Defendern har blivit med Kanadensare! Eller iallafall en påbörjad en. Skall spacklas, slipas, målas och så ska det till säten och paddlar. Men ändå rätt nöjd med hur den blev. Skalenlig och modellerad efter en riktig 5m kanadensare-kanot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt. Hur mycket påverkar vikten stabiliteten i sidolutningar?Defendern har blivit med Kanadensare! Eller iallafall en påbörjad en. Skall spacklas, slipas, målas och så ska det till säten och paddlar. Men ändå rätt nöjd med hur den blev. Skalenlig och modellerad efter en riktig 5m kanadensare-kanot.
Just kanoten påverkar inte så mycket, den väger inte många gram, men normalt har jag rätt mycket utrustning på taket; taktält, pelicases, jeepdunkar, lådor och verktyg. Sammantaget nästan 300g uppe på räcket. Så det påverkar en hel del! Jämförde med en polare som har en helt standard TRX-sport, han kunde ta lutningar i sidled som min inte kan drömma om. Men så är hans mycket stötigare och ser inte alls lika skalenlig ut vid körning.Snyggt. Hur mycket påverkar vikten stabiliteten i sidolutningar?
Det är det som är charmen med dessa crawlers tycker jag. Jag jobbar mer med att få ner tyngdpunkten med vikter och batteriplaceringar för att klättra, men ser absolut charmen i att ha en cool setup som passar för trailing.Just kanoten påverkar inte så mycket, den väger inte många gram, men normalt har jag rätt mycket utrustning på taket; taktält, pelicases, jeepdunkar, lådor och verktyg. Sammantaget nästan 300g uppe på räcket. Så det påverkar en hel del! Jämförde med en polare som har en helt standard TRX-sport, han kunde ta lutningar i sidled som min inte kan drömma om. Men så är hans mycket stötigare och ser inte alls lika skalenlig ut vid körning.
Kort svar; det påverkar rätt mycket, men jag är villig att ta den trade-off:en för en bil som ser mer realistisk/overlander ut.
Det är därför jag inte bara kan ha enDet är det som är charmen med dessa crawlers tycker jag. Jag jobbar mer med att få ner tyngdpunkten med vikter och batteriplaceringar för att klättra, men ser absolut charmen i att ha en cool setup som passar för trailing.
Grattis! Endast en trasig propeller får man se som ett mycket bra resultat för en första flygtur Vad är det för modell du har?Har länge varit sugen på en crawler men aldrig blivit av... Hursomhelst, tog min första flygtur idag, det var ungefär hur kul som helst! Pajade propellern i sista crashen (körde två batterier), men i övrigt så gick allt jättebra!
Jo landningen kan vara knepig att bemästra. Behövs inte jättestor yta för själva start o landning om man är duktig. Men eftersom planet är ganska stort (1280mm) behöver man lite ytor att flyga på. T.ex. en fotbollsplan eller åker.Krasch-risken är störst vid landning antar jag.. Behöver man stor yta för att starta/landa?
Ja, jag är helt nöjd med utfallet Det är en Eachine mini warbirdGrattis! Endast en trasig propeller får man se som ett mycket bra resultat för en första flygtur Vad är det för modell du har?
Film från i lördags
Vilken spindel!Finns det någon crawlingninja här som vet vad den här typen av bil heter? Villhöver en sådan bums!
Nånstans i bakhuvudet ringer en klocka som säger "MoA"Finns det någon crawlingninja här som vet vad den här typen av bil heter? Villhöver en sådan bums!
MOA verkar stämma… första träffen på GoogleNånstans i bakhuvudet ringer en klocka som säger "MoA"
Vet inte varför eller vad det skulle stå för i så fall heller
Hur gammal är den och är den köpt i Sverige? Tänker att om den är hyfsat ny kanske det fortfarande går att ta som garanti!Är det någon mer här som har en Scx24? Min ESC har lagt av. Hjulen snurrar konstant och servon rycker fram och tillbaka väldigt fort. Har provat med en ny servo men samma sak händer. Leverantören av bilen är väldigt hjälpsam men problemet är att han inte har nån ny ESC liggande och jag hittar ingenstans att köp en.
Någon som har tips på var dom finns att köpa eller vilken man kan köpa istället?
Köpt i Sverige och är ganska ny. Jag har blivit erbjuden en ny ESC, problemet är bara att stället jag köpte bilen av inte har någon inne och att jag får vänta. Jag blev oxå erbjuden att få köpa en helt ny bil till 35% rabatt.Hur gammal är den och är den köpt i Sverige? Tänker att om den är hyfsat ny kanske det fortfarande går att ta som garanti!
Vet dock tyvärr från egna erfarenheter att Axials support till butiker kan vara lite sisådär/ta tid.
Har länge varit sugen på en crawler men aldrig blivit av... Hursomhelst, tog min första flygtur idag, det var ungefär hur kul som helst! Pajade propellern i sista crashen (körde två batterier), men i övrigt så gick allt jättebra!
Aj då! Du kanske kan plocka elen ur en ny bil och sälja den som "rullande chassi" sen och ändå gå plus/minus noll?Köpt i Sverige och är ganska ny. Jag har blivit erbjuden en ny ESC, problemet är bara att stället jag köpte bilen av inte har någon inne och att jag får vänta. Jag blev oxå erbjuden att få köpa en helt ny bil till 35% rabatt.
Tanken just nu är att köpa en ny bil och ta esc'n från den och sen köpa en ny ecs så fort jag hittar en.Aj då! Du kanske kan plocka elen ur en ny bil och sälja den som "rullande chassi" sen och ändå gå plus/minus noll?
Lätt häntOoops.. Det råkade visst hända en grej...
Nånting som börjar på SCX och slutar på 24 råkade visst bli inköpt
Jag kämpar dagligen med kampen mot att trycka på "lägg order"...Ooops.. Det råkade visst hända en grej...
Nånting som börjar på SCX och slutar på 24 råkade visst bli inköpt
Jäkla Blocket...... Alltså....Jag kämpar dagligen med kampen mot att trycka på "lägg order"...