• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Kul att få lite första-intryck från någon! I början tyckte jag att Omega helt hade förstört tavlan med de vågräta linjerna, men börjar mer och mer gilla även denna referens och då speciellt den blåa som drar mycket paraleller till 5711. Jag serr fram emot när de börjar hitta ut till fler ADs så att jag själv kan få bilda mig ett uttyck!

Jag kände väl samma som du. Men ville inte måla fan på väggen. Allt för ofta har jag sett klockor på nätet som jag sedan tycker annorlunda när jag sett dem irl.
Ska bli intressant och se vad andra tycker framöver.
 

Kugghjul

Panerai
Kul att få lite första-intryck från någon! I början tyckte jag att Omega helt hade förstört tavlan med de vågräta linjerna, men börjar mer och mer gilla även denna referens och då speciellt den blåa som drar mycket paraleller till 5711. Jag serr fram emot när de börjar hitta ut till fler ADs så att jag själv kan få bilda mig ett uttyck!

Nya Omega Polo*? Slät borstad boettring nästa årsmodell?


*
http://int.piaget.com/watches/piaget-polo
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Omega_Erikson3_Speedmaster 60 - 14 augusti Första tid.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på om det finns någon mikro justering på den nya modellen? :)
(vilket jag tycker den gamla modellerna saknat)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Fick klämma och känna lite på gamla och nya modellen idag.

Tycker att nya modellens urtavla har ett riktigt härligt djup som den gamla saknar
 
Fick klämma och känna lite på gamla och nya modellen idag.

Tycker att nya modellens urtavla har ett riktigt härligt djup som den gamla saknar
Är benägen att hålla med. Den är faktiskt rätt trevlig, mitt enda aber med den nya varianten är de horisontella linjerna som jag inte riktigt vet jag tycker om. Feelingen i den utgående är lite annan, kanske mer tidlös? Jämförelsen blir väl lite rubbad av att jag kollade på ny 41:a med ljusblå kontrastfärg och en utgående 38.5. Så inte riktigt apples to apples.

Om någon vet var det finns ny 38:a i mörkblått (utan några jazziga färgavvikelser) i Stockholm med omnejd får ni gärna hojta till!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Gillar förra tavlan med lodräta linjer bättre. Datumflytten är däremot ett lyft tycker jag. Mer stilrent så!

Någon insatt som vet vad en 38 listar?
Ni som har en 38 får gärna mata mig med bilder!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Är benägen att hålla med. Den är faktiskt rätt trevlig, mitt enda aber med den nya varianten är de horisontella linjerna som jag inte riktigt vet jag tycker om. Feelingen i den utgående är lite annan, kanske mer tidlös? Jämförelsen blir väl lite rubbad av att jag kollade på ny 41:a med ljusblå kontrastfärg och en utgående 38.5. Så inte riktigt apples to apples.

Om någon vet var det finns ny 38:a i mörkblått (utan några jazziga färgavvikelser) i Stockholm med omnejd får ni gärna hojta till!

Agreed!
 

Maxis554

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Den gamla Master Co-Axial är så vacker tidlös utan blå färg och horisontella linjerna som är en styggelse.
Omega aqua terra master co-axial kan man få för 40k nu :)[/QUOTE]

Vet du var?
 

Pastorn

Cartier
Jag tycker också bättre om den gamla men med några fördelar till den nya som är något tunnare och mer svängda ändlänkar.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Björkegrens i Kalmar hade både en
IMG_20170901_130646.jpg
svart och en vit inne förra veckan, den blåa hade redan gått :)
Kul att få se lite "riktiga" bilder på den nya modellen! Är kanten av tavlan, alltså där numreringen sitter (05-60) bredare än på den förra modellen? Det kanske är de horisontella linjerna som gör det men i mina ögon ser den ut att vara lite bredare, iaf på den tagna bilden.
 
Topp