ErikGBG
Guld
Kör själv på skeppshult, staub och le creuset.Nu förstår jag inte...
Finns det andra gjutjärnsgrytor än Skeppshult?!? ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör själv på skeppshult, staub och le creuset.Nu förstår jag inte...
Vad kommer den infon ifrån? Enligt vad jag hittar så tillverkas de i Kockums gamla lokaler i Kallinge.
Förstahandsinformation, har varit där. Folk blir missledda pga Sveriges generösa "made in Sweden".
Såhär brukar jag göra: kvällen innan- marinera köttet med barbecue, vitlök, chili, soya, malen koriander.
Dagen D: lägg köttet i en gjutjärnskastrull, häll i en burk Coca-Cola och en öl. Skiva gullök och lägg ovanpå köttet. Låt köttet stå i ungn i minst 7 timmar. Ta en slev och skyffla spadet av Cola och öl över köttet varje timma för att hålla det saftigt. Du kan även putta ner löken i spaden efter en timma.
Servera med inlagd rödlök (görs också dagen innan), vitlöksyoghurt och guacumole på lime koriander, chili och vitlök (och avokado,såklart).
Finns många sätt att göra det på men jag gilla mitt!
Ser spännande ut. Klart värt att pröva men vad har du för ugnstemperatur?
Min stekpanna från Ronneby Bruk är hemsk. Har haft den i flera år, stekt massor av bacon, oljat in den regelbundet, behandlat den i ugnen och aldrig haft en droppe diskmedel i den. Ändå är det flera stora fläckar som vägrar bli instekta där allt bränner hela tiden.
friterade pulked pork balls
Nu förstår jag inte...
Recept på coleslawn?
Äpple låter riktigt schysst i!adamstlund
Strilmlad vitkål, riven morot, rivet äpple, sedan sås av majonnäs, gräddfil, salt, cayennepeppar, citronsaft och dijonsenap, allt efter tycke och smak... sedan blanda ihop...
Kass bild och kass uppläggning men riktigt gott
Jag är helt godkänd i köket om jag får säga det själv, men jag tycker att allt efterarbete är rätt tröttsamt och tråkigt... Hur som helst, med föräldrarna borta passade jag på att faktiskt laga något enkelt men gott.
Koka upp grädde, släng i en hackad vitlöksklyfta tillsammans med salt och peppar. Låt sjuda lite, smula sedan ner en lagom mängd fetaost tillsammans med ett gäng delade körsbärstomater. Avsluta med att hälla i en nypa oregano eller två. Häll såsen över nykokt pasta tillsammans med stekt laxfilé fångad från frysen.
Enkelt, gott och mättande! Trevlig kväll
Säkert gott... Men jävlar i havet vad dassigt det ser ut