Kan ha de nördigaste hängarna här?
Definitivt de med mest klass i alla fall. Roligt att man som gäst kan klocka hur länge man är på besök
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ha de nördigaste hängarna här?
Kul att du förstod den detaljen direkt!Definitivt de med mest klass i alla fall. Roligt att man som gäst kan klocka hur länge man är på besök
Så jäkla bra! Hur har du fäst dom?Kan ha de nördigaste hängarna här?
Epoxi på en Ikeaknopp.Så jäkla bra! Hur har du fäst dom?
Haha sjukt bra! Kanske skulle kopiera idén fast använda alarmklockor istället. Slut på tid = hemgångKul att du förstod den detaljen direkt!
Kör på, sedan kan du göra en Hodinkee!Haha sjukt bra! Kanske skulle kopiera idén fast använda alarmklockor istället. Slut på tid = hemgång
Snyggt, men behövs inte räcke eller ledstång?
Behövs och behövs. Än har det inte behövts.
Vet någon hur det fungerar rent försäkringsmässigt? Vi har precis köpt hus och ett nedslag är att det saknades ledstång efter väggen (räcke finns).Skämt åsido. Egentligen borde man självklart ha ett räcke. Nu är det inte bättre än att min andra trappa OCKSÅ saknar räcke utåt, och i min familj är det klart en vana att gå utan problem, men gäster reagerar emellanåt.
I den gamla trappan skulle det varken göra till eller från i rummet om jag hade ett räcke, men i detta nya får man ju ett underbart öppet och luftigt intryck som jag inte gärna blir av med. Dessutom är det bara ett litet loft ovanför där jag har mina leksaker, så det brukas inte ens varje vecka om jag har lite otur, och då är det bara jag som använder trappan. Skulle sakernas natur ändras får man se över det, men nu får det vara utan räcke
Jag har ingen aning. Jag har aldrig fått frågan.Vet någon hur det fungerar rent försäkringsmässigt? Vi har precis köpt hus och ett nedslag är att det saknades ledstång efter väggen (räcke finns).
Fårull.Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.
Någon med inspiration/tips för textil/klädsel. Så sjuuukt mkt där ute. Gärna något som poppar. Var inne på svenskt tenn inspiration tidigare men vettifasiken längre.
Jag gillar stuket på tyget som redan sitter på. Köra nåt liknande i färger som passar med övrigt i rummet?Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.
Någon med inspiration/tips för textil/klädsel. Så sjuuukt mkt där ute. Gärna något som poppar. Var inne på svenskt tenn inspiration tidigare men vettifasiken längre.
Fårull.
Jag gillar stuket på tyget som redan sitter på. Köra nåt liknande i färger som passar med övrigt i rummet?
Jag skulle köra på nåt i rött eller grönt, tror jag. Kanske med inslag av gult/guld. Lite klarare nyanser än det som sitter.Mycket vitt i huset, så vore kul med något som poppar ut lite!
Sjukt fin! Nästan finare enbart med sittdynan. Blir den obekväm utan ryggkuddarna?Blev ett impulsköp för några veckor sedan. Hittar ingen markering på soffan, jag misstänker att den är gjord av Ikea. Är det någon som vet? Tar gärna emot tips på tapetserare för nya kuddar samt tyg i Stockholmsområdet.
Tack! Ja det blir för obekvämt.Sjukt fin! Nästan finare enbart med sittdynan. Blir den obekväm utan ryggkuddarna?
En liten designklassiker till sängbord. Hade helst haft en röd men vi är två hemma som tycker.
Någon som har erfarenhet av Flos 265? Undrar om den fungerar som ensam ljuskälla över soffbord. I övrigt kommer det stå ett matbord sidan om soffan med lampor över.
Inga fler ljuskällor än så planerat.
Vinröd plysch är mitt förslag. Det är så pass litet så det borde funka. Bryter av fint men fortfarande en masterpiece där den hamnar.Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.
Blev ett impulsköp för några veckor sedan. Hittar ingen markering på soffan, jag misstänker att den är gjord av Ikea. Är det någon som vet? Tar gärna emot tips på tapetserare för nya kuddar samt tyg i Stockholmsområdet.
Har du inget annat i den stilen lyfter den om du väljer ett tyg/färg/skinn som redan finns i rummet. Fårull och vinröd plysch ser jag att du fått tips om. Båda är bra tips som håller över tid. Jag hade nog lagt ner lite jobb på att få bort lacken för att sen olja in träet. Det skulle göra mycket med en mattare yta på träet. Jag har själv en soffa i vinröd plysch. Den skiftar från djupröd vilsam ton till att den poppar beroende på hur ljuset faller. Jag tog en bild som tyvärr inte lyckades återge den mörkare färgen men den inspirerar kanske. Mig inspirerar den dagligen. Kul att du gör något av gammalt välgjort hantverk vi inte kommer i närheten av idag.Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.
Kanske tyget Belle amie?Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.
Snygg, som sagt kan vara IKEA. Beror lite var i Stockholm, har använt tapetserare i Gröndal med gott resultatBlev ett impulsköp för några veckor sedan. Hittar ingen markering på soffan, jag misstänker att den är gjord av Ikea. Är det någon som vet? Tar gärna emot tips på tapetserare för nya kuddar samt tyg i Stockholmsområdet.
Ska se om dom har det IRL!Kanske tyget Belle amie?