• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

D

Deleted member 5780

Guest
Har haft ett hemma i el månad och det var just det där med att vara ungkarl och äta vid 65” aren somgjorde att det sket sig...
Vill man vara fin får man lida pin.
Annars finns följande snygglösning:
IMG_3351.jpg
 

Edin

Panerai
Ja för tusan! Ta med dig elefanten också, ser ut som den behöver en öl ;)

Lätt! Om inte annat får elefanten och Apan Bojsen vara med på efterfesten. ;)

Vill man vara fin får man lida pin.
Annars finns följande snygglösning:
IMG_3351.jpg

Ehm..?
Nej du, skulle gärna behållit Alanda bordet men fick ett bud jag inte kunde motstå och det var så satans svårt att få in benen under bordet när man satt på golvet och åt. Kan bli ett försök med ett i nyproduktion och inte vintage framöver.

Skulle inte säga nej till ett pk61! @Arvis
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vi ringde helt enkelt till personen i fråga och förklarade läget. Inte helt uppskattat från dennes sida, men jaja... :)

Nu kollar vi på vad som vore bäst att göra med den. Större delen av min släkt bor utomlands så de ska kolla vad som gäller där också mest för skojs skull innan vi tar några beslut.
Har ni lyckats fastställa vad det är? Såg att den skilde lite mot andra jag fick upp direkt.
 

Sputniq

Panerai

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Sluttampen på renoveringen. Hallen! Fick till en hemsnickrad bänk/skohylla.

Återstår:
- slipa/betsa tröskel ytterdörr
- hitta ramjäveln till strömbrytaren
- måttbeställa spegel som täcker elcentral/nätverk och vidare mot väggens slut (som jag kommer få bryt på när en propp går och jag behöver lyfta ner)
- välja kuddar till bänken

42297361-3737-4918-9AE9-485B1401495E.jpeg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sluttampen på renoveringen. Hallen! Fick till en hemsnickrad bänk/skohylla.

Återstår:
- slipa/betsa tröskel ytterdörr
- hitta ramjäveln till strömbrytaren
- måttbeställa spegel som täcker elcentral/nätverk och vidare mot väggens slut (som jag kommer få bryt på när en propp går och jag behöver lyfta ner)
- välja kuddar till bänken

42297361-3737-4918-9AE9-485B1401495E.jpeg
Snyggt! Synd med kantlisten dock.

Kör spegeln på gångjärn? Borde få att få till bra
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Synd med kantlisten dock.

Kör spegeln på gångjärn? Borde få att få till bra
Instämmer kantlist. Dåligt projektlett av mig när hantverkarna la golv/klinker så nivåskillnad. Har sina fördelar dock när gruset stannar mot den annars helt öppna planlösningen. Men inget jag hade valt. Jag har också tänkt gångjärn men osäker på om jag vill ha en skåra i mitten. Nog för tungt att bära hela annars.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Instämmer kantlist. Dåligt projektlett av mig när hantverkarna la golv/klinker så nivåskillnad. Har sina fördelar dock när gruset stannar mot den annars helt öppna planlösningen. Men inget jag hade valt. Jag har också tänkt gångjärn men osäker på om jag vill ha en skåra i mitten. Nog för tungt att bära hela annars.
Ah, jag förstår. Jag bara antog att du skulle ha en kapphängare bredvid med så spegeln bara var halva ;) Kör du en custom kanske det går att dela upp på något snyggt sätt så du inte behöver lyfta ned en hel stor skiva.

Lite inspo för speglar,
Fritz Hansen studio rosso
iu


Lee Broom split mirror
f0ab7b61c645bb4e503d4f9c84d210fa.jpg


Red Edition totem mirror
iu

Glass italia paradox
glas_italia_paradox_mirror_2_1.jpg
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Ah, jag förstår. Jag bara antog att du skulle ha en kapphängare bredvid med så spegeln bara var halva ;) Kör du en custom kanske det går att dela upp på något snyggt sätt så du inte behöver lyfta ned en hel stor skiva.

Lite inspo för speglar,
Fritz Hansen studio rosso
iu


Lee Broom split mirror
f0ab7b61c645bb4e503d4f9c84d210fa.jpg


Red Edition totem mirror
iu

Glass italia paradox
glas_italia_paradox_mirror_2_1.jpg
Tack!!! Guld värt. Inte tänkt så.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Topp