Ja
Vad menas det i design tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja
Samma som för klockor antar jag. Rent, avskalatJa
Vad menas det i design tråden
Jaha ok, funderade på om det var små möbler eller kort med möblerSamma som för klockor antar jag. Rent, avskalat
Man blev ju nyfiken på att se. Vik ut!Jaha ok, funderade på om det var små möbler eller kort med möbler
Städteamet sa nämligen detta första gången de var hemma hos oss " ok ni har det minimalistiskt" tänkte Vafan menar de
Haha de vågar jag inte vi passar nog inte in härMan blev ju nyfiken på att se. Vik ut!
Både marmor och koppar har jag sett så mycket så jag storknar här på Södermalm! Jag har älskat det men blivit för överexponerad för det. För bänkskivan i köket körde jag på en kompositsten istället som är ganska lik marmor men ändå inte. Kolla in det för ditt bygge!
Själv fick jag dille på den där stenen och körde den även i badrum och serveringsgång:
Då det är rätt vitt i lägenheten funderar jag på att bryta av med helsvart satsbord. Typ 3 delar sådana här:
Yes är vitbetsade golv, "Osmo 3172 siden polerad" för att vara specifik.
Bildgooglade mig fram och hamnade här:Var finns borden?
Köpte 4 y-stolar på auktion i uk..
Tyvärr lät jag sambon provsitta en i somras - så nu får vi inte ha dem som matstolar trots att det var planen. Tänkte smyga in en som utsmyckning någonstans ändå...
Förövrigt så tar jag gärna emot tips på matbord! Det på bilden är endast temporärt
Trevligt men du har inte funderat på att byta ut högtalarna? Finns ju så mycket fin vintage-hifi.Jag har kört lite 50-talstema i mitt vardagsrum jag har fastnat lite för 50-60tals dansk design.
Min favoritmöbel just nu är mitt 50-tals barskåp från Poul Volther som hade stått och agerat arbetsbänk ute i en lada i 15 år, och innan dess stått i ett burspråk i en sommarstuga. Skåpet var i riktigt illa skick när jag fick det av mina föräldrar. Jag lämnade in det hos en antikmöbelverkstad som fick återställa det genom slipning, blekning, färgning och en herrans massa andra moment till sitt forna jag. Det blev riktigt bra originalspegel och originalbelysningen sitter kvar
Där finns lite andra 50-talsgrejer runtom i lägenheten såsom en string pocket där klockorna får bo
Jag kikade en del på vintagehifi, jag letade framförallt efter ett par grymma carlsson, men jag kan för lite och hittade inga trevliga. Då gick jag istället på ett par opticon, de låter förbannat bra, men de kanske inte passar in helt och hålletTrevligt men du har inte funderat på att byta ut högtalarna? Finns ju så mycket fin vintage-hifi.
Gillar man de lite fulare högtalarna med finns det en hel del renoverade jbl att välja mellan. Kör själv L36.Jag kikade en del på vintagehifi, jag letade framförallt efter ett par grymma carlsson, men jag kan för lite och hittade inga trevliga. Då gick jag istället på ett par opticon, de låter förbannat bra, men de kanske inte passar in helt och hållet
Ett par häftiga hornhögtalare vore också ballt
Härligt, fula boxhögtalare är paradoxalt vackra. Klipsch Heresy 3 ser trevliga ut, modern utgåva med retrofeelingGillar man de lite fulare högtalarna med finns det en hel del renoverade jbl att välja mellan. Kör själv L36.
Djäklar vilket muskedunder där snackar vi kraftKoola! Jag kör med ett PA-slutsteg från Yamaha, PC2002. Fult och rejält med kraft. Hade rör tidigare till andra högtalare men dessa behöver lite mer kraft.
Förövrigt så tar jag gärna emot tips på matbord! Det på bilden är endast temporärt
var är bordet köpt?Två Eames landade idag!
Kan inte bestämma om man ska köra 4 vita totalt, köra två svarta eller kanske en ocean och en röd, svåra beslut!
PH lampan är riktigt bra!Jag har kört lite 50-talstema i mitt vardagsrum jag har fastnat lite för 50-60tals dansk design.
Min favoritmöbel just nu är mitt 50-tals barskåp från Poul Volther som hade stått och agerat arbetsbänk ute i en lada i 15 år, och innan dess stått i ett burspråk i en sommarstuga. Skåpet var i riktigt illa skick när jag fick det av mina föräldrar. Jag lämnade in det hos en antikmöbelverkstad som fick återställa det genom slipning, blekning, färgning och en herrans massa andra moment till sitt forna jag. Det blev riktigt bra originalspegel och originalbelysningen sitter kvar
Där finns lite andra 50-talsgrejer runtom i lägenheten såsom en string pocket där klockorna får bo
Oj ingen aning, det är inte kvar.var är bordet köpt?
Som en upp-o-nervänd verpan-globePH lampan är riktigt bra!
Jag kikade en del på vintagehifi, jag letade framförallt efter ett par grymma carlsson, men jag kan för lite och hittade inga trevliga. Då gick jag istället på ett par opticon, de låter förbannat bra, men de kanske inte passar in helt och hållet
Ett par häftiga hornhögtalare vore också ballt
Kopia vs licensierad nyproduktion.Charles eames stolar, varför kostar vissa ~800kr och andra ~4000kr?
Exempel:
http://www.popfurniture.com/pu_sw/e...bYUCdozyJUyyHGfzlTaByoAbyrjWU5M727hoC1CHw_wcB (~800kr varianten)
https://www.svenssons.se/p/stolar/s...chair-dsw-stol-lönnben-basic-dark/70000037515 (~4000kr varianten)
Jag noterade att det står replika på 800kr varianten, men det är väl olagligt att göra en kopia och skylta med det?
Tack för svar