• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Var förbi Nordlings antiks showroom idag för att spana lite till ett projekt. https://nordlingsantik.se/

Otroligt trevlig personal och fina grejer! De renoverar en hel del på plats med egen liten trä- och elverkstad. Var säkert där en halvtimme-timme och surrade möbler hehe. Väldigt kunniga.

Blev rekommenderad att besöka Antikmässan, tror nog att det blir så.
https://www.antikmassan.se/

Jag blev uppspelt härom veckan när jag såg att de hade ett par perfekta PK22 i butiken - ända tills jag såg priset.

Verkar vara en grym handlare dock. Måste ta mig förbi någon gång.
 

Frele

Cartier
Jag och min sambo var i Japan i somras och älskade det. Vi gillar verkligen den japanska/skandinaviska inredninsfilosofin med mycket naturinslag och minimalism. Har ni tips på bra webbsidor eller instagram där man kan få inspiration?

Dessutom söker vi en bänk/skåp eller sjysst tv-bänk som går i ovan nämnt tema för att gömma våra mediamprylar. Tycker att de allra flesta mediamöbler är rätt fula så tar gärna emot tips om ni har några :)
 

Fadeway

Omega
Jag och min sambo var i Japan i somras och älskade det. Vi gillar verkligen den japanska/skandinaviska inredninsfilosofin med mycket naturinslag och minimalism. Har ni tips på bra webbsidor eller instagram där man kan få inspiration?

Dessutom söker vi en bänk/skåp eller sjysst tv-bänk som går i ovan nämnt tema för att gömma våra mediamprylar. Tycker att de allra flesta mediamöbler är rätt fula så tar gärna emot tips om ni har några :)

Testa Pinterest... många timmar som försvunnit där! Hjälpte jättemycket när vi planerat inför huset
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag och min sambo var i Japan i somras och älskade det. Vi gillar verkligen den japanska/skandinaviska inredninsfilosofin med mycket naturinslag och minimalism. Har ni tips på bra webbsidor eller instagram där man kan få inspiration?

Dessutom söker vi en bänk/skåp eller sjysst tv-bänk som går i ovan nämnt tema för att gömma våra mediamprylar. Tycker att de allra flesta mediamöbler är rätt fula så tar gärna emot tips om ni har några :)
Prisnivå? Ritzwell är ju givet annars, väldigt fint modernt japanskt. Tv-bänk/ sidobord jabara nedan
03.jpg

01.jpg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Den är bra!
En kamrat köpte en men blev missnöjd direkt med den icke avvägda balanseringen. Lamphuvudet pendlade upp. Han hade redan hämtat stålfilen för att korrigera motvikten tills han kom på att skruva i en lampa också...:hilarious:
Jag förstår honom, trodde den skulle jobba mer med tröghet och mindre perfekt balans, hehe.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bra tips!
Kul och def. billigare men tycker ju fortfarande att (a)symmetrin i pk-underredet briljerar!
Som en kollega uttryckte det "det är lite av en grej att folk inom alla branscher hatar på storsäljare :D" man blir lite mätt helt enkelt även om det är ofta är väldigt fina möbler. PK61, Gubi beetle, Eames lounge, flos sarfatti etc. Sen håller jag dock en av de rejäla storsäljarna högt trots dess popularitet, tavolo con ruote, även om Tour med cykelhjul betydligt fetare (men opraktisk höjd).

Lite bilder så jag inte bara droppar namn,

Fritz Hansen PK61
18848_image_1.jpg


Gubi Beetle
Gubi_Beetle_5.jpg


Eames lounge, Vitra
eames-lounge-chair-ottoman-2_1.jpg


Flos sarfatti
FS002850.jpg


Tavolo con route, FontanaArte
Tavolo_con_Ruote_furniture.jpg


Tour, FontanaArte
Tour_furniture.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Som en kollega uttryckte det "det är lite av en grej att folk inom alla branscher hatar på storsäljare :D" man blir lite mätt helt enkelt även om det är ofta är väldigt fina möbler. PK61, Gubi beetle, Eames lounge, flos sarfatti etc. Sen håller jag dock en av de rejäla storsäljarna högt trots dess popularitet, tavolo con ruote, även om Tour med cykelhjul betydligt fetare (men opraktisk höjd).

Lite bilder så jag inte bara droppar namn,

Fritz Hansen PK61
18848_image_1.jpg


Gubi Beetle
Gubi_Beetle_5.jpg


Eames lounge, Vitra
eames-lounge-chair-ottoman-2_1.jpg


Flos sarfatti
FS002850.jpg


Tavolo con route, FontanaArte
Tavolo_con_Ruote_furniture.jpg


Tour, FontanaArte
Tour_furniture.jpg

Håller med din kollega litegrann. Även om mycket av det du nämner är bra, och man i verkligheten typ ALDRIG ser det hemma hos någon, så tröttnar man lite när det är med i varje hemma reportage.

//Mr. inte-så-unik-smak-heller-iof.
 

Exekys

Cartier
Skön tråd, mycket som inspirerar här. Jag har sökt lite men hittar inget som relaterar till system för att hänga upp tavlor på väggen. Jag tänker lite åt galleri-hållet med en list i taket som man sedan hänger tavlor från i vajer eller liknande. Jag har googlat och hittat bl a denna https://www.skenor.se/ men vad säger det alltid lika välinformerade KS-kollektivet? Hur gör ni själva?
 
Topp