Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Baserat på övriga lösa köp av band och spänne så räkna med säkert lätt 3-5’..Är det någon som vet vad ett separat gummiband som det på bilden kostar separat? Varför jag frågar är för jag funderar på att köpa en på länk och sen köpa till ett gummi. Det skiljer bara 1000 kr på nypriset mellan länk och gummi. Det ska tydligen vara billigare att köpa nytt på länk och sen komplettera med gummi än tvärtom, men jag har ingen koll på hur stor den skillnaden är. Ibland har jag sett här på forumet att Omega kan ta orimligt mycket betalt.
![]()
Tack, det var som jag trodde. Vad tror du att en separat länk kostar?Baserat på övriga lösa köp av band och spänne så räkna med säkert lätt 3-5’..
Det har jag ingen koll på, vild gissning skulle väl vara ca 7-10’ kanske...?Tack, det var som jag trodde. Vad tror du att en separat länk kostar?
En jubilee till en datejust kostar ca 11K så din vilda gissning låter spot on. Jag ska fråga någon handlare så jag får exakt. Tack! Är det för liten skillnad typ 5K för gummi och 7K för länk, tror jag att jag skiter i länk och går rätt på gummit. Jag fick prova gummit på Watch out och det är väldigt snyggt till klockan.Det har jag ingen koll på, vild gissning skulle väl vara ca 7-10’ kanske...?
Kolla gärna upp och presentera här. Jag har sug efter nya AT och är intresserad. Jag har ingen aning heller men det kostar ju alltid mer än man tror, skulle gissa på kanske 6' för gummi+spänne och 9' för länk? Det har ju tidigare också alltid visat sig billigare att köpa med länk och komplettera med läder/gummi än tvärtom. Att tänka på också är att sälja en klocka som inte har länk kan vara trögt.En jubilee till en datejust kostar ca 11K så din vilda gissning låter spot on. Jag ska fråga någon handlare så jag får exakt. Tack! Är det för liten skillnad typ 5K för gummi och 7K för länk, tror jag att jag skiter i länk och går rätt på gummit. Jag fick prova gummit på Watch out och det är väldigt snyggt till klockan.
Ja, jag ska kolla ordentligt, men redan nu känner jag för att vända på klacken och leta efter en annan klocka om prisindikationerna stämmer. Som jämförelse kostar ett riktigt bra gummi till Panerai 1800 kr. Jag köper skickligt handgjorda skinnband här på forumet för 700 kr. Priset står inte i proportion till värdet, men jag ska ta reda på fakta först innan jag sätter ner foten.Kolla gärna upp och presentera här. Jag har sug efter nya AT och är intresserad. Jag har ingen aning heller men det kostar ju alltid mer än man tror, skulle gissa på kanske 6' för gummi+spänne och 9' för länk? Det har ju tidigare också alltid visat sig billigare att köpa med länk och komplettera med läder/gummi än tvärtom. Att tänka på också är att sälja en klocka som inte har länk kan vara trögt.
Enbart viklåset kostar 3-4 tkr, lägg till 3 tkr för gummit. När jag ville köpa PO gummi till min AT så fick jag priser kring det jag nämner ovanför.Ja, jag ska kolla ordentligt, men redan nu känner jag för att vända på klacken och leta efter en annan klocka om prisindikationerna stämmer. Som jämförelse kostar ett riktigt bra gummi till Panerai 1800 kr. Jag köper skickligt handgjorda skinnband här på forumet för 700 kr. Priset står inte i proportion till värdet, men jag ska ta reda på fakta först innan jag sätter ner foten.
Enbart viklåset kostar 3-4 tkr, lägg till 3 tkr för gummit. När jag ville köpa PO gummi till min AT så fick jag priser kring det jag nämner ovanför.
Då stämmer nog det jag kommer ihåg om priserna. Det blir dyrt när det står Omega på grejorna...Viklåset kostar 3600kr gummit vet jag inte men billigaste lädret går för 3000kr.
Snygg bildSteel stunner weekend![]()
Enbart viklåset kostar 3-4 tkr, lägg till 3 tkr för gummit. När jag ville köpa PO gummi till min AT så fick jag priser kring det jag nämner ovanför.
Viklåset kostar 3600kr gummit vet jag inte men billigaste lädret går för 3000kr.
Då stämmer nog det jag kommer ihåg om priserna. Det blir dyrt när det står Omega på grejorna...
Jag håller helt med. Det är bättre att sänka priserna så kunden får råd att leka lite.Jag kan köpa att priser på klockorna är absurda. Utveckling, marknadsföring, märkesuppfattning etc etc.
Priserna på tillbehör är dock inget annat än ocker i många fall. Jag tror att bolagen i viss mån kastar bort en möjlighet att skapa mervärde för kunden, en möjlighet att kunna customisera sin klocka till relativt liten kostnad är definitivt ett köpargument.
Jag säger inget om själva klockan för där får man mycket för pengarna.Då stämmer nog det jag kommer ihåg om priserna. Det blir dyrt när det står Omega på grejorna...
Jag kan köpa att priser på klockorna är absurda. Utveckling, marknadsföring, märkesuppfattning etc etc.
Priserna på tillbehör är dock inget annat än ocker i många fall. Jag tror att bolagen i viss mån kastar bort en möjlighet att skapa mervärde för kunden, en möjlighet att kunna customisera sin klocka till relativt liten kostnad är definitivt ett köpargument.
Jovars, men lite upp och ner kanske...![]()
Den sitter väldigt bra!!
Sitter inte på min handled, ba svårt att få en bra ”naturlig” vinkel i soffan.Jovars, men lite upp och ner kanske...![]()
Håller med dig om klockorna, men upplever också att tillbehören är löjligt dyra. Köpte Breitling gummi och ett Breitling pinbuckle kostade typ 1500krJag säger inget om själva klockan för där får man mycket för pengarna.
Den blåSnygg bild
Blå eller svart tavla?
Jäkligt snyggt ur. Sitter som en smäck![]()
Den sitter väldigt bra!!
Ny kunskap för idag:
Omega tog 2016 fram en prototyp en Aqua terra som är VÄLDIGT antiganetisk.
![]()
Den utsattes för 16 tesla (160000 gauss) och fungerade perfekt efteråt. Idag finns prototypen på Omegas museum.
Som referens kan man meddela att dagens 8900 verk och senare 8500 verk som anses vara antiganetiska och i princip klarar en lättare magnetröntgen är klassade till 1,5 tesla (15000 gauss).
Plus att jag älskar den tavlan!
Man kan alltid hoppas!Undrar hur troligt det är att omega släpper en modell med denna tavla. Hade nog köpt en.