• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

klak

Omega
Endast i syfte för att främja mångfalden bland Aqua Terras och stärka minoriteter i familjen och inte alls för att jag är så barnsligt nöjd med mitt senaste inköp så postar jag lite skamlöst
Railm - 1.png


Har tidigare haft ATs med 2500 och 8500 verket och min gamla 2503.52 är nog den enda klockan jag ångrat att jag sålt. Fantastisk klocka men om jag fick välja så önskar jag att den skulle kommit utan datum, vilket öppnade mina ögon för systermodellen i AT-serien: Railmastern. Slut på illa förklädd nykärlek.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Omega har verkligen lyckats med AT och den kommer skiljas från mig enbart den dagen någon tar den från min stela döda kropp.

Sex veckor senare är den till salu. Bra sammanfattning på en klockflippares liv. :D

Vilken är den nya klocka du siktat in dig på @TouchingEvil?

Men fin klocka till bra pris! Hade det varit den blå tavlan hade jag nog tagit den! Förresten står det att du helst ser f2f affär men du anger inte var du finns.
 

TouchingEvil

Cartier
Sex veckor senare är den till salu. Bra sammanfattning på en klockflippares liv. :D

Vilken är den nya klocka du siktat in dig på @TouchingEvil?

Men fin klocka till bra pris! Hade det varit den blå tavlan hade jag nog tagit den! Förresten står det att du helst ser f2f affär men du anger inte var du finns.
Min dömmars klocka Ap panda och den har ja letat efter lääääänge. Skulle aldrig sålt at om inte denna klocka dykt upp
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Här kommer några bilder på nya aqua terra med blå tavla och vit tavla med gummi. Bägge är 38 mm. Lyckad uppdatering måste jag säga. :)
IMG_1812.JPG
IMG_1816.JPG
IMG_1815.JPG
IMG_1821.JPG
IMG_1823.JPG
IMG_1822.JPG

Såg riktigt bra ut måste jag säga! Var skeptisk till nya vågräta tavlan när man sett ”reklambilder” på nätet, men nu har jag gjort en kovändning efter dina ”irl-bilder”. Jävlar va sugen jag blev på den blå nu.... vad mäter din handled?
 

chogge

Omega
Bilderna är från Erikson Urhandels Omega event. Tror att de ska få in dessa närsomhelst. Har inte mätt mina handleder men kan säga att jag nyligen sålde min Rolex GMT master "Batman" just för att den kändes för stor för mig. Nästa klocka blir 38-39 mm max.
 

Ritam

Omega
2-Faktor
Är den nya blåa tavlan mörkare än på förra modellen ? På Omegas hemsida ser den ljusare ut på bilden. Mycket fin den nya, har gillat den sen jag såg första bilden.
 

MånsT

Rolex
Den gamla AT med slät tavla är galet snygg. Jag måste ha en!
Jag har kollat runt lite men det verkar svårt att hitta några till salu. Är dom sällsynta? Gjordes dom i mindre upplagor än nuvarande AT?
Speciell sällsynta tror jag inte, möjligtvis så att ägarna inte vill släppa dom. Bör väl att få för ca 20’, plus minus en del kanske.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den gamla AT med slät tavla är galet snygg. Jag måste ha en!
Jag har kollat runt lite men det verkar svårt att hitta några till salu. Är dom sällsynta? Gjordes dom i mindre upplagor än nuvarande AT?
Tack! Ja, jag gillar den, känns lite mer rugged jämfört med de nyare med teaktavlor. Som Omegas motsvarighet till Explorer ettan. Jag brukar ha den som äventyrarklocka när jag klättrar berg.
Det finns en med ljus tavla som går på Kaplans idag! Dock med skadade visare, men det kan man ju åtgärda.
 

Snilsson

Cartier
Köpte en ny AT 38,5 igår som förhoppningsvis dyker upp imorgon. Det är en quartz men var väldigt billig och får duga som vardagsbeater.
Har inga större förhoppningar om kvalitén men länken ser väldigt robust ut. Ni som vet mer, går den jämföra mer med en modern Rolex-oyster eller typ enklare Seiko variant?
 
Topp