• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora mattråden

C

Crowolf

Guest
Burgare, bröd, fries, bbq-sås och aioli - allt gjort från grunden. Sinnessjukt gott!! Inte så snyggt, men så blir det när man börjar dagen med en bag-in-box... ;)
20130413_192138_zps0f8ff082.jpg

RIGTIG burgare är nåt av det bästa!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Fyndade en kalasfin bit innanlår så vi körde bara det faktiskt. Den stora skivan till kvarnen, kanske 7 mm, men ska nog testa mindre hål nästa gång... :)

Håll dig till stora hålen är mitt tips, annars blir det inte struktur i köttet, bara som smör.
Om man nu använder en fetare blandning så blir det lite för lean om man kör små hål.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håll dig till stora hålen är mitt tips, annars blir det inte struktur i köttet, bara som smör.
Om man nu använder en fetare blandning så blir det lite för lean om man kör små hål.

Håller med, desto grövre desto bättre enligt mig.
Men kul ändå att du körde hela vägen själv, det är få som förstår grejen med det, tills man äter det! :)
 
C

Crowolf

Guest
Äntligen är grillen framtagen. Bor man på landet så grillar man så ofta det går. Idag kycklinglårfile marinerad i citron, vitlök mm. Låren slår det mesta på grillen. Man kan grilla skiten ur det utan att det bränner. Lovely!
epequneb.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Isodor

Audemars
Du verkar duktig Yo-Han, är du en mästerkock må tro ? :D

Men ta gärna bort filterinställningen på kameran så det blir lite "verkligare", iaf i mitt tycke!

Den där sesambiffen ser ju riktigt fin ut. Sådan skulle jag vilja äta.

Nu.
 

Yo-han

Troll probationary
Den optimala donkenskapelsen, cheeseburgare med fyra skivor kött & 6 skivor fabriksost, bättre än nåt flippin nånsin kommer skita ur sig
8750189584_dfa5f12584_b.jpg
 
Topp