MustenS
Basic
Ska köpa en Aqua terra nu när jag fyller 30. Var helt inne på den blåa men var idag och testade den gröna som var riktigt nice så nu har jag något att fundera på över helgen ![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svååårt!!! Jag har själv den blåa sen ngra år tillbaka och den är riktigt nice och funkar till allt (för mig iaf). Den gröna är skitsnygg så förstår att du får svårt o välja. Grönt är ju rätt hypeat nu (de senaste åren), så frågan är om det går över och man tröttnar på det? (för mig är den blå liiite mer klassisk)Ska köpa en Aqua terra nu när jag fyller 30. Var helt inne på den blåa men var idag och testade den gröna som var riktigt nice så nu har jag något att fundera på över helgen![]()
Det lutar nog åt den blåa då den lockade mig från början. Det häftiga med den gröna var färgskiftningarna tycker jag i olika ljus, ibland såg den svart ut, ibland går och i solen grönSvååårt!!! Jag har själv den blåa sen ngra år tillbaka och den är riktigt nice och funkar till allt (för mig iaf). Den gröna är skitsnygg så förstår att du får svårt o välja. Grönt är ju rätt hypeat nu (de senaste åren), så frågan är om det går över och man tröttnar på det? (för mig är den blå liiite mer klassisk)
Skulle säga att den blåa färgskiftar ordentligt oxå, finns många fina bilder på det tidigare i denna tråd. Blir oftast bra om man går på sin initiala känsla... ser fram i mot bilder efter helgen då!Det lutar nog åt den blåa då den lockade mig från början. Det häftiga med den gröna var färgskiftningarna tycker jag i olika ljus, ibland såg den svart ut, ibland går och i solen grön.
Grattis till en mycket bra 30-årspresent. Jag har själv den svarta och är supernöjd!! Blå eller grön, båda jättesnygga och ett svårt val. Det verkar som att du har sett den blå som ditt val länge och sedan har den gröna dykt in från sidan. Jag gjorde själv så en gång, hade valt ut en färg under lång tid men köpte sedan en annan baserat på att den kom in från sidan och kändes då ännu snyggare. Men sedan efter några veckor insåg jag att det var ju inte den klockan jag hade längtat efter så den flippade jag ganska snart iväg.Ska köpa en Aqua terra nu när jag fyller 30. Var helt inne på den blåa men var idag och testade den gröna som var riktigt nice så nu har jag något att fundera på över helgen![]()
Slät urtavla är väl kvartsarna?Hallå! Har spanat in AT ett tag nu, och nu precis börjat dyka ner lite i de olika varianterna. Lutar mot en blå, efter att ha velat lite mellan den och den svarta.
För mig känns 1st gen versionen med 2500 kal lockande just nu i och med att den är lite tunnare. Dessutom tror jag att jag gillar den släta urtavlan. Överväger även 36mm istället för 38mm, men har även läst att det kanske blir för litet. Har relativt men inte överdrivet smala handleder.
Är 1st gen sällsynta idag? Även billigare? Vad tycker ni om de olika generationerna? Har förstått det som att det finns 3 generationer: 1: slät urtavla, 2: vertikala linjer, 3: horisontella linjer.
Mvh
Slät urtavla är väl kvartsarna?
Det finns två generationer med vertikala linjer. Båda har datum klocka 3, men den första generationen har silvrig ram runt datumfönstret.
Den går även under alias Skyfall.
Nu kan jag vara med. Inte ägt någon AT sedan sommaren 2014. Då en ”skyfall”. Har länge velat ha den nya (innan årets släpp) med gummit. En klocka som inte dyker upp alltför ofta till salu men i veckan så…
![]()
![]()
Looking good! Hade passat bättre på min armNu kan jag vara med. Inte ägt någon AT sedan sommaren 2014. Då en ”skyfall”. Har länge velat ha den nya (innan årets släpp) med gummit. En klocka som inte dyker upp alltför ofta till salu men i veckan så…
![]()
![]()
Grattis! Den hade man ögonen på men vissa är snabbare än andraNu kan jag vara med. Inte ägt någon AT sedan sommaren 2014. Då en ”skyfall”. Har länge velat ha den nya (innan årets släpp) med gummit. En klocka som inte dyker upp alltför ofta till salu men i veckan så…
![]()
![]()
Looking good! Hade passat bättre på min arm![]()
Grattis! Men den hade passat mig bättre![]()
Grattis! Den hade man ögonen på men vissa är snabbare än andra![]()
Väntar tills du inser att 41 passar mycket bättre än 38 på din handledTackar! Väldigt nöjd.
If you snooze you loose![]()
41 funkar inte alls på mig så tyvärr. Får samma bekymmer som med SM300…Väntar tills du inser att 41 passar mycket bättre än 38 på din handled![]()
Nej men skämt åsido, ser bra ut! AT är ju för evigt bra skit, perfekt balans mellan dress och casual.41 funkar inte alls på mig så tyvärr. Får samma bekymmer som med SM300…
Tycker denna i 38 samt den i 38,5 är perfektför AT
Testar på länken. Klockan upplevs något större i sin elegans
![]()
![]()
En av de bättre moderna Omegorna, tycker den är så fin på länkTestar på länken. Klockan upplevs något större i sin elegans
![]()
![]()
Snyggt! Blåa ärHär sitter jag, lite tufft uppflugen på ett räcke med fötterna på ledstången, iklädd linnebyxor. Öl i lekpark kräver både elegans och attityd för att inte ge andra föräldrar möjlighet till åsikter, och vilken klocka utstrålar detta bättre än AT?
![]()