• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Kan ha de nördigaste hängarna här?
9686DA59-6BBC-41E2-A237-0EE39D0C419A.jpeg

Definitivt de med mest klass i alla fall. Roligt att man som gäst kan klocka hur länge man är på besök :)

Någon som har erfarenhet av Flos 265? Undrar om den fungerar som ensam ljuskälla över soffbord. I övrigt kommer det stå ett matbord sidan om soffan med lampor över.

Inga fler ljuskällor än så planerat.

Snyggt, men behövs inte räcke eller ledstång?

Behövs och behövs. Än har det inte behövts. :D:angel:

Skämt åsido. Egentligen borde man självklart ha ett räcke. Nu är det inte bättre än att min andra trappa OCKSÅ saknar räcke utåt, och i min familj är det klart en vana att gå utan problem, men gäster reagerar emellanåt.

I den gamla trappan skulle det varken göra till eller från i rummet om jag hade ett räcke, men i detta nya får man ju ett underbart öppet och luftigt intryck som jag inte gärna blir av med. Dessutom är det bara ett litet loft ovanför där jag har mina leksaker, så det brukas inte ens varje vecka om jag har lite otur, och då är det bara jag som använder trappan. Skulle sakernas natur ändras får man se över det, men nu får det vara utan räcke :)

Skämt åsido. Egentligen borde man självklart ha ett räcke. Nu är det inte bättre än att min andra trappa OCKSÅ saknar räcke utåt, och i min familj är det klart en vana att gå utan problem, men gäster reagerar emellanåt.

I den gamla trappan skulle det varken göra till eller från i rummet om jag hade ett räcke, men i detta nya får man ju ett underbart öppet och luftigt intryck som jag inte gärna blir av med. Dessutom är det bara ett litet loft ovanför där jag har mina leksaker, så det brukas inte ens varje vecka om jag har lite otur, och då är det bara jag som använder trappan. Skulle sakernas natur ändras får man se över det, men nu får det vara utan räcke :)
Vet någon hur det fungerar rent försäkringsmässigt? Vi har precis köpt hus och ett nedslag är att det saknades ledstång efter väggen (räcke finns).

017600B6-F161-4744-9289-CBEF248572A3.jpeg

Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.

Någon med inspiration/tips för textil/klädsel. Så sjuuukt mkt där ute. Gärna något som poppar. Var inne på svenskt tenn inspiration tidigare men vettifasiken längre.

IMG_20200820_145646.jpg

Sista semesterdagarna, har lite grejer som stått och samlat damm. Dom här har följt med ett par generationer mig veterligen. Har lämnat in dom för ny stoppning etc. Inget värde i sig men kul att inte bara köpa nytt.

Någon med inspiration/tips för textil/klädsel. Så sjuuukt mkt där ute. Gärna något som poppar. Var inne på svenskt tenn inspiration tidigare men vettifasiken längre.

IMG_20200820_145646.jpg
Fårull.

IMG_20200820_145646.jpg
Jag gillar stuket på tyget som redan sitter på. Köra nåt liknande i färger som passar med övrigt i rummet?

Blev ett impulsköp för några veckor sedan. Hittar ingen markering på soffan, jag misstänker att den är gjord av Ikea. Är det någon som vet? Tar gärna emot tips på tapetserare för nya kuddar samt tyg i Stockholmsområdet.
AC18E2E5-2779-4781-9ECB-D83CB1B56C09.jpeg

D34D9298-AEB0-40FC-BFC9-FEE1F8910F5D.jpeg
Sjukt fin! Nästan finare enbart med sittdynan. Blir den obekväm utan ryggkuddarna?

Någon som har erfarenhet av Flos 265? Undrar om den fungerar som ensam ljuskälla över soffbord. I övrigt kommer det stå ett matbord sidan om soffan med lampor över.
Inga fler ljuskällor än så planerat.

Skulle säga att den gör sitt jobb, men förvänta dig kanske inte nått mer ljus än som accentbelysning, men en dimmer och en kraftig LED-ljuskälla så kan du fläska på lite extra när det behövs.

IMG_20200820_145646.jpg
Vinröd plysch är mitt förslag. Det är så pass litet så det borde funka. Bryter av fint men fortfarande en masterpiece där den hamnar.

IMG_20200820_145646.jpg
Har du inget annat i den stilen lyfter den om du väljer ett tyg/färg/skinn som redan finns i rummet. Fårull och vinröd plysch ser jag att du fått tips om. Båda är bra tips som håller över tid. Jag hade nog lagt ner lite jobb på att få bort lacken för att sen olja in träet. Det skulle göra mycket med en mattare yta på träet. Jag har själv en soffa i vinröd plysch. Den skiftar från djupröd vilsam ton till att den poppar beroende på hur ljuset faller. Jag tog en bild som tyvärr inte lyckades återge den mörkare färgen men den inspirerar kanske. Mig inspirerar den dagligen. Kul att du gör något av gammalt välgjort hantverk vi inte kommer i närheten av idag.
81C622B4-FFF7-41F1-906A-9772D16C815B.jpeg

Någon som har erfarenhet av att klä om Lamino fåtölj + fotpall?
Enkelt att göra själv eller värt att lämna bort?

Tips på färg, har ljus ek och mörkgrönt ull nu men hunden har tyvärr bitit sönder den :(

IMG_20200820_145646.jpg
Kanske tyget Belle amie?

Blev ett impulsköp för några veckor sedan. Hittar ingen markering på soffan, jag misstänker att den är gjord av Ikea. Är det någon som vet? Tar gärna emot tips på tapetserare för nya kuddar samt tyg i Stockholmsområdet.
AC18E2E5-2779-4781-9ECB-D83CB1B56C09.jpeg

D34D9298-AEB0-40FC-BFC9-FEE1F8910F5D.jpeg
Snygg, som sagt kan vara IKEA. Beror lite var i Stockholm, har använt tapetserare i Gröndal med gott resultat

Tillbaka
Topp