• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

IMG_8178.JPG
Hoppla hoppla....

IMG_8200.JPG
IMG_8197.JPG
IMG_8167.JPG
IMG_8179.JPG
IMG_8180.JPG
IMG_8181.JPG
Jorå man tittade förbi Franks ur och kom inte ut tomhänt :)
Provade både 38 och 41, då jag har extremt smala handleder så tyckte ja 38:an skulle va bäst men min fru skrattade och sa ne det dår ser ju ut som en damklocka och så provade ja 41:an och den är stor men min fru tyckte den såg mycket bättre ut fast den äter upp min handled.
Hursom så är jag supernöjd och bär sällan kostym, så 41:an är stor men känns mer sportig vilket passar mig bättre.

Måste säga att Aqua terra kan va den skönaste vackraste klocka jag äger och då har ja rolex m.m
Omega har verkligen lyckats med AT och den kommer skiljas från mig enbart den dagen någon tar den från min stela döda kropp.

Senast ändrad:
IMG_8167.JPG
IMG_8179.JPG
IMG_8180.JPG
IMG_8181.JPG
Provade både 38 och 41, då jag har extremt smala handleder så tyckte ja 38:an skulle va bäst men min fru skrattade och sa ne det dår ser ju ut som en damklocka och så provade ja 41:an och den är stor men min fru tyckte den såg mycket bättre ut fast den äter upp min handled.
Hursom så är jag supernöjd och bär sällan kostym, så 41:an är stor men känns mer sportig vilket passar mig bättre.

Måste säga att Aqua terra kan va den skönaste vackraste klocka jag äger och då har ja rolex m.m
Omega har verkligen lyckats med AT och den kommer skiljas från mig enbart den dagen någon tar den från min stela döda kropp.
Mycket bra val imho!

IMG_1303.JPG
Vad säger trådrådet om den här kombon? Har inte provat just denna tvåtonare med champagnetavla tidigare. Är lite förvånad själv över att jag verkligen gillar den. MYCKET snyggare live än på bild, sen att den kostartyp dubbla mot en "vanlig" AT är en annan femma...

Kan lägga till att jag bara provat den alltså...

IMG_1303.JPG
Vad säger trådrådet om den här kombon? Har inte provat just denna tvåtonare med champagnetavla tidigare. Är lite förvånad själv över att jag verkligen gillar den. MYCKET snyggare live än på bild, sen att den kostartyp dubbla mot en "vanlig" AT är en annan femma...

Brukar säga att TT inte är min grej men varför inte, jag gillar den. Tavlan är snygg.

IMG_1303.JPG

Funkar faktiskt, men hade kört ett brunt band till den.

IMG_8200.JPG
IMG_8197.JPG
IMG_8167.JPG
IMG_8179.JPG
IMG_8180.JPG
IMG_8181.JPG

Stort grattis! Svårt att se om den är svart eller grå..?

IMG_1303.JPG

Ja tvåton gör sig oftast dåligt på bild.

Det är helt klart snyggt med det svarta lädret till.

Men dubbla priset? Alltså runt 80 000 kr? Tänk på att "mycket" av det priset går in i en tvåtons-metallarmband du inte tänker använda.

Senast jag kollade så kunde man få helgulds AT med 8500 för runt 80 000 och uppåt, det skulle jag välja istället.

Var förbi Bergströms Ur idag och fick kika på nya AT. De hade en prototyp inne, not for sale.
Helt hopplöst att fota i butiksljuset. Gillar färgen på den nya, men skulle inte byta min Skyfall mot en.
20170823_124112.jpg
20170823_124119.jpg
20170823_124031.jpg
20170823_124024.jpg

Datumplaceringen är bättre på den nya än på den som nu ska utgå tycker jag. Typsnittet på datumet är snyggt på den nya.
Färgen på din skyfall är mycket snyggare däremot :)

• Like
Reactions: Kai
Var förbi Bergströms Ur idag och fick kika på nya AT. De hade en prototyp inne, not for sale.
Helt hopplöst att fota i butiksljuset. Gillar färgen på den nya, men skulle inte byta min Skyfall mot en.
20170823_124112.jpg
20170823_124119.jpg
20170823_124031.jpg
20170823_124024.jpg
Tack för bilderna, Kai. Svårt att säga bu eller bä, då jag har erfarenhet av både AT och PO i blått så vet jag hur svårt det är att fånga upplevelsen av dom på bild. Omega har ju dom bästa blåa tavlorna, sinsemellan olika på AT, PO och SMP. Här har vi ju ytterligare en variant på blå tavla och den kan ju vara lika bra faktiskt. Horisontella linjer har jag dock fortfarande svårt för utifrån alla bilder jag sett men skall väl inte döma ut det förrän jag sett det irl.

• Like
Reactions: Kai
Tack för bilderna, Kai. Svårt att säga bu eller bä, då jag har erfarenhet av både AT och PO i blått så vet jag hur svårt det är att fånga upplevelsen av dom på bild. Omega har ju dom bästa blåa tavlorna, sinsemellan olika på AT, PO och SMP. Här har vi ju ytterligare en variant på blå tavla och den kan ju vara lika bra faktiskt. Horisontella linjer har jag dock fortfarande svårt för utifrån alla bilder jag sett men skall väl inte döma ut det förrän jag sett det irl.
Är inte heller riktigt kompis med de lodräta linjerna. Kronan upplrvde jag lite lustig också. Visst, den ska vara mer symmetrisk, men helhetsmässigt blev det ingen förbättring.

Det känns som den nya blåa tavlan drog inspiration från Nautilus... Mycket lyckad facelift, tycker jag.
Denna kan jag tänka mig köpa. Är det någon som råkar ha live bilder på den?

22012412102001-20-large.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp