• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Känns lite trött 90-tal?
Håller med. Ska sälja min och ha en Pernilla 69 som är både bekvämare och snyggare istället, och billigare! Känns som en standard 1A man bara måste ha. Och i ärlighetens namn har jag aldrig tyckt den varit bekväm. Helt för rak rygg. Men fördel om du köper en är att man förlorar sällan pengar på den.
Kom till och med på att jag köpt en av mästermekaren Mcgyver här på forumet för många år sedan (via Blocket). Min Tudor 79090 på armen gjorde att vi fattade att vi både tillhörde "brödraskapet" Klocksnack.
Länstolen "Lamino" som 1999 utsågs av tidskriften "Sköna Hems" läsare till århundradets svenska möbel.

Håller med. Ska sälja min och ha en Pernilla 69 som är både bekvämare och snyggare istället, och billigare! Känns som en standard 1A man bara måste ha. Och i ärlighetens namn har jag aldrig tyckt den varit bekväm. Helt för rak rygg. Men fördel om du köper en är att man förlorar sällan pengar på den.
Kom till och med på att jag köpt en av mästermekaren Mcgyver här på forumet för många år sedan (via Blocket). Min Tudor 79090 på armen gjorde att vi fattade att vi både tillhörde "brödraskapet" Klocksnack.
Länstolen "Lamino" som 1999 utsågs av tidskriften "Sköna Hems" läsare till århundradets svenska möbel.
Miranda är skönare.

Behöver få till en arbetsplats hemma. Men har ingen superbra yta att ha den på. Någon som känner till något schysst klaffbord eller liknande som går att montera på vägg? Alterantiv något portabelt alterantiv.

Får gärna vara under 80cm i bredd.

Vad har ni för tips kring väggklocka i ett kök? Gärna klassisk modell, men visst kan den väl ta ut svängarna något.
Vi kör Bankers Watch från Arne Jacobsen i köket tycker den kan benämnas som klassisk.

Bilagor

• arne-jacobsen-ur-bankers-ure-bordur-oe11-6055774.jpeg
    arne-jacobsen-ur-bankers-ure-bordur-oe11-6055774.jpeg
    426.2 KB · Visningar: 47
Rek om någon behöver reservdelar till Flos-lampor: https://www.light11.eu/

Råkade krossa glasskivan på denna:

910F57ED-2556-4A61-97C9-B2BDEF5431A6.jpeg

Ringde till Nordiska Galleriet och fick beskedet att de skulle maila Flos för pris/leveranstid. Fick infon att det brukar ta 3 dagar innan de svarar...

Jag började googla och en 300 spänn gamble på light11 resulterade i en UPS-länk mailad 2h efter beställning. Världsklass!

BC296A89-9860-4C1B-9605-9DEF68C12632.png

Såhär års tänker man ju lätt på belysning. Någon som har erfarenhet av dessa? Tanken är 2-3 stycken, kanske vit-vit eller vit-rosé för att ta upp formen och färgen från Glob-all:arna jag kör i taket. Tanken är i fönstret i öppna köket/vardagsrummet och framför en vägg i vardagsrummet, ovanför en rad midjehöga bokskåp där jag av någon anledning har ett belysningsuttag i takhöjd på väggen. Så vill ju ha något lagomt diffust och varmt i ljusväg snarare än en effektiv matbordslampa.

Och när vi ändå är igång.
Bankers clock,
Mondaine station
Junghans Max Bill

vilken i ett modernt kök och vilken i ett lantligt kök?
På väggen alltså

tackar för råd

Vet inte om ämnet varit uppe förut här, men jag söker tips på en bra ergonomisk kontorsstol till kontoret. Funktion före form, men den får ju inte vara ful vilket de flesta är. Pris, under 10k helst.

Tips?

Tillbaka
Topp