Det vågar jag inte svara på. Jag frågade bara Erikson urhandel vad gummiarmbandet kostade. Jag hoppas ju verkligen att det menas komplett med spänne.Är det komplett med spänne 5500kr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det vågar jag inte svara på. Jag frågade bara Erikson urhandel vad gummiarmbandet kostade. Jag hoppas ju verkligen att det menas komplett med spänne.Är det komplett med spänne 5500kr?
Känns billigt för ett komplett. Jag har fått priser på runt 7-8 tusen komplett med gummi och viklås på tidigare omega bandDet vågar jag inte svara på. Jag frågade bara Erikson urhandel vad gummiarmbandet kostade. Jag hoppas ju verkligen att det menas komplett med spänne.
Känns billigt för ett komplett. Jag har fått priser på runt 7-8 tusen komplett med gummi och viklås på tidigare omega band
Det vågar jag inte svara på. Jag frågade bara Erikson urhandel vad gummiarmbandet kostade. Jag hoppas ju verkligen att det menas komplett med spänne.
Någon i den här tråden som är sugen på att avyttra sin skyfall? Är i mitt tycke den snyggaste referensen som gjorts! (är nog inte ensam om det heller...).
Skall dock tillägga att den nya AT:en med grå urtavla också är trevlig och vore det inte för de ljusblåa detaljerna, som tidigare nämnts i tråden, är den i mitt tycke nästan i paritet med skyfall-varianten.
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
![]()
![]()
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
![]()
![]()
Håller med om att nya Aqua Terra är fantastisk när man ser den med egna ögon. Speciellt den blå. Dock känns hela Aqua Terra-produktlinjen lite misshandlad. Den göra om så ofta att den aldrig känns tydlig eller får en chans att bli en tidlös design. Någon som vet med säkerhet att metall-delen i gummibandet verkligen sitter i gummibandet, så man kan välja att byta till läderband?
![]()
![]()
Jag provade en idag, men glömde tyvärr att ta några bilder! Men storleken sitter som gjuten på min arm och tavlan/helheten var riktigt snygg även om jag var väldigt besviken i början när Omega presenterade nya linjen!Är det någon som sett 38rna något? Är grymt sugen på lite bilder på dom!
Är det någon som sett 38rna något? Är grymt sugen på lite bilder på dom!
Åh gud. Jag hade lyckats missa info om nya AT tills igår! Och jag som trodde att det enda tuffa beslutet jag hade att ta var om jag skulle ha en 38,5 eller 41,5mm.. Min första reaktion när jag såg denna nya var "aldrig i livet" och höll med någon som skrev att det första man tänker på när man ser den nya AT inte är "lyxyacht" utan snarare "garageport". Den känslan ligger fortfarande kvar hos mig men ser allt bättre ut i de senare livebilderna. (tack @Stefan S) Måste in och titta på dem själv. Hoppas de horisontella linjerna och de babyblå detaljerna går att komma över irl!
Tro mig, det gör den! Speciellt 38mm versionen som inte har den ljusblåa texten på tavlan!Åh gud. Jag hade lyckats missa info om nya AT tills igår! Och jag som trodde att det enda tuffa beslutet jag hade att ta var om jag skulle ha en 38,5 eller 41,5mm.. Min första reaktion när jag såg denna nya var "aldrig i livet" och höll med någon som skrev att det första man tänker på när man ser den nya AT inte är "lyxyacht" utan snarare "garageport". Den känslan ligger fortfarande kvar hos mig men ser allt bättre ut i de senare livebilderna. (tack @Stefan S) Måste in och titta på dem själv. Hoppas de horisontella linjerna och de babyblå detaljerna går att komma över irl!
At8500 har rhodiumpläterat vitguld, japp. Står det uttryckligen att det är stål för de nya? Lite förvånande isåfall.En till grej jag lade märke till är att det står att visare och index är rhodium pläterad stål. Är inte 8500 versionen av vitguld?
Ah, kollade igen och står bara att det är rhodiumpläterat, inte vilket material. Troligen guld då.At8500 har rhodiumpläterat vitguld, japp. Står det uttryckligen att det är stål för de nya? Lite förvånande isåfall.
från Erikssons Omega AW ikväll
Spontant tycker jag att 38,?mm kanske känns bäst storleksmässigt men 41,5 får bättre proportioner jämfört med höjden på boetten. 41,5 på läder el gummi tilltalade mitt öga bäst (även om jag gillar länken skarpt) sen är ju helguldaren cool också.![]()
Sammanfattningsvis så tog det ungefär en sekund att konstatera att datum kl 6 är en fullträff och yttterligare fem sekunder att vänja sig vid de vågräta linjerna. Jag skulle välja en 38:a på länk eller 41:a på läder (el gummi) men det där är ju förstås en smaksak. Finns många kombinationer på tavlor sekundvisare länkar, läder, gummi att fundera över. Tack @ERIKSON URHANDEL för en trevlig AW
Uppdaterar lite för dom som inte orkar scrolla uppKänns billigt för ett komplett. Jag har fått priser på runt 7-8 tusen komplett med gummi och viklås på tidigare omega band