Herman Miller aeron eller Håg Capisco.Vet inte om ämnet varit uppe förut här, men jag söker tips på en bra ergonomisk kontorsstol till kontoret. Funktion före form, men den får ju inte vara ful vilket de flesta är. Pris, under 10k helst.
Tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Herman Miller aeron eller Håg Capisco.Vet inte om ämnet varit uppe förut här, men jag söker tips på en bra ergonomisk kontorsstol till kontoret. Funktion före form, men den får ju inte vara ful vilket de flesta är. Pris, under 10k helst.
Tips?
Jag tycker Oxford är trevliga. Hög/låg rygg med armstöd.Vet inte om ämnet varit uppe förut här, men jag söker tips på en bra ergonomisk kontorsstol till kontoret. Funktion före form, men den får ju inte vara ful vilket de flesta är. Pris, under 10k helst.
Tips?
Tycker att det påminner om en PK12. Men det är de inte, ska försöka leta!Jag brukar ha koll på sånt här men är det någon som vet designern av dessa stolar, och kanske vad de heter?
Vet inte om ämnet varit uppe förut här, men jag söker tips på en bra ergonomisk kontorsstol till kontoret. Funktion före form, men den får ju inte vara ful vilket de flesta är. Pris, under 10k helst.
Tips?
Riktigt bra! Ikea har faktiskt endel bra grejer.Ikea Alefjäll. En av få Ikeaprodukter som kommit innanför mina dörrar.
(Lånad bild)
Blev en Håg Capisco. Riktigt nöjd, och frugan tycker den är snygg!Herman Miller aeron eller Håg Capisco.
En klassisk fåtölj man aldrig ångrar. och ja det spelar ingen roll var man handlar för det är samma överallt. Det kan skilja i pris så det är värt att kolla runt lite och gärna följa prisårscykeln. Personligen väljer jag att köpa från svenskägda företag som har ett genuint intresse och kunnande för svensk möbeldesign, även om det kostar lite mer. Då vet jag att de klarar konkurrensen ett tag till.Kikar på Pernilla 69 med fotpallar att ersätta nuvarande schäslonger man knappt kommer upp ur om man väl suttit sig i.
Någon kram eller allmänt tips om bra handlare? Känns som det är samma överallt..?
Kolla med nordisk möbelkonst i jkpg. Har precis själv beställt en därifrån.Kikar på Pernilla 69 med fotpallar att ersätta nuvarande schäslonger man knappt kommer upp ur om man väl suttit sig i.
Någon kram eller allmänt tips om bra handlare? Känns som det är samma överallt..?
Kikar på Pernilla 69 med fotpallar att ersätta nuvarande schäslonger man knappt kommer upp ur om man väl suttit sig i.
Ja men här känns komforten värt det som du säger. Schäslongerna vi har nu gör bara sambon glad, fattar inte syftet .Var beredd på att även Pernilla 69 är krånglig att ta sig upp ur. Sen är det lätt värt det. Alla barnen & katten bråkar om vem som ska sitta i den. Speciellt när dom kör Xbox. Ger ett bekvämt sittande samtidigt som man är bra upprätt.
Letar själv fotpall men hopplöst.
Inte mer än att jag provsuttit den och känner till historiken. Jag växte upp med svensk och dansk möbeldesign i hemmet. Som alltid annars blir även det fina fult när det beblandas med för många stilar och träslag. En Pernilla kontra Eames Lounge beror på allt annat du redan nu har hemma. Båda är riktigt fina möbler om man ser på dem som enskilda fåtöljer. Båda förändras i den miljö de ställs in i.Ja men här känns komforten värt det som du säger. Schäslongerna vi har nu gör bara sambon glad, fattar inte syftet .
Eames Lounge i basutförandet, köksbär. Någon som har erfarenhet där? Lutar åt Pernilla men någonstans finns en dröm med en Eames...
Försök att åka till nåt ställe så du får möjlighet att provsitta, jag var sugen på en Eames lounge chair men efter att ha provsuttit den och många andra klassiker på möbelvaruhus så fastnade jag för Eames EA124 istället.Ja men här känns komforten värt det som du säger. Schäslongerna vi har nu gör bara sambon glad, fattar inte syftet .
Eames Lounge i basutförandet, köksbär. Någon som har erfarenhet där? Lutar åt Pernilla men någonstans finns en dröm med en Eames...
Kan du, köp sånt du vill och kan behålla även om du flyttar. Ha inte bråttom med det som kan vänta, det tar ibland tid att känna in vad som passar både lägenheten och din stil, inte minst om man söker begagnat. Ett hem är som en klockas tavla, det behövs rymd och luft för att få rätt proportioner, inte för mycket möbler alltså och inte för stora (om du inte har en riktigt stor lägenhet förstås, som du ska fläska till men då behöver du ett stort hem nästa gång också). Kan du få med dig något hemifrån som du tycker om och som gör dig glad så ta med det. Nya fina möbler bygger inget hem. Det är det personliga som du skapar som gör det. Blanda inte stilar för mycket. Det blir bara rörigt och skapar oro. Har du t ex ek, fortsätt med ek. Detaljer som dukar, lampor, prydnadskuddar på sängen, mattor, ljusstakar m.m. ger personlig prägel som inte behöver vara dyrt för att byta ut om man vill ändra stil. Sen ska du leva i lägenheten också: arbetsplats, sovplats, kollapåtvplats, görasalladplats, skärakycklingplats, bremackanplats, platsförgästerplats. Köp med någon fin vas eller andra grejer som du behöver när du är ute och reser, glöm inte lättskötta gröna växter och varför inte ibland en tulpanvas för färska fina röda tulpaner. Praktisk bokhylla är bättre på väggen än på golvet. En djupare byrå slukar mer kläder. Ju mer förvaring du har, desto lättare är det att städa och hålla rent. Vila in besluten. Go for it!Med ett precis nyväckt intresse, med väldigt lite kunskap, undrar jag om ni har tips på sidor för begagnad inredning, samt om det finns några generella tips och huvudkoncept som man alltid bör följa/ta hänsyn till. Ska flytta in i ny lägenhet snart, och äntligen få välja inredning helt själv
Låter som att du summerat det mesta där, stort tack för tipsen! Ska bli skoj det här.Kan du, köp sånt du vill och kan behålla även om du flyttar. Ha inte bråttom med det som kan vänta, det tar ibland tid att känna in vad som passar både lägenheten och din stil, inte minst om man söker begagnat. Ett hem är som en klockas tavla, det behövs rymd och luft för att få rätt proportioner, inte för mycket möbler alltså och inte för stora (om du inte har en riktigt stor lägenhet förstås, du ska du fläska till men då behöver du ett stort hem nästa gång också). Kan du få med dig något hemifrån som du tycker om och som gör dig glad så gör det. Nya fina möbler bygger inget hem. Det är det personliga som du skapar som gör det. Blanda inte stilar för mycket. Det blir bara rörigt och skapar oro. Har du t ex ek, fortsätt med ek. Detaljer som dukar, lampor, prydnadskuddar på sängen, mattor, ljusstakar m.m. ger personlig prägel som inte behöver vara dyrt för att byta ut om man vill ändra stil. Sen ska du leva i lägenheten också: arbetsplats, sovplats, kollapåtvplats, görasalladplats, skärakycklingplats, bremackanplats, platsförgästerplats. Köp med någon fin vas eller andra grejer som du behöver när du är ute och reser, glöm inte lättskötta gröna växter och varför inte ibland en tulpanvas för färska fina röda tulpaner. Praktisk bokhylla är bättre på väggen än på golvet. En djupare grå slukar mer kläder. Ju mer förvaring du har, desto lättare är det att städa och hålla rent. Vila in besluten. Go for it!
Nu har jag ingen bild på exakt det jag har, men om du söker compact living eller bara tycker det är praktiskt med en lättstädad hall, kanske det här kan passa som idé. Skofacken för att hänga på väggen, blir klart roligare än IKEAs vita variant om man letar efter eget tyg och syr själv. Stolen finns i flera varianter men poängen är alltid densamma, att när den inte används lyfter man in den mot väggen så den inte tar plats.Tips på en sittbänk till hallen som antingen har möjlighet till förvaring eller skoställ?
Vit eller svart och max 100cm.
Nja, behöver inte compact living direkt och hänga upp ngn skoförvaring på väggen lockar inte direktNu har jag ingen bild på exakt det jag har, men om du söker compact living eller bara tycker det är praktiskt med en lättstädad hall, kanske det här kan passa som idé. Skofacken för att hänga på väggen, blir klart roligare än IKEAs vita variant om man letar efter eget tyg och syr själv. Stolen finns i flera varianter men poängen är alltid densamma, att när den inte används lyfter man in den mot väggen så den inte tar plats.
Det finns andra varianter på samma tema, men fria golv i hallen där det är som mest skitigt är praktiskt. En stringhylla med djupa hyllor där skorna får plats har samma funktion som ett tyg med fack.Nja, behöver inte compact living direkt och hänga upp ngn skoförvaring på väggen lockar inte direkt
Nu var jag på jakt primärt efter en sittbänk och förvaring av antingen skor eller annat i bänken är sekundärt, men skulle inte skada om bänken i övrigt är bra.Det finns andra varianter på samma tema, men fria golv i hallen där det är som mest skitigt är praktiskt. En stringhylla med djupa hyllor där skorna får plats har samma funktion som ett tyg med fack.
Skulle satsa på nåt sånt här. Just denna var 103,5 cm. Finns i lite olika färgkombos. https://fyndiq.se/s/?q=tectake Skohylla med sittplatsTips på en sittbänk till hallen som antingen har möjlighet till förvaring eller skoställ?
Tack för tipset.Skulle satsa på nåt sånt här. Just denna var 103,5 cm. Finns i lite olika färgkombos. https://fyndiq.se/s/?q=tectake Skohylla med sittplats
Scherlin börjar väl nästa bli en klassiker i hallen. Deras bänk 6 finns både i 120 och 90 cm. Vit eller ek. Svart eller vitt läder.Tips på en sittbänk till hallen som antingen har möjlighet till förvaring eller skoställ?
Vågar de inte fronta tillverkningsland blir jag alltid skeptisk och söker vidare, oavsett om det är möbler eller andra produkter.Är Ilva något att ha, eller är det mest efterapningar?