stund och när man binder honom börjar han gny. Stilig hursomhelst!
8845F1EE-7BB8-46DA-93CD-23F3BA787797.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nu passar vi en Springer Spaniel som är 8 år. Jag visste att hunden var snudd på hyperaktiv och var lite skeptisk till en början men efter ett par dagar så måste jag säga att den är riktigt mysig. Dock är denna hund skitjobbig att ha och göra med när man ska sätta sig ner i naturen för att koppla av eftersom han hela tiden ska apportera pinne. Inte en lugn stund och när man binder honom börjar han gny. Stilig hursomhelst!
8845F1EE-7BB8-46DA-93CD-23F3BA787797.jpeg

Haft fyra stycken och ingen har varit jobbig på något sätt, så knappast rastypiskt. Snarare väldigt lätthanterliga hundar och perfekta med barn. Understimulerad kanske?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Haft fyra stycken och ingen har varit jobbig på något sätt, så knappast rastypiskt. Snarare väldigt lätthanterliga hundar och perfekta med barn. Understimulerad kanske?
Jo, han kommer nog inte från den mest kärleksfulla familjen och är säkert en smula understimulerad. Han var supersnäll mot barnen och min dotter älskade honom!
 

Lolle

Panerai
Första dagen vi fick hem honom som valp, enorm redan som valp men växte snabbt än större...
Sjukt söt, American Akita antar jag eller?

Har själv haft ett par japanska Akita tills för några år sedan, fortfarande sugen på att gå tillbaka till rasen igen men får inte med mig familjen då de vill ha en lättare hundras (främst för hundvakt mm).
 

Henryandy

Cartier
Sjukt söt, American Akita antar jag eller?

Har själv haft ett par japanska Akita tills för några år sedan, fortfarande sugen på att gå tillbaka till rasen igen men får inte med mig familjen då de vill ha en lättare hundras (främst för hundvakt mm).

Jepp, de kan vara riktigt svåra då de har så mycket naturlig vakt i sig men hittar man bara en bra uppfödare och rätta föräldrardjur så är det lugnt. Våra barn har har aldrig haft några problem honom, han skulle aldrig kröka ett finger på dom. De drar honom i öronen mm och han har världens tålamod. Kan lätt lämna hunden med barnen på tomten och vet att ingen annan skulle komma i närheten utan tillåtelse.

De är stora och har mycket jakt i sig så inte helt lätta att vara hundvakt till. Krävs en viss styrka att hålla den.

Dock är rasen helt unik. De är otroligt självständiga. En riktig familjehund enligt mig, viker aldrig en tum för familjen. Fast det vet du nog redan då haft japanska, det är inga knähundar precis. Lyssnar heller inte helt bra på andra än sin husse/matte.
 
Topp