• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Här tycker jag den nya ser helt okej ut

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-150m-Master-Chronometer-41mm-2017-7.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Den här är ju riktigt fin faktiskt. Men det blir ju något annat än en stålsportare och GADA-watch. Sen kan man ju fundera på kombinationen roseguld och gummi.
17masterdeck1.jpg
 
  • Like
Reactions: Kai

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att den är lite "too Much", linjer över tavlan, "färgade index" och visare, tvåton, gummiband med mönster, roseguldsändlänk. Den är "all over the place".
 

frere

Audemars
2-Faktor
Aqua terra har jag inte varit sugen på sen skyfall gick på bio, men den nya i erikson-annonsen är ju fenomenal! Snyggt klassiskt case, bra tavla, snygg datumplacering. Klockren ju.

Jag vet inte om jag håller med om att den blivit dressigare, ser inte glasringen närmast bredare ut? Någon som vet hur tjock den är numera? Minns att jag tyckte att original-skyfallen var oproportionerligt tjock och nu verkar den ju ha krympt ännu lite mer på bredden.
 

Kugghjul

Panerai
Den här är ju riktigt fin faktiskt. Men det blir ju något annat än en stålsportare och GADA-watch. Sen kan man ju fundera på kombinationen roseguld och gummi.
17masterdeck1.jpg
Är metallbiten i fästet av armband lös, eller kräver klockan numera specialarmband? Fult hur som helst ... Varför sätta dit en extrabit och leka att klockan har integrerad länk? Om de är så sugna på att ha lite metall kl 6 och 12 då bör de ju hellre som Rolex gå hela vägen och ha specialboetter för de med läder från fabriken..
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Alla! Jag har en kompis som börjat intressera sig av klockor, han har gått från att vela ha en smpc till en aqua terra. Då jag har lite mer kött på benen tänkte jag hjälpa honom lite på traven så slipper han göra något dåligt köp han kommer ångra

Problemet är att jag kan inte alls mycket om Aqua terra. Jag vet att det finns lite olika size och han har som mig rätt klena handleder, så jag vill att han provar sig fram.
Om ni hade tagit honom till en AD i stockholm, vart hade ni gått då?
 
Senast ändrad:

TouchingEvil

Cartier
Hej Alla! Jag har en kompis som börjat intressera sig av klockor, han har gått från att vela ha en smpc till en aqua terra. Då jag har lite mer kött på benen tänkte jag hjälpa honom lite på traven så slipper han göra något dåligt köp han kommer ångra

Problemet är att jag kan inte alls mycket om Aqua terra. Jag vet att det finns lite olika size och han har som mig rätt klena handleder så jag vill att han provar sig fram.
Om ni hade tagit honom till en AD i stockholm, vart hade ni gått då?
Ta han till franks ut, väldigt flexibla med priserna och allmänt trevliga.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Krons rubbade inte ett jävla öre på aqua terra så dit skullle ja i te gå
Enligt en AD jag pratade med är Aqua Terra 41.5mm fortfarande den bäst säljande referensen Omega har i Sverige, så förmodligen kan även Krons sälja till rekomenderade priser utan någon större ansträngning. Kanske det kan bero på detta att de inte vill göra något på priset?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Enligt en AD jag pratade med är Aqua Terra 41.5mm fortfarande den bäst säljande referensen Omega har i Sverige, så förmodligen kan även Krons sälja till rekomenderade priser utan någon större ansträngning. Kanske det kan bero på detta att de inte vill göra något på priset?

Mycket troligt. Har fått "standard" rabatt där tidigare dock ej köp av omega.
 
Fastnat lite för Aqua Terra faktiskt.. Vet dock inte om jag föredrar den nya eller utgående varianten bäst, känns som båda har sina sidor. Tror jag föredrar datumplaceringen, texten på tavlan och boetten på den nya. Roteringen av ränderna dock.. The jury is still out. Detta gäller 38mm, kontrastfärgerna på 41.5 är riktigt dåliga i mitt tycke.

METAS känns ju lite jippomässigt, men det är faktiskt ganska rigorösa tester och lite småkul att man kan kolla sin klockas resultat online.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
...
METAS känns ju lite jippomässigt, men det är faktiskt ganska rigorösa tester och lite småkul att man kan kolla sin klockas resultat online.
METAS är marketing men faktiskt så har det visat sig att det håller vad det lovar enl alla rapporter jag sett från ägare av METAS-ur. Dom håller tiden bättre än tidigare 8500-modeller. Har egen erfarenhet också då jag köpte en PO 8900 i vintras. Kolla testresultaten online är däremot jippobetonat. Är ju rätt självklart att det inte säljs någon klocka där något testmoment inte blivit godkänt enl specen. Men testerna görs på urverken innan dom monteras i någon klocka, mer seriöst vore om det gjordes efteråt.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Nu har jag sett den nya i verkligheten.
Den nya vita tavlan gör sig mycket bättre än den gamla.
Såg även den blå grå och svarta. 41.5 med färgdetaljerna såg feldimensionerad och knepig ut. Den svarta 38 mm såg bra ut den. Tyckte tavlan såg helt fel ut tidigare. Men såhär nu när jag sett den själv så funkar den faktiskt riktigt bra då.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu har jag sett den nya i verkligheten.
Den nya vita tavlan gör sig mycket bättre än den gamla.
Såg även den blå grå och svarta. 41.5 med färgdetaljerna såg feldimensionerad och knepig ut. Den svarta 38 mm såg bra ut den. Tyckte tavlan såg helt fel ut tidigare. Men såhär nu när jag sett den själv så funkar den faktiskt riktigt bra då.
Kul att få lite första-intryck från någon! I början tyckte jag att Omega helt hade förstört tavlan med de vågräta linjerna, men börjar mer och mer gilla även denna referens och då speciellt den blåa som drar mycket paraleller till 5711. Jag serr fram emot när de börjar hitta ut till fler ADs så att jag själv kan få bilda mig ett uttyck!
 
Topp