• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

Grillat fläsk o ananas
8960991975_b19b571234_b.jpg

Igår från Brasserie Godot, Ankbröst och ankleverkorv med sötpotatispuré och confiterad svål.

SIl37cc.jpg

Fast den där jävla trenden att ha cashewnötter istället för pinjenötter är inget jag stödjer:D

Fast den där jävla trenden att ha cashewnötter istället för pinjenötter är inget jag stödjer:D
Vilka nötter som helst funkar, tycker jag. Kör oftast salta cashew eller jordnötter - inte pga trend utan för att jag alltid har det hemma... :)
Smakar mest vitlök, basilika och riktigt god ost ändå...

Den optimala donkenskapelsen, cheeseburgare med fyra skivor kött & 6 skivor fabriksost, bättre än nåt flippin nånsin kommer skita ur sig
8750189584_dfa5f12584_b.jpg
Jag har sagt det (till mig själv) o säger det igen, jag ska aldrig mer äta på mcd, en sådan här bild övertygar mig ändå att jag ska undvika stället, ÄNDÅ återvänder jag frekvent för deras usla mat!
Ogillar att de kallar det för restauranger, det är fan snabbmat! (Ibland/ofta går det inte spec fort längre att beställa..

Hur gott som helst! Men sen är jag svårt beroende av Virginias Largest också... :)

JakobZ: En vanlig vecka hos oss är typ raka motsatsen till Yo-Han! Peston blev grymt god såklart, men igår blandade vi den med färskpotatis och tomater till lunch, och idag med makaroner och frysärtor... Inte direkt bildskönt käk!! :D

Körde pannacotta idag, tycker det är sjukt gott och har fått en stämpel över sig att vara knepigt att göra. Det är svinenkelt.

Du behöver:
En vaniljstång
0,5 dl strösocker
5 dl grädde
2 gelatinblad
0,01 gram salt

Skrapa ur vaniljstången för att få allt göttigt med.
Nwp1xfF.jpg

uJmEYva.jpg

vopus1s.jpg

Såja, massa mojs!!

WgwMtlK.jpg

I med allt gojs och vaniljstången. Låt stå och dra lite.

0cr49fS.jpg

Blanda alla ingredienser

Jqeq7DJ.jpg

Lägg gelatinbladen i kallt vatten under tiden som blandningen kokar upp

Häll upp i glas och servera efter att de stått i kylen ett tag

v7nwhY1.jpg

Tillbaka
Topp