Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Josef B skrev:Herregud! 30 min väntetid! Burgarna ska banne mig vara bra för jag väntar!
Camo00 skrev:Måste dela med mig av det enklaste och godaste tillbehöret i min repertoire: inlagd chili- och koriandergurka.
Ni som äter mycket asiatiskt känner igen smaken från det koreanska köket där man ofta äter varianter på inlagda grönsaker till tex grillat fläsk mm. Här är min variant...
Det är oerhört gott till nästan allt och står alltid i kylen hemma. Dessutom är det mycket enkelt:
Skiva gurka tunt och blanda med salt i ett durkslag en stund för att dra ur vattnet. Pressa ur vattnet med händerna.
Blanda vatten, vitvinsvinäger och socker till en god lag.
Hacka chili och färsk koriander.
Blanda allt i en burk. Kan ätas med en gång men klarar sig bra i kylen...
Ät till vad som helst, men godast till grillat kött!
Verkligen! Tror jag väntade i 2 h första besöket. Till sommaren blir det endast take away från Flippin!axel_ skrev:Josef B skrev:Herregud! 30 min väntetid! Burgarna ska banne mig vara bra för jag väntar!
Haha va glad att du bara behövde vänta i 30 min, det anses ju vara väldigt lite tid på flippin
Tycker du att det var värt det då?Josef B skrev:Herregud! 30 min väntetid! Burgarna ska banne mig vara bra för jag väntar!
Rber skrev:Tycker du att det var värt det då?Josef B skrev:Herregud! 30 min väntetid! Burgarna ska banne mig vara bra för jag väntar!
Whoooa, seriösa köttstycken Mums!Yo-han skrev:Stekt i äkta gjutjärnspanna från Ikea...
Vintage! Akta dig för blyemaljen baraCamo00 skrev:Kockums. Gjutjärn. Svinto. 40:- på Myrorna i Borås.
Äsch, nämn en person som fått men av tungmetaller?!Aurum skrev:Vintage! Akta dig för blyemaljen baraCamo00 skrev:Kockums. Gjutjärn. Svinto. 40:- på Myrorna i Borås.
Yo-han skrev:Stekt i äkta gjutjärnspanna från Ikea...
Yo-han skrev:Smörindränkt jamaican jerk kungskrabba & hummer
Yo-han skrev:Smörindränkt jamaican jerk kungskrabba & hummer
Josef B skrev:Yo-han skrev:Smörindränkt jamaican jerk kungskrabba & hummer
Såg riktigt mumsigt ut! Men själv så brukar jag äta den ganska så naturellt, ja med lite aoli också och vitlöksbröd (indränkt i olivolja och pressad vitlök, stekt/grillad i panna).
Typ två matskedar pickapeppa till 250g smör, hade i lite andra chilisåser också för extra drag.Vad körde du för ratio på smör-pickapeppasås? 50/50?