• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

RandyMarsh

Cartier
2-Faktor
Dubbelpostar skamlöst från annan tråd, vi behöver mer uppskattning av ATn 😊
42AF531F-B743-403A-848A-FA2D1A7BD5A3.jpeg
 

Bilagor

  • 75D6A1DC-0DF3-4E27-928D-2ED877FFA394.jpeg
    75D6A1DC-0DF3-4E27-928D-2ED877FFA394.jpeg
    313.3 KB · Visningar: 52
Så galet sugen på en AT speciellt efter alla fina bilder här :) Är det någon som har erfarenhet av AT kvarts modellerna med icke ritade index (från typ 2012 ref 231.10.39.61.06.001)? Finns ett gäng på c24 bland annat från Japan för runt 17k (sen tillkommer såklart 25%) men tycker dom såg ganska hårt polerade ut, är det något man får räkna med om man köper en AT med 10 år på nacken tror ni? Man hade önskat nån poppat upp på forumet men verkar inte höra till vanligheterna tyvärr :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Behöver lite hjälp från tråden, pros and cons, omega AT vs rolex explorer I?
Pris, urverk, magnetism, antireflection, tillgång, rånrisk och utseende, även om sista är helt upp till var och en, talar väl för AT.

Nu har jag inte ägt Expyn, men den ger ett intryck av att klara lite tuffare tag. Märkeskännedom och status vinner den ju så klart med oxå om det lockar.
 
Som hyfsat ny här på forumet måste jag säga att AT är sjukt snygg. Så jäkla stilren och funkar i alla lägen. Bara byta länk mot läderband eller gummi, även om jag tycker gummit är löjligt överprisat. 8k liksom 🙈
Har sneglat in mig på den blå och svarta, de känns mest allround. Då jag inte har AD nästgårds, vad ligger ni inne på för handledsstorlekar ni som har 38mm vs 41mm? Lägg gärna ut bilder och skriv storlek på klockan och er handled så kan man få lite hum. :)
 
Senast ändrad:
Som hyfsat ny här på forumet måste jag säga att AT är sjukt snygg. Så jäkla stilren och funkar i alla lägen. Bara byta länk mot läderband eller gummi, även om jag tycker gummit är löjligt överprisat. 8k liksom 🙈
Har sneglat in mig på den blå och svarta, de känns mest allround. Då jag inte har AD nästgårds, vad ligger ni inne på för handledsstorlekar ni som har 38mm vs 41mm? Lägg gärna ut bilder och skriv storlek på klockan och er handled så kan man få lite hum. :)
Jag har en 38.5 av äldre modell typ 17.5 cm handleder passar perfekt! Men föredrar mindre modellen 👍
 

JW79

Breitling
Som hyfsat ny här på forumet måste jag säga att AT är sjukt snygg. Så jäkla stilren och funkar i alla lägen. Bara byta länk mot läderband eller gummi, även om jag tycker gummit är löjligt överprisat. 8k liksom 🙈
Har sneglat in mig på den blå och svarta, de känns mest allround. Då jag inte har AD nästgårds, vad ligger ni inne på för handledsstorlekar ni som har 38mm vs 41mm? Lägg gärna ut bilder och skriv storlek på klockan och er handled så kan man få lite hum. :)
Jag är precis som dig ny i klockorna värld.
Gillar också at mycket och bor långt bort från någon handlare.
Velade länge beställde till slut en ny 38mm, när jag väl öppnar kartongen tyckte jag att den såg liten ut.

Det kändes inte alls bra, så jag skickade tillbaka den.
Har beställt en ny 41mm, hoppas att den lever upp till mina förväntningar.

38mm var jag helt enkelt man nog att bära upp😉
Den ser riktigt bra ut på bilden jag tog.
 

Bilagor

  • 20220908_134604.jpg
    20220908_134604.jpg
    363.4 KB · Visningar: 52
Jag är precis som dig ny i klockorna värld.
Gillar också at mycket och bor långt bort från någon handlare.
Velade länge beställde till slut en ny 38mm, när jag väl öppnar kartongen tyckte jag att den såg liten ut.

Det kändes inte alls bra, så jag skickade tillbaka den.
Har beställt en ny 41mm, hoppas att den lever upp till mina förväntningar.

38mm var jag helt enkelt man nog att bära upp😉
Den ser riktigt bra ut på bilden jag tog.
Vad har du för storlek på handleden?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Som hyfsat ny här på forumet måste jag säga att AT är sjukt snygg. Så jäkla stilren och funkar i alla lägen. Bara byta länk mot läderband eller gummi, även om jag tycker gummit är löjligt överprisat. 8k liksom 🙈
Har sneglat in mig på den blå och svarta, de känns mest allround. Då jag inte har AD nästgårds, vad ligger ni inne på för handledsstorlekar ni som har 38mm vs 41mm? Lägg gärna ut bilder och skriv storlek på klockan och er handled så kan man få lite hum. :)
Stirra dig inte blind på boettens storlek är mitt tips.
Hur stor tavlan upplevs är minst lika viktigt i mina ögon. AT har inte massa lull runt om som stjäl rampljuset.
20220924_221943.jpg

Här är tre klockor som spänner från 36 till 42mm, men skillnaden i hur man upplever tavlorna är inte jättestor (fast Eternan är mindre på alla sätt och upplevs naturligtvis även så). Sedan tycker jag det har stor betydelse vad du tänkt bära till klockan. Är planen endast t-shirt, kör 41mm som tar för sig lite, skjorta låt en 38 glimma lite mer diskret. Jag har 17,5cm handled och tycker 38an passar bättre för hur jag använder den.
 
Stirra dig inte blind på boettens storlek är mitt tips.
Hur stor tavlan upplevs är minst lika viktigt i mina ögon. AT har inte massa lull runt om som stjäl rampljuset.
20220924_221943.jpg

Här är tre klockor som spänner från 36 till 42mm, men skillnaden i hur man upplever tavlorna är inte jättestor (fast Eternan är mindre på alla sätt och upplevs naturligtvis även så). Sedan tycker jag det har stor betydelse vad du tänkt bära till klockan. Är planen endast t-shirt, kör 41mm som tar för sig lite, skjorta låt en 38 glimma lite mer diskret. Jag har 17,5cm handled och tycker 38an passar bättre för hur jag använder den.
Jag har också 17.5cm. Men som du säger att man ska ta i beräkning med klädsel och hur klockan interagera med den. Jag är ju mer en t-shirt kille till vardags än skjorta. Så jag har väl lutat åt att en 41:a kanske passar mig bättre. Man måste väl prova de olika för att kunna bedöma. Synd bara att det är 13mil till Erikssons ur :/
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Jag har precis nyligen fått upp ögonen för AT. Har varit sugen på en Omega sjukt länge, men inte hittat rätt. Men nu när jag kollat in AT mer så framstår det som den optimala klockan ju! 🙂
Kul! Nu har jag haft min AT i drygt två månader, och är riktigt nöjd. En riktig GADA som i mitt tyckte funkar i princip i alla sammanhang.
 
Topp