• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Någon i den här tråden som är sugen på att avyttra sin skyfall? Är i mitt tycke den snyggaste referensen som gjorts! (är nog inte ensam om det heller...:D).
Skall dock tillägga att den nya AT:en med grå urtavla också är trevlig och vore det inte för de ljusblåa detaljerna, som tidigare nämnts i tråden, är den i mitt tycke nästan i paritet med skyfall-varianten.
 
  • Like
Reactions: Kai

DrFlex

Cartier
Någon i den här tråden som är sugen på att avyttra sin skyfall? Är i mitt tycke den snyggaste referensen som gjorts! (är nog inte ensam om det heller...:D).
Skall dock tillägga att den nya AT:en med grå urtavla också är trevlig och vore det inte för de ljusblåa detaljerna, som tidigare nämnts i tråden, är den i mitt tycke nästan i paritet med skyfall-varianten.

Håller helt med dig om att det är den snyggaste!
Skulle inte säga att jag är sugen på att avyttra min men allt är tillsalu för rätt pengar ;)...
IMG_3452.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
IMG_2608.JPG

IMG_1406.JPG
 
Senast ändrad:
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
IMG_2608.JPG

IMG_1406.JPG

Jag skulle verkligen vilja se den svarta. Det som "förstör" den blå enligt mig är det ljusblåa.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
IMG_2608.JPG

IMG_1406.JPG

Jag håller med. Den nya gör sig inte alls bra på bild. Men irl är den finare.
Jag kände tvärtemot med den äldre. Skitsnygg på bild men kom aldrig överens med den när den väl satt på handleden.
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Håller med om att nya Aqua Terra är fantastisk när man ser den med egna ögon. Speciellt den blå. Dock känns hela Aqua Terra-produktlinjen lite misshandlad. Den göra om så ofta att den aldrig känns tydlig eller får en chans att bli en tidlös design. Någon som vet med säkerhet att metall-delen i gummibandet verkligen sitter i gummibandet, så man kan välja att byta till läderband?
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Håller med om att nya Aqua Terra är fantastisk när man ser den med egna ögon. Speciellt den blå. Dock känns hela Aqua Terra-produktlinjen lite misshandlad. Den göra om så ofta att den aldrig känns tydlig eller får en chans att bli en tidlös design. Någon som vet med säkerhet att metall-delen i gummibandet verkligen sitter i gummibandet, så man kan välja att byta till läderband?

Om du tittar på deras hemsida så ser man på de som säljs på läder att metallbiten hör ihop med gummibandet.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag var idag och provade lite klockor i en av Omegas egna "Omega Boutique" (wow, vilken upplevelse!) och fick även chansen att prova de nya Aqua Terra som har börjat komma ut i handeln. Tyvärr tog jag inte några bilder men det jag slogs över var hur positivt överraskad jag blev av nya modellen med horizontelt mönster. jag som i början inte klarade av att se klockorna tyckte det var roligt att se hur väl Omega faktiskt har lyckats. Även tavlornas färg och "liv" gjorde mig glad då produktbilderna inte alls visar denna.
 

Depp-Erik

Cartier
Har själv på förhand lite dömt ut den nya modellen men man skall inte säga bu eller bä förrän man sett den. Tycker den nya är bättre än den jag haft. Inser att mitt foto inte omvänder någon, den här är nog mer svårfotad än något annat plus ljuset i affären gör det hela värre. Den bärs något mindre och tavlan har mer liv. Datum vid kl sex också ett lyft. Kolla in dom IRL innan ni ger tummen ner iaf. Den nya i bild är 41 och min gamla är 41,5. Diggar den här nya skarpt iaf.
IMG_2608.JPG

IMG_1406.JPG

Måste säga att den bilden gör mig mer positiv än jag tidigare varit till den nya tavlan. Har verkligen stört mig på att de ändrade den då den förra blå tavlan är typ den snyggaste tavlan jag sett, men på din bild ser den nya också fin ut!

Såg den svarta varianten i ett skyltfönster i helgen, den var dock inte så imponerande, men man kanske ska ha den på handen så att man kan se hur ljuset spelar i olika vinklar...
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Åh gud. Jag hade lyckats missa info om nya AT tills igår! Och jag som trodde att det enda tuffa beslutet jag hade att ta var om jag skulle ha en 38,5 eller 41,5mm.. Min första reaktion när jag såg denna nya var "aldrig i livet" och höll med någon som skrev att det första man tänker på när man ser den nya AT inte är "lyxyacht" utan snarare "garageport". Den känslan ligger fortfarande kvar hos mig men ser allt bättre ut i de senare livebilderna. (tack @Stefan S) Måste in och titta på dem själv. Hoppas de horisontella linjerna och de babyblå detaljerna går att komma över irl!
 
  • Like
Reactions: Kai

Fadeway

Omega
Åh gud. Jag hade lyckats missa info om nya AT tills igår! Och jag som trodde att det enda tuffa beslutet jag hade att ta var om jag skulle ha en 38,5 eller 41,5mm.. Min första reaktion när jag såg denna nya var "aldrig i livet" och höll med någon som skrev att det första man tänker på när man ser den nya AT inte är "lyxyacht" utan snarare "garageport". Den känslan ligger fortfarande kvar hos mig men ser allt bättre ut i de senare livebilderna. (tack @Stefan S) Måste in och titta på dem själv. Hoppas de horisontella linjerna och de babyblå detaljerna går att komma över irl!

Kolla in 38mm utan blåa detaljer. Det är denna jag är mest intresserad av ;)

https://www.omegawatches.com/watche...xial-master-chronometer-38-mm/22010382003001/
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Åh gud. Jag hade lyckats missa info om nya AT tills igår! Och jag som trodde att det enda tuffa beslutet jag hade att ta var om jag skulle ha en 38,5 eller 41,5mm.. Min första reaktion när jag såg denna nya var "aldrig i livet" och höll med någon som skrev att det första man tänker på när man ser den nya AT inte är "lyxyacht" utan snarare "garageport". Den känslan ligger fortfarande kvar hos mig men ser allt bättre ut i de senare livebilderna. (tack @Stefan S) Måste in och titta på dem själv. Hoppas de horisontella linjerna och de babyblå detaljerna går att komma över irl!
Tro mig, det gör den! Speciellt 38mm versionen som inte har den ljusblåa texten på tavlan!:)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Ah, skönt utan de ljusblå detaljerna där! Men den finns alltså inte i 41?

En till grej jag lade märke till är att det står att visare och index är rhodium pläterad stål. Är inte 8500 versionen av vitguld?
 
Efter att kollat mycket på båda, klämt, och funderat fram och tillbaka så får jag nog ändå säga att den äldre modellen smäller högre i min bok. Den nya är dock långt ifrån ett fiasko som det utmålas här och var. Gillar båda, men ganska olik känsla mellan klockorna. Den nya är mer modern och ledig, medan utgående variant har en mer tidlös elegans över sig. Större GADA-känsla på den gamla.

Så nu är det väl bara att invänta paket som återstår. :hungry:
 
  • Like
Reactions: Kai

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
från Erikssons Omega AW ikväll
IMG_4643.JPG
Spontant tycker jag att 38,?mm kanske känns bäst storleksmässigt men 41,5 får bättre proportioner jämfört med höjden på boetten. 41,5 på läder el gummi tilltalade mitt öga bäst (även om jag gillar länken skarpt) sen är ju helguldaren cool också.
Sammanfattningsvis så tog det ungefär en sekund att konstatera att datum kl 6 är en fullträff och yttterligare fem sekunder att vänja sig vid de vågräta linjerna. Jag skulle välja en 38:a på länk eller 41:a på läder (el gummi) men det där är ju förstås en smaksak. Finns många kombinationer på tavlor sekundvisare länkar, läder, gummi att fundera över. Tack @ERIKSON URHANDEL för en trevlig AW
 

Bilagor

  • IMG_4641.JPG
    IMG_4641.JPG
    256.2 KB · Visningar: 72
  • IMG_4642.JPG
    IMG_4642.JPG
    226.4 KB · Visningar: 70

Kai

Rolex
från Erikssons Omega AW ikväll
IMG_4643.JPG
Spontant tycker jag att 38,?mm kanske känns bäst storleksmässigt men 41,5 får bättre proportioner jämfört med höjden på boetten. 41,5 på läder el gummi tilltalade mitt öga bäst (även om jag gillar länken skarpt) sen är ju helguldaren cool också.
Sammanfattningsvis så tog det ungefär en sekund att konstatera att datum kl 6 är en fullträff och yttterligare fem sekunder att vänja sig vid de vågräta linjerna. Jag skulle välja en 38:a på länk eller 41:a på läder (el gummi) men det där är ju förstås en smaksak. Finns många kombinationer på tavlor sekundvisare länkar, läder, gummi att fundera över. Tack @ERIKSON URHANDEL för en trevlig AW

Gillar den med vit/silver urtavla, svarta index/tim- och minutvisare samt sekundvisare i orange. Gillar vad det lilla orange gör för att få klockan att poppa lite extra. Sen ser ju lädret ut att passa riktigt fint till denna!
Du har till och med lyckats ta en bild som gör klockan rättvisa kan jag tycka. Var helt hopplöst svårt när jag såg den gråblå versionen hos Bergströms och fotade av. Bara knepiga blänk överallt på bilderna.
 

Selamb

Omega
Någon som vet vad den nya gummilänken till Aqua Terran kostar? Har en blå 38,5 mm och är sugen på en svart el blå gummi.
 

DanielErik

Breitling
Någon här vad som är rimligt att betala för den gamla modellen AT 41,5mm ny hos AD? Var sugen på SMP-C tills jag såg AT med blå urtavla hos Krons...
 
Topp