Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Innan du köper hund så ordna någon som kan gå ut med hunden på lunchen nu. Så allt är klart när du själv inte kan.Ska man skaffa hund eller inte?
Ni som var ensamma, har ett vanligt 8-16 jobb utan möjlighet att rasta hunden under lunchen(jag kommer dock ha det nu, men räknar inte med det i framtiden). Hur gick era tankegånger när ni började fundera på att skaffa hund?
Och när ni till slut skaffade hund, va det som ni hade tänkt er?
Huvudet på spiken! Precis så är det, ibland ännu lite bättre och någon gång, på riktigt, ...väldigt jobbigt.Innan du köper hund så ordna någon som kan gå ut med hunden på lunchen nu. Så allt är klart när du själv inte kan.
Livet är mycket bättre med hund, du blir mer bunden men all tid med hund är ren kärlek.
Innan du tar steget så bygg upp så många scenarior som möjligt inkluderat hund. Hur du kommer lösa dem.
Man ansvarar för ett liv och det ska man inte ta lättvindigt men belöningen är stor.
Vi har kommit fram till att inte skaffa jycke. Både jag och min fru jobbar heltid. Visst man kan ha hunddagis men vi har möjlighet att låna vovve så ofta vi vill (nästan) och då är det den smidigaste lösningen.Ska man skaffa hund eller inte?
Ni som var ensamma, har ett vanligt 8-16 jobb utan möjlighet att rasta hunden under lunchen(jag kommer dock ha det nu, men räknar inte med det i framtiden). Hur gick era tankegånger när ni började fundera på att skaffa hund?
Tack för svaret!Innan du köper hund så ordna någon som kan gå ut med hunden på lunchen nu. Så allt är klart när du själv inte kan.
Livet är mycket bättre med hund, du blir mer bunden men all tid med hund är ren kärlek.
Innan du tar steget så bygg upp så många scenarior som möjligt inkluderat hund. Hur du kommer lösa dem.
Man ansvarar för ett liv och det ska man inte ta lättvindigt men belöningen är stor.
Kanske borde börja med det, hitta en granne som är villig att låna ut hunden till en. Lite som en prövoperiod.Vi har kommit fram till att inte skaffa jycke. Både jag och min fru jobbar heltid. Visst man kan ha hunddagis men vi har möjlighet att låna vovve så ofta vi vill (nästan) och då är det den smidigaste lösningen.
Verkar som du lösningar på gång.Tack för svaret!
Har ett hunddagis jag eventuellt tänkte placera hunden hos, men jag är lite av den åsikten att ifall man måste placera hunden på ett hunddagis ska man inte skaffa en från första början. Har inte kollat runt bland grannarna än(flyttade in för en vecka sedan). Kostnaden på 3-4k i månaden bränner snabbt upp ett hål i plånboken dock...
Men å andra sidan drar folk liknelse med ett barn och att du lämnar av det på dagis.
Yes, jag har tänkt ut några scenarior, föräldrarna kan ta den under kortare perioder(dock inte längre pga allergi hos farsan, bor 20min bort med pendeln). Morföräldrarna(1h med bil) kan ta den under längre tider ifall den är väluppfostrad, dom har passat kusinens hundar under längre perioder, som dock inte är väluppfostrade därav det kravet. Samt har flera kompisar i närområdet som har uttryckt intresse om att skaffa en hund men är i det stadiet som jag är i nu.
Kanske borde börja med det, hitta en granne som är villig att låna ut hunden till en. Lite som en prövoperiod.
Ska man skaffa hund eller inte?
Ska man skaffa hund eller inte?
Vilken pangbild!Nån som blev glad över att hitta snö i Zermatt
Tackar och håller medVilken pangbild!
Hoppar nästan högre än Matterhorn Verkligen snygg bild! Går det fint att resa med hund i Europa?Nån som blev glad över att hitta snö i Zermatt
Tackar. Det går mycket bättre än i Sverige speciellt i Tyskland och Schweiz där det finns många hudvänliga hotell och restaurangerHoppar nästan högre än Matterhorn Verkligen snygg bild! Går det fint att resa med hund i Europa?
Nu har jag aldrig haft en ridgeback, men en kusin har en, som är helt fantastisk och mysig.Jag träffade en fantastisk hund igår, en Rhodesian Ridgeback. Jag har alltid tyckt bäst om korthåriga bruna hundar av alla sorter men det är svårt att hitta renrasig varianter (inte för att det är nödvändigt) av denna sort. Men denna hund var inte bara vacker utan också mycket lugn, stabil, tålmodig och smart. En duktig husse spelar såklart stor roll i detta. Ridgebacken lekte med en något valpig labrador och man kunde verkligen märka skillnad i intelligens och även instinkt. Ridgebacken hade hela tiden full kontroll på leken men kunde även acceptera att labben ohyfsat började jucka på honom, men bara till en viss gräns. När ridgebacken jagade labben var han totalt överlägsen som om han drev ett rovdjur vilket såklart är hans ursprung. Jag har alltid hört att ridgebacks är svåra hundar men den personlighet som denna hund hade var så imponerande och coolt att jag så gärna vill ha en även om jag inte har haft hund sedan barnsben. Är detta smart, kan man ha ridgeback som förstagångshund. Här kommer en bild, hunden tittar bort för så fort jag tog fram kameran tittade han bort eftersom han inte gillade att bli fotograferad.
Vi var ute med ridgebacken som vi fick låna på fjället idag. Alla verkligen älskade Tempo som hunden heter!Nu har jag aldrig haft en ridgeback, men en kusin har en, som är helt fantastisk och mysig.
Dock _tror_ Jag att de är ganska mycket jobb och man bör kanske var ganska van då det är mycket jakt i dem.
Men helt fantastiskt hund!
Alice (kusinens hund) och Hector har jätteroligt när de leker!