• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Arrogans är lika illasittande som fredagsskrud som det är övriga dagar i veckan.
Jag menade absolut inte att vara arrogant. Förklarade bara för dig vad jag menade med högstbjudande eller först till kvarn. Eftersom att jag förstod att den meningen var lite otydlig. Glad fredag på dig Mr. Kent, flyg försiktigt.

Så sjukt nöjd. Komfort som slår allt. Nu ska den fixas till. Så sällan man ser dessa i helsvart.

A9A9014E-3767-447D-AFB1-0F1EBC50A96A.jpeg

Behöver lite tips på inredning till vardagsrummet;
5996660F-3A6A-4A51-A021-B78F36A89EBA.jpeg

Är sugen på nytt soffbord och tvmöbel, ett av få bord jag fastnat för är alanda. Lite rädd att det blir förstort och för lågt?
Släng gärna in mer tips och förslag, har en budget på max 15tsek för bord och några tusen för tvmöbel.

Bilagor

• 10AF070F-E8F7-4975-8768-4241107606D7.jpeg
    10AF070F-E8F7-4975-8768-4241107606D7.jpeg
    849 KB · Visningar: 62
  • 030C1B7D-7ECB-4107-9B9E-544813925CC9.jpeg
    030C1B7D-7ECB-4107-9B9E-544813925CC9.jpeg
    563.1 KB · Visningar: 66
  • 589ECA95-ED9B-4A52-AAA2-62C3E7BB0B1F.jpeg
    589ECA95-ED9B-4A52-AAA2-62C3E7BB0B1F.jpeg
    538.1 KB · Visningar: 67

Är sugen på nytt soffbord och tvmöbel, ett av få bord jag fastnat för är alanda. Lite rädd att det blir förstort och för lågt?
Släng gärna in mer tips och förslag, har en budget på max 15tsek för bord och några tusen för tvmöbel.

Ett snyggt glasbord är Pedrera från Gubi. Finns i två olika underreden.

Vintage marmor/ glas ifrån bukowskis eller annat auktionshus. Brukar gå billigt enligt mig, 3-9k beroende på hur det ser ut och ofta roliga pjäser. Annars är alanda, tavolo con ruote, något ifrån glas italia och saarinen väldigt fina och "prisvärda" för vad man får. Pedrera och swedese flower tycker jag personligen är lite tråkiga alternativ.

Annars kan ett gäng småbord i en konstellation med olika storlekar och höjder vara fint, tex. Gubi epic, Menu plinth, HAY slit osv.

Prova att ställa golvlampan mot fåtöljen i stället för mot soffan. Dra fram mattan så den hamnar mer i mitten av rummet, med det runda bordet i mitten så soffan frigörs. Byt till ett mer färgglatt tyg i varannan kudde. Lägg fram lite böcker och personliga saker så det ser bebott ut. Räcker budgeten skulle jag köpa en fotpall till fåtöljen så ser det mer inbjudande ut och rummet blir lite mer fyrkantigt om du vågar flytta in fåtöljen ett par decimeter in i rummet. Den lilla tavlan kan en ramatelje ge en passepartout i samma storlek som den vänstra. Det skulle bli mer symmetriskt. Jag hade nog också funderat över en varmare taklampa. Kanske en sån här? https://malmsten.se/belysning/plafond/

Malmstenbutiken_Lampskarm_9_3-500x281.jpg

Senast ändrad:
Vintage marmor/ glas ifrån bukowskis eller annat auktionshus. Brukar gå billigt enligt mig, 3-9k beroende på hur det ser ut och ofta roliga pjäser. Annars är alanda, tavolo con ruote, något ifrån glas italia och saarinen väldigt fina och "prisvärda" för vad man får. Pedrera och swedese flower tycker jag personligen är lite tråkiga alternativ.

Annars kan ett gäng småbord i en konstellation med olika storlekar och höjder vara fint, tex. Gubi epic, Menu plinth, HAY slit osv.

Tack för bra input, hay slit föll mig i smaken. Den högre modell som sidobord kan vara aktuellt. Ladda precis hem auctionet appen, ska också hålla bättre utkik på andra kanaler :)

Många bra tips i denna tråd så jag passar på med en fråga angående lampor. Renoverar ett hus och behöver tips på vägglampor till en hall.

Någon här som har ett tips? Extra pluspoäng om den har någon koppling till Sverige.

Vänligen,
Martin
Några veckor gammalt inlägg, men:
Har du kollat Svenska Armaturer i Midsommarkransen? Han har mest takhängda lampor, men väl värt att kolla ändå.

Han tillverkar nya lampor med hjälp av gamla formar från 20- till 70-tal ungefär. Otroligt mycket fint i den butiken! Risken är dock att du går därifrån med lampor du egentligen inte behöver som vi gjort ett par gånger... :)

Tack för bra input, hay slit föll mig i smaken. Den högre modell som sidobord kan vara aktuellt. Ladda precis hem auctionet appen, ska också hålla bättre utkik på andra kanaler :)
Vi kör hay slit (höga i krom) tillsammans med ett lite lägre glasbord med träfot från normann copenhagen här hemma.
Gillar mixen, kan ta en bild nån dag. På slit-bordet kör vi även en liten högre vas med diverse blommor i (snyggt och också ett sätt att försäkra sig om att ingen ställer något på det lättrepiga bordet...)

Annars kanske något med lite liknande designspråk som Arne Jacobsen lampan du har, som är riktigt fin.

Vi kör hay slit (höga i krom) tillsammans med ett lite lägre glasbord med träfot från normann copenhagen här hemma.
Gillar mixen, kan ta en bild nån dag. På slit-bordet kör vi även en liten högre vas med diverse blommor i (snyggt och också ett sätt att försäkra sig om att ingen ställer något på det lättrepiga bordet...)

Annars kanske något med lite liknande designspråk som Arne Jacobsen lampan du har, som är riktigt fin.
Släng gärna upp bild när du har tid :)

Jag har bok och mörkgrönt ull, men ska klä om snart. Lutar nog åt grå ändå pga mångsidigheten, men hade gärna haft någon roligare färg dock inte åt beige/brun hållet.

Tillbaka
Topp