• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

Grabbkväll i stugan
Förrätt:

image.jpg

Varmrätt (Pulled lamb):

image.jpg

Strax bastu å cigarr å sen lite ost...

Saknar bilden på den groteskt smarriga burgare som postades för ett tag sen, nån som kännes vid det? Posta igen! :)

Skickas från min iPad via Tapatalk

Eftersom det finns så bra kompetens på ks, frågar jag här:
Tacksam för krogtips i sthlm, bor på grand, men såklart kan man ta taxi.
Atmosfär viktigare än "fint"
Kanske finns det ngt mexikanskt eller tapas ngn kan tipsa kring?
Passar på att fråga ytterligare kanske en dum fråga, är frukosten på grand värt 400kr per pers? Satt i halsen när jag hörde vad det kostade, ska göra några nätter.

Passar på att fråga ytterligare kanske en dum fråga, är frukosten på grand värt 400kr per pers? Satt i halsen när jag hörde vad det kostade, ska göra några nätter.

Vet att Yo-han tipsade ErikGBG för inte så länge sedan några sidor bak i tråden om du letar lite :)

La Neta och Boqueria.

Smörgåstårteriet i Vasastan.

Grillade lite idag.

Lök skuren i kanske 0.75-1 cm tjocka skivor. Penslade med olivolja, sen lite flingsalt. Grillade 10-15 minuter och penslade BBQ-sås på under tiden (provade Morbergs som var väldigt god!).
Gjorde en "rub" till kycklingfiléer, 4 delar ancho chili pulver, 2 delar brunt socker, 2 delar salt, 2 delar spiskummin, 1 del svartpeppar, 1 del kanel. Grillade på låg värme över kol runt 25 minuter.
Ett par mogna avocado, mosade med lite lime, spiskummin och salt -- snabb guacamole.
Sen bara tortilla fylld med grillad lök, grillad kyckling, guacamole, tomat, lite koriander, lite lime. Enkelt, snabbt, gott!

JOWjdim.jpg

några av mina favoriter:
matbaren - jävligt nära hotellet och fantastisk mat
nybrogatan 38 - bra restaurang med fantastiska priser. faktiskt "billigt"
Bar central - rolig öst-europisk restaurang på nytorget. schnitzeln är riktigt bra.
beirut café - länge sen sist men gammal klassiker med härlig libanesisk mat.

Jävla padda! Skriv ett inlägg för flera timmar sedan vet inte vad som hände och varför inlägget inte blev skickat, har i alla fall avnjutit husmanskost under kvällen med med ett stort glas av favorit drycken!

Gott som bara den var det iaf kan jag lova :hungry:

Jävla padda! Skriv ett inlägg för flera timmar sedan vet inte vad som hände och varför inlägget inte blev skickat, har i alla fall avnjutit husmanskost under kvällen med med ett stort glas av favorit drycken!
Gott som bara den var det iaf kan jag lova :hungry:

Husmanskost när den är som bäst! :)

Stabil laguppställning av knivar också!

Det är en Global G-12 Köttyxa 16cm
large_G-12.jpg

Visst! Det finns bättre knivar, men så länge du använder dom i hemmiljö så duger dom utmärkt, har du några GLOBLKNIVAR kan detta vara väl investerade pengar, är så jäkla nöjd, den slipar sjukt vasst :wideyed:!
minosharp-plus-3-keramik-handschleifer-550br-rot-schwarz.jpg

Härligt Ernie :D! Med en hel del inspiration från Ernesto så tillagas det kyckling i lergryta för kvällen. Gott, enkelt och sköter sig själv...

Härligt Ernie :D! Med en hel del inspiration från Ernesto så tillagas det kyckling i lergryta för kvällen. Gott, enkelt och sköter sig själv...

Kycklingen har du slaktat själv va? Antar att grönsakerna kommer från den där trädgården som kräver uppmärksamhet varje dag ;)

Hoppas det smakar min vän!

Kycklingen har du slaktat själv va? Antar att grönsakerna kommer från den där trädgården som kräver uppmärksamhet varje dag ;)

Hoppas det smakar min vän!

Tackar! Det brukar smaka mumma, tycker nog kyckling smakar bäst tillagad på detta vis! Fast körv och pasta är inte helt fel det heller dude :D

Tillbaka
Topp