• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

oscarA

Breitling
Tjena, jag har gått och blivit lite smått förälskad i den vita aqua terran och hittade 231.10.39.21.02.002 på mywatch för ett bra pris.
Är det något som jag missar, varför ligger den vita så pass mycket lägre i pris jämfört med dom andra ref:sen?
:)
 

Depp-Erik

Cartier
Tjena, jag har gått och blivit lite smått förälskad i den vita aqua terran och hittade 231.10.39.21.02.002 på mywatch för ett bra pris.
Är det något som jag missar, varför ligger den vita så pass mycket lägre i pris jämfört med dom andra ref:sen?
:)
Jag kan inte de olika referenserna på AT, men vit tavla finns även med quartz om inte jag mins fel, och quartzarna är billigare :)
 

Mygal

Omega
Tjena, jag har gått och blivit lite smått förälskad i den vita aqua terran och hittade 231.10.39.21.02.002 på mywatch för ett bra pris.
Är det något som jag missar, varför ligger den vita så pass mycket lägre i pris jämfört med dom andra ref:sen?
:)

Sen har dom ju 10% rabatt på lagervaror. Känns som ett riktigt bra pris då.

Kan det vara så att dom haft den i lager ett tag och vill få iväg den?
 

oscarA

Breitling
Tack för svar, den vita kvartsen ligger runt 19t och mekaniska för 35t :) har bara haft möjlighet att prova kvarts varianten så min fråga är med vad som skiljer sig i detalj och finish mellan dom? Känns som jag borde slå till på den automatiska faktiskt.
Mvh
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack för svar, den vita kvartsen ligger runt 19t och mekaniska för 35t :) har bara haft möjlighet att prova kvarts varianten så min fråga är med vad som skiljer sig i detalj och finish mellan dom? Känns som jag borde slå till på den automatiska faktiskt.
Mvh

Om jag minns rätt så har quartsen ditmålade index etc på tavlan medans automaten har fysiska index i vitguld (?).
Sen den genomskinliga baksidan såklart :)
 

oscarA

Breitling
Tack för era svar.
Blir nog en beställning framåt kvällen när man kommit hem, om ingen annan har några synpunkter...
Vill ju så gärna in i värmen :omega:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för era svar.
Blir nog en beställning framåt kvällen när man kommit hem, om ingen annan har några synpunkter...
Vill ju så gärna in i värmen :omega:
Den vita automaten alltså? Nej, jag har inga synpunkter om den är den du gillar bäst. Men jag vill påpeka att Mywatch är en gråhandlare i mängden och du torde hitta denna AT i valfri färg och storlek för samma eller tom lägre pris på Chrono24 från t ex Italien.
 

oscarA

Breitling
Den vita automaten alltså? Nej, jag har inga synpunkter om den är den du gillar bäst. Men jag vill påpeka att Mywatch är en gråhandlare i mängden och du torde hitta denna AT i valfri färg och storlek för samma eller tom lägre pris på Chrono24 från t ex Italien.
Jadå det finns för liknande priser, men är lite rädd att beställa från utlandet Det är väl inga egentliga nackdelar att beställa från en gråhandlare?
 

oscarA

Breitling
Det var liknande priser, men ser ut att vara lite olika referenser.
Borde det inte vara lite säkrare att köpa inom Sveriges gränser? Tänker på posten
 

Snilsson

Cartier
Nyinkommen. Visserligen en billigare variant men funkar bra för ändamålet. :)

745CCF08-8337-4AE4-8004-875FE02DBCB2.jpeg


796399E7-E243-4DF7-932E-BED4EB3DD7E2.jpeg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Det verkar som att referensen 231.10.39.21.03.001 börjar bli svårare att få tag på. Det är alltså den referens som Daniel Craig bär i filmen Skyfall - 38,5 mm med ram runt datumfönstret, borstad länk och blå tavla. På Chrono24 finns det just nu endast tre stycken. Två av dom finns utanför Europa (Hong Kong och USA) och går för runt 32 och den tredje och enda som säljs från Europa finns i Tyskland och ligger ute för 37. Tankar om detta?
 
  • Like
Reactions: Kai

DrFlex

Cartier
Det verkar som att referensen 231.10.39.21.03.001 börjar bli svårare att få tag på. Det är alltså den referens som Daniel Craig bär i filmen Skyfall - 38,5 mm med ram runt datumfönstret, borstad länk och blå tavla. På Chrono24 finns det just nu endast tre stycken. Två av dom finns utanför Europa (Hong Kong och USA) och går för runt 32 och den tredje och enda som säljs från Europa finns i Tyskland och ligger ute för 37. Tankar om detta?
Glad att jag har en
 

Henke303

Cartier
Det verkar som att referensen 231.10.39.21.03.001 börjar bli svårare att få tag på. Det är alltså den referens som Daniel Craig bär i filmen Skyfall - 38,5 mm med ram runt datumfönstret, borstad länk och blå tavla. På Chrono24 finns det just nu endast tre stycken. Två av dom finns utanför Europa (Hong Kong och USA) och går för runt 32 och den tredje och enda som säljs från Europa finns i Tyskland och ligger ute för 37. Tankar om detta?

Den är onekligen en lyckad modell. Jag hade en som jag sålde för ett par år sen (för 28 eller 29 tror jag) och köpte en 41,5mm master co-axial med svart tavla i stället.

Jag ångrar det inte, fast jag vet att många tycker det var ett dåligt byte. Älskar denna klocka!
IMG_7323.JPG
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Den är onekligen en lyckad modell. Jag hade en som jag sålde för ett par år sen (för 28 eller 29 tror jag) och köpte en 41,5mm master co-axial med svart tavla i stället.

Jag ångrar det inte, fast jag vet att många tycker det var ett dåligt byte. Älskar denna klocka!
IMG_7323.JPG
Rent ekonomiskt kanske det var ett "dåligt" byte men samtidigt ska man ju jaga de klockar man vill ha snarare än de som eventuellt kan stiga i värde, tycker jag. Huvudsaken är ju att du har en fantastisk AT :)
 

mouqvist

Rolex
Den är onekligen en lyckad modell. Jag hade en som jag sålde för ett par år sen (för 28 eller 29 tror jag) och köpte en 41,5mm master co-axial med svart tavla i stället.

Jag ångrar det inte, fast jag vet att många tycker det var ett dåligt byte. Älskar denna klocka!
IMG_7323.JPG
Du gjorde helt rätt. 41mm passar din handled perfekt, 38,5 är alldeles för litet (och ja, jag är partisk!)
 
Topp