För första gång sen 1997 var vi utan hund efter att vår senaste dog i februari.
Hade planerad ett uppehåll och tänka till lite innan vi eventuellt skaffade en ny.
Vi hade i alla fall bestämt oss för den nästa skulle vara en liten tjej efter att ha haft mestadels stora killar tidigare.
Vi tittade på lite olika utan at det klickade.
Sen gick vi in på hundar utan hem och hittade denna killen.
Goliat är en stor kille, kanske en St Bernardblandning, som hittades övergiven i Polen i området Otwocko. När han hittades var han i dåligt skick med kala områden på kroppen troligtvis på grund av rävskabb, men nu har pälsen kommit … Läs merGoliat (21-0154)
hundarutanhem.se
Vi åkte och tittade på Goliat i början på augusti och det blev kärlek direkt så sen 14 augusti är han vår.
59 kg hjärta!
Så klart lite "läskigt" med adoptivhund i och med att mycket av hans liv och vad han varit med om är okänd, men det har gått fantastiskt bra så lång.
Kul att se dag för dag hur hans trygghet och självförtroende växer.
Måste också berömma Hundar utan hem som jag tycker hanterad hela adoptionsprocessen mycket seriöst och bra.
Rekommenderar verkligen adoption. Finns nog hundar i världen...
Har också skickat dna-prov till ett företag i Kanada så om en vecka vet vi kanske vilka raser han är. Mestadels hund får man hoppas
Utan att jag var medveten om det hade han innan vi hämtande honom fått lite uppmärksamhet på sociala medier.
Jag har själv noll koll på Instagram men jag provade göra ett konto åt Goliat för en vecka sen.
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
www.instagram.com
Följ gärna om ni vill
Fick lite kickstart av att hundar utan hem länkade/taggade (eller vad det heter) till Goliat så har redan över 800 följare
Måste nog snart sluta jobba för att bli hans sekreterare på heltid
Lite bildspam
Tassar som får en Doxa att se liten ut