• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

rickards

Rolex
2-Faktor
Hämtade hem lillasyster igår :)
Lilla Bella!
028714EE-0AC2-40FF-8680-B2590D553D22.jpeg
F26A6EDF-C9BB-4EBA-A0B0-B45B66DCCC05.jpeg
7D738B9C-6357-46A8-A67D-B9D360A72FD4.jpeg
Galet söt 😊
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Vi har lite sjukstuga här hemma. Opererade vår älskling förra onsdagen och har en lång rehab framför oss innan han, eventuellt, blir helt återställd. Var i valet och kvalet till om vi verkligen skulle utsätta honom för det här eller bara ta ”det svåra beslutet”
Men med tanke på att han inte ens fyllt 5år ännu vill vi verkligen ge det en rejäl chans innan vi gör något oåterkalleligt. Viktigast nu är fortsatt vila minst en vecka till utan belastning på benet. Sen väntar 3-6 månaders rehab med vattenträning och endast kortare koppelpromenader. Än så länge går återhämtningen över förväntan 🙏🏻
C7CA97CD-70D8-4D29-AF80-F9807EB8732F.jpeg
B7BDF144-9458-4D82-9BB3-4423F5DF215F.jpeg
6E106B0C-8DA3-47AB-B4F6-26A47E2A0E5F.jpeg
CAB1A9B3-A534-4ECF-B0CE-8800092769EF.jpeg
2103426B-954B-4B84-B77F-6D56F8D0FC59.jpeg
Det här slutade dessvärre inget bra 😢
Veckan innan semestern fick vi låta vår älskade Kaizer somna in efter lite komplikationer som uppstod efter hans op. Så det har varit stor sorg här hemma. Och att komma hem till barnen med ett tomt halsband var fruktansvärt. Det är bara vi som gått igenom det som förstår vad jag menar.
Men vi ser tillbaka på alla fina minnen och glädjs åt den tiden vi fick tillsammans, även om den var alldeles för kort.

Och om 4v idag tror jag mina barn kommer att tycka lite extra bra om pappa när jag kommer hem med nya familjemedlemmen 🤗
En liten dvärgpinscher flyttar hit.
20E409EA-69DD-4F5D-84F6-7907E3C49321.png

barnen vet absolut ingenting ännu. Utan det blir en total överraskning för dem. Men jag och frugan har därför lite svårt med namn. Normalt sett brukar vi involvera barnen men den här gången blir det svårt. Någon som har något bra förslag på en liten dp??
Då Asterix och Obelix är väldigt poppis här hemma f.n ligger Idefix ganska bra till (blir väl Idde eller fixen tillvaratags)
Även Bosse är något vi överväger.
vet inte om det också kan passa med en liten Ådi??

Kom som sagt gärna med lite förslag.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det här slutade dessvärre inget bra 😢
Veckan innan semestern fick vi låta vår älskade Kaizer somna in efter lite komplikationer som uppstod efter hans op. Så det har varit stor sorg här hemma. Och att komma hem till barnen med ett tomt halsband var fruktansvärt. Det är bara vi som gått igenom det som förstår vad jag menar.
Men vi ser tillbaka på alla fina minnen och glädjs åt den tiden vi fick tillsammans, även om den var alldeles för kort.

Och om 4v idag tror jag mina barn kommer att tycka lite extra bra om pappa när jag kommer hem med nya familjemedlemmen 🤗
En liten dvärgpinscher flyttar hit.
20E409EA-69DD-4F5D-84F6-7907E3C49321.png

barnen vet absolut ingenting ännu. Utan det blir en total överraskning för dem. Men jag och frugan har därför lite svårt med namn. Normalt sett brukar vi involvera barnen men den här gången blir det svårt. Någon som har något bra förslag på en liten dp??
Då Asterix och Obelix är väldigt poppis här hemma f.n ligger Idefix ganska bra till (blir väl Idde eller fixen tillvaratags)
Även Bosse är något vi överväger.
vet inte om det också kan passa med en liten Ådi??

Kom som sagt gärna med lite förslag.
Usch, lider med er men gläds samtidigt åt er lilla nykomling😍
Tycker det ser ut som att han borde heta Pinche😉
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Usch, lider med er men gläds samtidigt åt er lilla nykomling😍
Tycker det ser ut som att han borde heta Pinche😉
Tack. Lite så det känns här hemma. Tomt och ledsamt utan kaizer. Samtidigt ser man fram emot den nya medlemmen i vår klan. Bara lite dryga 3,5v kvar 😍 Och imorgon ska vi få hälsa på valparna för första gången.
haha, tack för förslaget. Men kanske bara är jag, men får lite vibbar av pinochet med det namnet 🤣
 

Jens

Greedo
Det här slutade dessvärre inget bra 😢
Veckan innan semestern fick vi låta vår älskade Kaizer somna in efter lite komplikationer som uppstod efter hans op. Så det har varit stor sorg här hemma. Och att komma hem till barnen med ett tomt halsband var fruktansvärt. Det är bara vi som gått igenom det som förstår vad jag menar.
Men vi ser tillbaka på alla fina minnen och glädjs åt den tiden vi fick tillsammans, även om den var alldeles för kort.

Och om 4v idag tror jag mina barn kommer att tycka lite extra bra om pappa när jag kommer hem med nya familjemedlemmen 🤗
En liten dvärgpinscher flyttar hit.
20E409EA-69DD-4F5D-84F6-7907E3C49321.png

barnen vet absolut ingenting ännu. Utan det blir en total överraskning för dem. Men jag och frugan har därför lite svårt med namn. Normalt sett brukar vi involvera barnen men den här gången blir det svårt. Någon som har något bra förslag på en liten dp??
Då Asterix och Obelix är väldigt poppis här hemma f.n ligger Idefix ganska bra till (blir väl Idde eller fixen tillvaratags)
Även Bosse är något vi överväger.
vet inte om det också kan passa med en liten Ådi??

Kom som sagt gärna med lite förslag.
Beklagar sorgen och ber att få gratulera till den nya! Tycker allt att det ser ut som en liten Gösta! Gamla gubbnamn är alltid trevligt!

Edit: Jag garderar med Castro

J
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Beklagar sorgen och ber att få gratulera till den nya! Tycker allt att det ser ut som en liten Gösta! Gamla gubbnamn är alltid trevligt!

Edit: Jag garderar med Castro

J
Tack 🙏🏻
Ja det där med att hitta ett klockrent namn är inte alltid det lättaste. Vi är inte överens och verkar inte ens vara nära ett beslut. Namn vi diskuterar till och från är t.ex:
Tusse
Musse
Enzo
Boss
Primo
Sigge
Tudor
Rex
Lex
Dox
Idefix (Idde eller fixen lär man använda)
Sen föreslog jag även Ratata (Ta-ta)

och nu då även Gösta och Castro.
Hundkraken lär bli namnlös
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tack 🙏🏻
Ja det där med att hitta ett klockrent namn är inte alltid det lättaste. Vi är inte överens och verkar inte ens vara nära ett beslut. Namn vi diskuterar till och från är t.ex:
Tusse
Musse
Enzo
Boss
Primo
Sigge
Tudor
Rex
Lex
Dox
Idefix (Idde eller fixen lär man använda)
Sen föreslog jag även Ratata (Ta-ta)

och nu då även Gösta och Castro.
Hundkraken lär bli namnlös
@Roosterwife föreslår Bruno 🙂
Hon är inte uppe i 50 inlägg än så jag fick bli ombud😉
 

Jens

Greedo
Uppfödaren skickade en dagsfärsk bild på vår namnlösa sötnos. 13 dagar kvar tills vi kan hämta hem honom. Gissa om vi längtar 😍
A949BC9D-9BE2-4AB1-A605-6244C3688D16.png
Gösta verkar vara på G!
Tror nog att övriga familjemedlemmar kommer att vänja sig vid namnet.
Om det skulle bli nåt gnäll betr namnet så är det ju ändå du som bestämmer och banala saker som namn på husdjur kan man bordlägga i evigheter om nån nu skulle gnälla. När det sen skall tas upp så har alla accepterat ”Gösta” och alla är nöjda!

J
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Gösta verkar vara på G!
Tror nog att övriga familjemedlemmar kommer att vänja sig vid namnet.
Om det skulle bli nåt gnäll betr namnet så är det ju ändå du som bestämmer och banala saker som namn på husdjur kan man bordlägga i evigheter om nån nu skulle gnälla. När det sen skall tas upp så har alla accepterat ”Gösta” och alla är nöjda!

J
Haha. Älskar hur du tänker 🤣
Gösta är kanske inte så dumt ändå… Det har vuxit på mig. Så även Uno, det är ett underskattat hundnamn.
-”UUUUUNO, kom hit!, NEJ UNO, LOSS!, Men för HEEELVETE UNO”
Funkar även bra om till de mest vanliga uttrycken man har som hundägare
 

DrKlocka

Audemars
Ta hand om era kära familjemedlemmar!
Vår lilla skrutt fick för 3 veckor sedan diagnosen Addingtons sjukdom. En njursjukdom som gjorde honom riktigt dålig. Blev inlagd ett par dygn på djursjukhus och nu kommer han leva på kortisontabletter resten av sitt liv. Han är sig själv igen, kanske till och med piggare än innan! Väldigt skönt att han repade sig :) Oväntat, och det gick väldigt fort när han väl blev sjuk. Gick bara ett par dygn från första symptomen med trötthet och dålig aptit tills han knappt ville gå upp ur sin egen bädd.. Väldigt svår och udda diagnos med diffusa symptom. Krävdes 3 olika veterinärbesök tills han fick rätt diagnos, så det var tur vi kom till rätt ställe till slut.

79881.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ta hand om era kära familjemedlemmar!
Vår lilla skrutt fick för 3 veckor sedan diagnosen Addingtons sjukdom. En njursjukdom som gjorde honom riktigt dålig. Blev inlagd ett par dygn på djursjukhus och nu kommer han leva på kortisontabletter resten av sitt liv. Han är sig själv igen, kanske till och med piggare än innan! Väldigt skönt att han repade sig :) Oväntat, och det gick väldigt fort när han väl blev sjuk. Gick bara ett par dygn från första symptomen med trötthet och dålig aptit tills han knappt ville gå upp ur sin egen bädd.. Väldigt svår och udda diagnos med diffusa symptom. Krävdes 3 olika veterinärbesök tills han fick rätt diagnos, så det var tur vi kom till rätt ställe till slut.

79881.jpg
Har man väl skaffat sin fyrbenta lurviga livskompis så finns det inget annat än att göra allt man kan för att få dom att må bra🙂
Känner igen din situation allt för väl.
Min Witte blev sjuk vid ca två års ålder och fick sedan äta kortison och levaxin resten av sitt liv.
Valet var enkelt när veterinären gav oss beskedet. Hellre ett bra resterande liv, kanske något år kortare med medicin, än ett långt men "sämre".
Witte hann bli nästan precis 11 år innan han fick somna in, men då av ett akut höft/ryggproblem.
Dom 11 åren kommer jag aldrig glömma😍
WP_20170210_20_26_09_Pro.jpg
 

Bilagor

  • WP_20170618_19_08_04_Pro.jpg
    WP_20170618_19_08_04_Pro.jpg
    672.1 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Har man väl skaffat sin fyrbenta lurviga livskompis så finns det inget annat än att göra allt man kan för att få dom att må bra🙂
Känner igen din situation allt för väl.
Min Witte blev sjuk vid ca två års ålder och fick sedan äta kortison och levaxin resten av sitt liv.
Valet var enkelt när veterinären gav oss beskedet. Hellre ett bra resterande liv, kanske något år kortare med medicin, än ett långt men "sämre".
Witte hann bli nästan precis 11 år innan han fick somna in, men då av ett akut höft/ryggproblem.
Dom 11 åren kommer jag aldrig glömma😍
WP_20170210_20_26_09_Pro.jpg
Fin vovve :heart:
Jo är otroligt lycklig att han klarade sig och kan leva vidare. Vi ser fram emot många nya år tillsammans 😍
 
Topp