• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Erik1

Patek
2-Faktor
Tack för tipset, jag gillar hur du håller koll på alla auktionssidor :)
Ja den där var riktigt snygg , problemet är att den måste vara snygg på båda sidorna, då den syns från 2 håll.
Denna var mer en hyll mot väggen stuk.
Jo det var ett exempel, finns massvis med olika, du får jaga efter någon du gillar bland länkarna jag skickade här innan. I Knivsta/ Uppsala finns Retromöbler om du vill kika i butik, de har showroom i Knivsta och butiken i Uppsala.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jo det var ett exempel, finns massvis med olika, du får jaga efter någon du gillar bland länkarna jag skickade här innan. I Knivsta/ Uppsala finns Retromöbler om du vill kika i butik, de har showroom i Knivsta och butiken i Uppsala.
yes, ska försöka ta mig förbi där, finns ju även retrolyckan tror jag den heter.
 

MartinL

Omega
Tänkte införskaffa persisk matta i något större modell. Kollat begagnat och är sugen på något semiantikt. Snål budget som vanligt men har inget emot patina. Hur ska man tänka? Skiljer mycket i pris.
 

humlegarden

Cartier
Någon som har tips på ett litet runt matbord? tänker mig max typ 80-90 cm i diameter. Gärna marmorskiva men ej nödvändigt.. budget typ 10k?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Fick hem ett par fräsiga vintage ikealampor, delade upp dem med en i vardagsrum och en i kök. Mycket nöjd. :D
5ECE7163-65E8-4B69-83BD-B5AE265D6BBD.jpeg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
De runda borden från Moooi är ju sjukt snygga med den stora runda foten. 70 cm i diamter. Hur litet blir det egentligen? Funkar det att ha 3 stolar runt eller blir det för tight?
Container table? Jo de är fina. Moooi har showroom på Norr mälarstrand, vet inte om det är öppet för privatpersoner dock. Annars finns det några butiker i stan som säljer märket. Skulle tro att 70cm diam. är för litet för matbord, men finns ju i 90cm.

Tips är att helt enkelt tejpa upp det i köket/ matrummet och se hur stor plats det tar sen gå och kika på ett.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hur är Theselius Noir & liknande möbler som en investering. Håller dom sitt värde ? (Förutsatt att inte katten klöser hål)
3720.jpg


Men för att vara seriös, ja Theselius fåtöljer håller sitt värde någorlunda, kika auktionshusen/ beg. priser. Vill du inte att den ska minsta i värde är väl det bästa att köpa en beggad.

Just Theselius Noir färgkombination har väl lite associationer och vibbar. Skulle inte heller tro att en Svenssons specialare kommer vara mer eftertraktat än vanlig dito om 30-50år. Men smak, trender & preferenser lär ju ändras, därav spåkulan.

Fördjupning,
https://designpodden.podbean.com/e/vara-auktionstips/
https://designpodden.podbean.com/e/auktionsavsnittet-1493854844/
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag får inte inreda ett skit här hemma haha. Men sambon ska fixa en tavelvägg och till min förvåning ska mittentavlan vara min avatar här på forumet. Hon hatar mitt klockintresse så det förvånade mig en hel del :D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tog en tur längs Upplandsgatan (Odenplan, Stockholm) i helgen. Många vintage/ retro butiker. Blandat utbud, rätt hög prisnivå (såklart) men mycket fint med! Besökte även Bodil vintage/ Swedish nature collaborations vid Fridhemsplan. Fin liten butik med väldigt blandat utbud, dock få möbler.

Kan tipsa om två av butikerna som stack ut lite extra med sina sortiment, tog tyvärr inga bilder men kika hemsidorna. De hade större utbud i fysiska butiken än på webben så rekommenderar ett besök.
https://www.dominoantik.se/
http://bacchusantik.com/

Tänkte köra en helg och kika runt Östermalm och söder med :)
 

Salesmayne

Panerai
2C96255F-F57C-46CA-BE79-54C0FD344B6D.jpeg


Någon av er förnäma herrar som har denna Theselius skapelse ståendes hemma och kan ge mig er åsikt inför potentiellt köp?

Är det stabilt?
Är bordsskivan lättrepad?
Vilken storlek har du och hur upplevs den?

Mvh Försäljaren
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tog en vända och spanade i butiker på Söder idag, först förbi Söders retro och design på Bondegatan. Lite fina saker, bra prisnivå men lite för gammalt för min smak. Mycket 1900-1940-tal. Lite senare.

Sen förbi alla gallerier längs Hornsgatan, konst och folk tyckte jag om. http://konstochfolk.se/ var även förbi Herr Judits brandstationen. Dyrt, mycket nyproducerat av tveksam design och kvalité, ingen höjdare.

Var dock förbi Rymd interiör på Lundagatan 41. Bra prisnivå och en hel del fina grejer! Väldigt stor butik med en hel del möbler. Lite Eames och Mephis-inspirerade grejer.
2019-01-26 15.06.22.jpg


Nästa gång blir det Kungsholmen - Lilla Essingen - Gröndal.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vi kommer flytta till ny lgh om några månader så nu googlar man runt utan att helt minnas hur nya ser ut.. men tjejen har bestämt sig för att vi ska ha soffa på ena delen till köksbordet och stolar på andra sidan
Typ en pinnsoffa utan sidor
Några tips? Borde är ca 2m
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor

demondave

Rolex
Snyggt! Samsung the frame på väggen och du får 10/10.

Insåg just att mina prioriteringar lyser igenom, den där TV:n måste vara bortåt 12 år gammal vid det här laget. Skrattretande dålig upplösning, och färgåtergivningen ska vi inte ens snacka om :D Det är mer högtalarna som får stå för underhållningen här, eller något från bokskåpen under TV:n.

Men ja, den ska bytas ut nån gång, the frame är nog precis det jag ska ha.

Och tack hörrni! :) Börjar bli riktigt nöjd nu, projektet att byta ut Ikea mot långsiktig kvalité är i stort sett färdigt. Så mycket mer själ i lägenheten nu.
 
Topp